Mark Zuckerberg priznao da je 2022. razmatrao resetovanje svih Facebook prijateljstava kako bi platformu učinio “kulturno relevantnom”

Tokom suđenja u antimonopolskoj parnici, Mark Zuckerberg je otkrio da je 2022. predložio resetovanje svih korisničkih veza na Facebooku – ideja koja nije sprovedena, ali otkriva duboku zabrinutost za budućnost platforme

Mark Zuckerberg priznao da je 2022. razmatrao resetovanje svih Facebook prijateljstava kako bi platformu učinio “kulturno relevantnom”

U istorijskom antimonopolskom suđenju koje bi moglo rezultovati razbijanjem Meta imperije, izvršni direktor kompanije Mark Zuckerberg izneo je iznenađujuće priznanje: 2022. godine razmatrao je mogućnost da svim korisnicima Facebook-a bude resetovan društveni graf – mreža njihovih veza i interakcija.

Ova dramatična ideja, otkrivena tokom njegovog svedočenja na sudu, sadržana je u internom mejlu koji je poslao vrhu kompanije. Zuckerberg je predložio da bi potpuni reset prijateljskih veza mogao vratiti Facebook u centar savremenih digitalnih tokova.

“Jedna potencijalno luda ideja jeste da razmotrimo brisanje svih grafova i omogućimo korisnicima da počnu ispočetka,” napisao je tada Zuckerberg.

U istom mejlu se pominje i prelazak ka modelu praćenja, sličnom Instagramu ili X-u (bivšem Twitteru), umesto tradicionalnih međusobnih prijateljstava. Međutim, kako je sam potvrdio na sudu, ovaj predlog nikada nije implementiran – iako odražava duboku krizu identiteta same platforme.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Facebook već duže vreme beleži pad relevantnosti među mlađim korisnicima, koji sve češće biraju druge aplikacije iz Meta portfolija, poput Instagrama i WhatsAppa. Iako je Facebook nekada bio sinonim za online društvenu mrežu, danas se suočava s imidžom platforme za stariju populaciju i stagnaciju u inovacijama.

Zuckerberg je početkom godine najavio da želi da vrati “originalni duh Facebook-a”, fokusiran na prijatelje i zajednice. U januaru je najavio transformacije koje bi trebalo da se dese u narednih 6 do 12 meseci, uz izjavu da je “uzbuđen što će se vratiti OG Facebooku.”

Antimonopolski pritisak raste

Svedočenje dolazi u jeku antimonopolske parnice koju vodi Federalna komisija za trgovinu (FTC) protiv kompanije Meta. Cilj je dokazivanje da Meta ima monopol na aplikacije za deljenje sadržaja sa prijateljima i porodicom, što bi – ako FTC dobije spor – moglo dovesti do prisilnog razdvajanja Instagrama i WhatsAppa od matične kompanije.

Ishod ovog suđenja mogao bi dramatično promeniti ne samo Meta poslovni model, već i budućnost cele industrije društvenih mreža, piše Benzinga.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.