Po prvi put od kada je izašla na berzu 2007. godine, kompanija Meta zabeležila je pad prihoda u toku perioda od godinu dana. Prema informacijama na portalu TheNextWeb, Meta već ima plan kako da se oporavi od ovog nemilog gubitka – pun gas ka metaverzumu.
Pad prihoda po prvi put
Dakle, po prvi put od kada postoji kao kompanija prisutna na berzi, nekada Facebook, a sada Meta, zabeležila je pad prihoda u odnosu na isti period prethodne godine. Tokom drugog kvartala 2021. godine, Meta je ostvarila prihod od 29,07 milijardi dolara, dok je tokom istog perioda tekuće godine ta zarada iznosila 28,82 milijarde dolara, što je pad od otprilike 1%. Upalite crveno svetlo za uzbunu.
Koji je razlog za ovakav pad zarade za godinu dana? Meta pripisuje ovakav razvoj događaja “Smanjenoj potražnji za reklamiranjem koja proizilazi iz širih makroekonomskih nesigurnosti na globalnom tržištu”. Ne brinite se, ni mi nismo razumeli šta je pesnik hteo da kaže i normalno je da smo dobili klasičan PR govor koji kaže, a u suštini ne kaže ništa. Takođe, Mark Zakerberg je deo krivice svalio i na novu funkcionalnost prisutnu unutar iOS koja otežava društvenim mrežama u vlasništvu Meta da lako spajaju korisnike sa reklamama tako što onemogućava praćenje aktivnosti korisnika.
Trostruki akcioni plan
Međutim, nije sve tako crno nije svemu kraj jer Mark Zakerberg ima rešenje za ovaj problem. Iako nije u poziciji da jasno predvidi koliko će tačno trajati ovaj ekonomski sunovrat kompanije Meta, on jeste osmislio plan kako da spasi stvar. Njegov pristup sastoji se od tri ključne komponente:
Nema novca? Uruči otkaz: Prvo pravilo kapitalizma – kada ti ne ide, ti lepo otpusti radnike. Kako sam Zakerberg kaže, “Iskreno, čini se da ovde radi mnogo ljudi koji ne bi trebalo da su tu. Plan je da se smanji broj zaposlenih tokom narednih godinu dana. Ovo je period koji zahteva više posvećenosti i očekujem d ase uradi više sa manje resursa”. Ma nego šta!
Daj te Reels ‘vamo: Dok se korisnici, čak i neki od najvećih influensera društvene mreže Instagram, poput Kim Kardašijan i Kajli Džener, žale na Reels jer ne žele da ova mreža postane TikTok, Mark kaže kako je upravo to jedno od rešenja za sve probleme. Tokom prošlog kvartala, sadržaj iskazan kroz Reels privlačio je 20% vremena korisnika, dok je tokom ovog kvartala taj procenat još više porastao. Pored toga, monetizacija ovakvih video snimaka raste, pa je tako skoro prešla granicu od milijardu dolara zarade putem oglasa. Nema dileme, hajmo kao TikTok, samo bolje.
Ima da zavolite metaverzum: Za kraj, šta drugo nego metaverzum, jer to je budućnost. Iako je ovo skup poduhvat koji u početku gubi novac, Mark Zakerberg uveren je u uspeh svog projekta zbog kog je i promenio ime kompanije. Ali, prema njegovim rečima, “Uveren sam da će razvoj metaverzuma doneti prihod u stotinama milijardi, ako ne i biliona dolara tokom vremena”. Ne znamo za vas, ali evo i mi smo poželeli još veći metaverzum.