Prošlog meseca se prvi put od 2015. desilo da Google ima manje od 90% ukupnog internet saobraćaja iz pretrage što označava veliku promenu u načinu na koji ljudi pretražuju internet.
Platforme kao što su YouTube, TikTok, Reddit i najvažnije ChatGPT, značajno su unapredile mogućnosti pretrage, a kako veštačka inteligencija ulazi u „mejnstrim“, ova promena će se samo dobiti još više na zamahu u bliskoj budućnosti.
Andrew Raso i Mez Homayunfard, osnivači agencije Online Marketing Gurus (OMG), govorili su na konferenciji Mumbrella 360 o najnovijim promenama u SEO strategijama. Poslednji veliki potres u pretrazi dogodio se tokom pandemije, kada je oglašavanje eksplodiralo, a troškovi klikova otišli u nebo. Mnoge male firme, pogođene inflacijom i krizom troškova života, morale su da traže jeftinije alternative oglašavanju i okrenule su se SEO optimizaciji.
Kako SEO funkcioniše u 2025. godini?
Prema istraživanju koje je sprovela OMG agencija na 125.000 podataka, uz uvid iz studija SEO eksperata poput Briana Deana i platforme Semrush, Google pretraga danas se svodi na tri ključna stuba:
- Tehnički SEO
Ovo je ono što Homayunfard zove „štreberskim delom SEO-a“. U 2025, on ne uključuje samo meta opise i naslove, već i optimizaciju za nove Google AI Overviews. Studija OMG pokazala je da rezultati sa slikama povećavaju stopu „klika“ za 15–20%. Posebno su važne pretrage koje uključuju kupovinu, gde Google prikazuje slike u rezultatima.
Struktura sajta je ključna: što je šira, to je bolja. Široka struktura sajta omogućava bolji domet i više “ulovljenih korisnika”. Kratke, koncizne URL adrese koje sadrže ključne reči takođe imaju pozitivan uticaj na rangiranje. Brzina sajta, jasnoća u navigaciji, izbegavanje slovnih grešaka i celokupno korisničko iskustvo postaju presudni faktori.

- Linkovi
Povratni linkovi i povezivanje sa relevantnim, autoritativnim izvorima i dalje su važni. Google favorizuje stranice koje imaju kvalitetne i brojne veze, ali važno je da to ne bude spam, već smisleno i kontekstualno. Biografije autora i jasno istaknuto autorstvo dodatno podižu kredibilitet sajta. - Sadržaj
Kvalitet i dužina sadržaja imaju veliki značaj. Prema Brianu Deanu, prosečna dužina sadržaja koji je na prvom mestu u Google rezultatima je blizu 2.000 reči. To je skoro četiri puta više od ranije preporučivanih 500 reči.
Ipak, dužina nije dovoljna, sadržaj mora biti koristan, pregledan, uz slike i video zapise. Interaktivnost se sve više vrednuje, naročito nakon curenja internih Google API dokumenata koji ukazuju na povećan značaj korisničkog iskustva.
Da li treba koristiti AI za pravljenje sadržaja?
Kratak odgovor: ne, ako vam je cilj SEO. Google favorizuje autentičan i jedinstven sadržaj. Tekstovi generisani uz pomoć alata poput ChatGPT često nisu dovoljno unikatni i mogu se klasifikovati kao „tanki“ ili duplirani sadržaj.
Zato sajtovi kao što je Reddit, sa jedinstvenim i korisnički generisanim sadržajem, dobijaju na značaju. Autorski glas, iskustvo i stvarna vrednost za korisnika su ono što danas pravi razliku.
U 2025. godini, pametna SEO strategija postaje moćno oružje koje može izjednačiti uslove na tržištu. Bez obzira na veličinu firme, uz pravu kombinaciju tehničke optimizacije, kvalitetnog sadržaja i dobrih linkova, moguće je nadmašiti čak i velike igrače, piše Mumbrella.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji