Google sve manje pridaje značaja budućim pronalascima i inovacijama, biznis u prvom planu

Money, money, money... must be funny. Nove i kreativne ideje ustupaju mesto povećanju efikasnosti i produktivnosti. Čak i zvuči loše…

Ono po čemu je Google bio prepoznat u prošlosti i što ga je definitivno nosilo na putu slave i poslovnog uspeha se od sada svodi na čist biznis. Ranije ove nedelje, Google je napravio ozbiljne rezove u svom startup inkubatoru Area 120, smanjivši polovinu svojih projekata, navodi TechCrunch. Svrha Area 120 je bila da zaposlenima u Google-u pruži mesto gde će da eksperimentišu ili rade na svojim idejnim projektima, u nadi da bi mogli da naiđu na sledeću veliku ideju kao što su Adsense, Gmail ili Google vesti.
Ali kako se ekonomija pomera, čini se da Google gubi strpljenje zbog velikog rizika od eksperimentisanja, umesto toga pokušava da usredsredi svoje napore na ono što danas donosi novac (ili usluge koje zaista mora da koristi uprkos činjenici da gube novac, kao što je Google Cloud). Umesto da izazove zaposlene da potroše 20 odsto svog vremena na pravljenje otkačenih aplikacija, izvršni direktor Sundar Pichai kaže da kompanija treba da bude 20 odsto efikasnija i produktivnija. U dopisu koji je kružio ranije tokom ovog leta, pozvao je zaposlene da budu „preduzetnički nastrojeni“, ali to je više ličilo na zahtev da se više radi i pronađu načini za dodatno smanjenje troškova.
Google_campus.jpg
I drugi osećaju da se Google menja
Takva klima se oseća i van kompanije. Prema nedavnom izveštaju The Information, neke kompanije za regrutovanje radne snage za potrebe startup kompanija, počinju da skreću pogled sa Google-a jer imaju utisak da zaposleni u tehnološkom gigantu uglavnom održavaju stare proizvode, umesto da prave nove.
Jedno od mesta gde je ovo najočiglednije je Google hardver. Ranije tokom nedelje, preneli smo vest da je Google otkazao Pixelbook projekat koji je bio „duboko u fazi razvoja“, a sve kako bi smanjio troškove, prepuštajući projekat drugim kompanijama.
Ovaj fenomen nije sasvim nov za Google i nije ograničen samo na hardver. Google je poznat po odustajanju od projekata ubrzo nakon njihovog pokretanja, a ponekad čak i pre – tek u poslednjih godinu dana, okrenuo se prema planovima za integraciju bankarstva u vidu Google Pay usluge (koji je sada uglavnom zamenjen reinkarniranim Google Wallet), ukinuo je svoj YouTube Originals program, i distancirao se od Stadia servisa za strimovanje igara. Međutim tu postoji jedna ključna razlika između standardnog odustajanja od odabranih projekata i promene vaše korporativne kulture u pravcu konzervativnijeg pristupa ka eksperimentisanju.
google_inovations_2.jpg
Čak i kada bi Google u potpunosti obustavio bilo kakav vid eksperimentisanja, verovatno bi preživeo – jer su njegove usluge utkane u samu srž načina na koji svi mi koristimo Internet u ovom trenutku. Ali zato će mu mu biti veoma teško da osmisli sledeći Gmail, Google Assistant ili ChromeOS i gotovo nemoguće napraviti prodor na polju novih tehnologija kao što su autonomni automobili koji sami voze i sl. Ako kompanije žele da privuku ljude koji će graditi budućnost, one moraju da budu tip okruženja gde ljudi mogu da izađu sa novim idejama, nekada radikalnim i da ne budu zabrinuti da će upasti u nevolje jer “laju na pogrešno drvo”. Bilo bi šteta da Google postane kompanija u kojoj to nije slučaj.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi