Dok najveći konkurenti Google Chrome internet pretraživača, poput Safarija i FireFox-a već odavno blokiraju “kolačiće” za praćenje korisnika i dobijanje informacija o njihovom ponašanju na internetu, a koje sa druge strane koriste firme oglašivači, dotle Google nastavlja sa ovom praksom. Iako deklarativno želi da sustigne i izjednači se po ovom pitanju sa konkurentima, veoma sporo to čini sa neubedljivim razlozima za odlaganje, jer mu navodno treba više vremena. Naravno niko ne želi da se odrekne novca i svoje dominantne pozicije, a iskreno sumnjamo da bi to i konkurencija učinila da je u tako profitabilnoj poziciji kao što je to sada Google.
U najnovijem blogu, Google opisuje razloge za drugo dolaganje gašenja “cookies-a” za praćenje korisnika. Navodno, ova opcija praćenja korisničkih navika ostaje i dalje aktivna do druge polovine 2024. godine.
Puno je to novca da bi ga se tako lako odrekli
Google koristi ”Topics” sistem oglašavanja u okviru Chrome pretraživača, želeli vi to ili ne, a pomoću koga ostvaruje prihod od oko 200 milijardi USD godišnje. Ukoliko bi ukinuli praćenje kolačića, većina ove svote bi jednostavno nestala. Zato Google uporno odbija da parira konkurenciji, pronalazeći razloge za takve postupke. Kako prenosi arstechica, zapravo je namera da izgradi alternativni i efikasan sistem za praćenje navika korisnika (Privacy Sendbox), koji bi mu omogućio jednako velike prihode pod izgovorom kako se eto, konačno, najveća internet kompanija svim silama zalaže za očuvanje privatnosti svojih korisnika.
Google je do sada javnosti ponudio nekoliko sistema praćenja. Prvo je FLoC (Federated Learning of Cohorts) naišao na veliko protivljenje Electronic Frontier fondacije i drugih zagovornika privatnosti. Zatim je Google prešao na “Topics” API, koji je trenutno u fazi testiranja.
Google objašnjava da je za veliku količinu povratnih informacija potrebno više vremena u cilju njihovog pravilnog vrednovanja i testiranja nove Privacy Sendbox tehnologije, pre nego što konačno ukine “kolačiće”. Pretpostavka je da Google govori o povratnim informacijama konkurentskih oglašivača, a ne korisnika.
Google je najveći svetski prodavac internet reklamnog prostora
Google svoju poziciju najvećeg web oglašivača koristi kako bi promenio i unapredio način na koji web oglašavanje funkcioniše i to je naravno, prvuklo pažnju regulatornih tela. Google kaže da je bio u komunikaciji sa Upravom za konkurenciju i tržišta Ujedinjenog Kraljevstva (CMA) dok je dizajnirao novu platformu i da je odlaganje testiranja „usklađeno sa našom posvećenošću CMA-u kako bismo osigurali da Privacy Sandbox pruži efikasnu tehnologiju očuvanja privatnosti i kako bi industrija imala dovoljno vremena da usvoji nova rešenja.”
Jedno je jasno, još najmanje dve godine čudićemo se kako nam Google pogađa želje i čita naše navike, servirajući nam ekspresno oglase i prodaju sadržaja koji smo skoro istog trenutka slučajno ili sa namerom posetili u Chrome internet pretraživaču…
Google ponovo odložio ukidanje “kolačića”, ne odriče se novca od praćenja korisnika i reklame
Google je praktično najveća reklamna kompanija na svetu, koja uporno odbija da prekine praksu praćenja “kolačića”, pronalazeći razne izgovore…