Poznato je kako je TikTok ogromna pretnja za YouTube, ali i ostale trenutno aktuelne društvene mreže. Međutim, pravo je iznenađenje da TikTok ne samo da postaje sve popularnija mreža, već polako odvlači korisnike od glavnih servisa kompanije Google, poput “Search” i “Maps”, prenosi TechCrunch.
Kakve tačno veze imaju imaju kratki video snimci i mape?
Problemi za Google
Glavni problem za Google i njene glavne servise poput “Maps” i pogotovo “Search” jeste što sajt ove kompanije jednostavno više nije početna tačka internet putovanja mlađih korisnika. Nije problem samo to što je YouTube sve manje popularan kod mlađih generacija, već što je i sama osnova ove kompanije ugrožena prisustvom ekstremno popularne društvene mreže TikTok.
Prema rečima Prabakara Ragavana koji je direktor sektora za Znanje i informacije, mlađi korisnici se okreću aplikacijama poput TikTok i Instagram kako bi otkrivali nove sadržaje. “Mi nastavljamo da učimo kako novi korisnici interneta nemaju način razmišljanja na koji smo navikli i kako su upiti koji njih interesuju potpuno drugačiji od onoga na šta smo navikli”.
Novi načini otkrivanja sadržaja
Dakle, dolazeće generacije pretražuju sadržaj na potpuno drugačiji način nego ranije. Prabakar Ragavan navodi kako mlađe osobe više ne koriste ključne reči kako bi pronašle sadržaje koji ih interesuju. On navodi kako “Skoro 40% mlađih korisnika posećuju Instagram i TikTok ukoliko žele da pronađu neki dobar restoran umesto da posete Google Maps ili Search”. Prema navodima kompanije Google, ovi podaci odnose se na korisnike starosti između 18 i 24 godine.
Dalje se navodi kako korisnike ove starosne dobi više interesuju vizuelno bogatiji sadržaji u poređenju sa tekstualnim opisima, recimo, restorana koji se mogu pronaći kroz Google Search uz fotografije koje prikazuju. Oni žele video snimke koji bi što detaljnije prikazali ono što žele da očekuju uz interaktivniju prirodu koju takav pristup donosi.
Kako protiv toga?
Naravno, ne sede giganti poput Google skrštenih ruku. Recimo, Google Maps sada poseduje funkcionalnost proširene stvarnosti koja pomaže korisnicima da se lakše snađu u nepoznatom prostoru, što predstavlja unapređeni oblik navigacije koji se ranije oslanjao samo na 2D prikazivanje puta do željene destinacije. Pored toga, radi se i na razvoju detaljnih 3D okruženja zbog poboljšanog vizuelnog doživljaja koji je neophodan mlađim generacijama.
Na kraju, Ragavan je naveo i kako će zahtevi mlađih generacija za vizuelno što bogatijim sadržajima u potpunosti promeniti način na koji Google Search funkcioniše. Na primer, u ovom trenutku se 30% pretrage u određenim državama obavlja putem glasovne pretrage jer korisnici više ne žele ni da ukucaju ono za čim tragaju.
Instagram i TikTok zamenili Google pretragu
Konkurencija uslugama kompanije Google nikada nije bila ovako ozbiljna.