Šta ste “guglali” tokom 2024. godine? Google je upravo objavio svoj godišnji “Year in Search” izveštaj, otkrivajući najpopularnije i najbrže rastuće pojmove koje su korisnici širom sveta ukucavali u njegovu poznatu pretraživačku traku.
U 2024. godini ključne reči reflektovale su globalne događaje: od sportskih spektakla, preko političkih previranja, do muzičkih hitova i kulturnih fenomena.
Dominacija sporta i vesti
Na globalnom nivou, sport je ponovo bio u samom vrhu interesovanja. Fudbal (u Severnoj Americi poznat kao “soccer”) i kriket dominirali su najtraženijim terminima. Na vrhu su se našla velika takmičenja poput Copa América, UEFA Evropskog prvenstva i ICC Men’s T20 Svetskog kupa u kriketu.
Što se tiče vesti, korisnici širom sveta najviše su pretraživali informacije o predsedničkim izborima u Sjedinjenim Državama. Takođe, značajan skok zabeležili su pojmovi vezani za prekomernu toplotu i Olimpijske igre.
Ličnosti godine
Na listi najtraženijih ljudi, novoizabrani američki predsednik Donald Tramp našao se na prvom mestu, a za njim slede Kejt (Ketrin), princeza od Velsa, potom potpredsednica SAD Kamala Haris i alžirska bokserka Imane Khelif, koja je predvodila i rang-listu sportista.
Među preminulim poznatim ličnostima, najčešće su se pretraživali pokojni pevač Lijam Pejn, country muzičar Tobi Kit i kontroverzna figura OJ Simpson.
Zabava i kultura
U svetu filma i televizije, najviše interesovanja izazvao je animirani hit “Inside Out 2” iz Diznija i Piksara, dok je na TV listi prvo mesto zauzela Netflix serija “Baby Reindeer”. Muzički segment je ove godine obeležila pesma “Not Like Us” Kendrika Lamara.
Neobični trendovi nisu izostali ni u 2024: olimpijsko selo i čuveni čokoladni mafin norveškog plivača Henrika Kristiansena postao je globalni kulinarski hit u pretragama. “Connections” zagonetke u The New York Times-u bile su najtraženija igra, a u SAD se primećuje i interesovanje za pojmove kao što su “demure” (skroman, povučen) i “mob wife aesthetic” (estetika mafijaške supruge).
Godišnji pregled svuda oko nas
Google je prikupljao podatke o pretraživanjima od 1. januara do 23. novembra 2024. godine, a rezultate je predstavio u sklopu svog redovnog godišnjeg pregleda.
Naravno, Google nije jedini: kako se bliži kraj godine, i Spotify Wrapped, kao i izdavači rečnika Collins i Merriam-Webster, već su objavili sopstvene retrospektive, ukazujući na to da 2024. godina nije bila samo prepuna događaja, već i da se živopisno odrazila u pretrazi, rečima, muzici i globalnim trendovima koji su oblikovali naše svakodnevne živote, prenosi SCMP.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji