Microsoft gubi bitku na polju browsera, ali se ne obazire previše

Uprkos svim naporima koje je Microsoft uložio u proboj na tržište browsera, kompanija gubi bitku protiv Google-a i Mozille

Microsoft je svoj novi Edge browser objavio uz veliku pompu, obećavajući da će pregledač biti dobar barem koliko Google Chrome i Mozilla Firefox. Međutim, uprkos svim naporima koje je Microsoft uložio u proboj na tržište browsera, kompanija gubi bitku protiv Google-a i Mozille. Na prvi pogled, Microsoft nije previše uznemiren zbog ovakvog razvoja situacije.Statistika, koju je objavio NetMarketShare za septembar, pokazuje da je Google Chrome vodeći browser na desktopu sa tržišnim učešćem od 59,81%, što znači da gotovo šest od 10 računara koristi Google aplikaciju za pregled interneta.Internet Explorer nastavlja da bude drugi izbor i pored ogromnog pada na 14,18 procenata trišta, dok je Mozilla Firefox na trećem mestu sa 12,85% učešća. Microsoft Edge je četvrti sa svega 5,15 procenata.Ono što je za Microsoft poražavajuće, jeste da su i Internet Explorer i Microsoft Edge u padu i pored toga što je Edge agresivno promovisan i nuđen korisnicima kao najbolja alternativa za Google Chrome.Microsoft trenutno nije preterano zainteresovan da se pozabavi najvećim problemima koje Edge ima, a browser dobija nove funkcije samo kada kompanija objavi novu verziju Windowsa. Broj ekstenzija koje Edge nudi je takođe veoma mali u odnosu na Chrome, sa manje od 100 dodataka trenutno dostupnih.S druge strane, Microsoft je više zainteresovn za donošenje Edge browsera na platforme koje nisu Windows, umesto poboljšavanja njegovih funkcija, a sa ovakvim pristupom ne očekuje se da će Edge osvojiti veći deo tržišta u skorije vreme.Izvor: Softpedia

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi