Istraživanje koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab ukazuje na činjenicu da većina korisnika ima želju da napusti društvene mreže, najčešće zato što smatraju da su one gubitak vremena. Prema rezultatima istraživanja, korisnici ostaju na društvenim mrežama kao što su Facebook ili Instagram isključivo zato što se boje da će izgubiti svoje digitalne uspomene i kontakt sa poznanicima i prijateljima.
Održavanje kontakta sa poznanicima i prijateljima može biti složen problem, ali kompanija Kaspersky Lab radi na rešenju koje će pomoći korisnicima da sačuvaju svoje digitalne uspomene. Aplikacija pod imenom FFForget će omogućiti korisnicima da naprave kopije svih uspomena sa društvenih mreža koje koriste, kao i da ih čuvaju u šifrovanoj formi. Aplikacija bi trebalo da da korisnicima slobodu da napuste određenu društvenu mrežu u bilo kom trenutku, bez ikakvih gubitaka.
Ericsson istraživanje: 10 ključnih trendova u 2016.
Prethodno istraživanje ukazalo je na činjenicu da se ljudi često oslanjaju na digitalne uređaje kao na dodatak svoje memorije. Istraživanja su takođe pokazala da korisnici ne mogu da odole da ne provere statuse na društvenim mrežama preko svojih telefona. Međutim, ovo poslednje istraživanje ipak ukazuje na to da su korisnici svesni svojih navika – 39 odsto ispitanika izjavilo je smatraju da gube vreme na društvenim mrežama. Skoro 78 odsto ispitanika je izjavilo da su već razmišljali o tome da napuste društvene mreže.
Uprkos želji za napuštanjem društvenih mreža, korisnici su i dalje „primorani“ da ih koriste. Velika većina njih (62 odsto) smatra da će odlaskom sa društvenih mreža izgubiti kontakt sa poznanicima i prijateljima, dok je 21 odsto ispitanika izjavilo da se boji da bi na taj načn izgubili svoje digitalne uspomene, kao što su fotografije.
„Društvene mreže mogu biti korisne ali i veoma štetne. Ako su korisne, to nije naš problem. Mi smatramo da svaka osoba ima pravo da izabere koju platformu želi da koristi ili napusti u bilo kom trenutku. Prava digitalna sloboda ne treba podrazumeva žrtvovanje nečega. Želimo da korisnici imaju potpunu kontrolu, i da poseduju šifrovanu kopiju svojih digitalnih uspomena u svakom trenutku”, izjavio je Jevgenij Čerešnev (Evgeny Chereshnev), direktor odseka za društvene mreže u kompaniji Kaspersky Lab. „Uz FFForget aplikaciju želimo da kreiramo rešenje koje će ublažiti strah korisnika od gubitka dragocenih uspomena ili hakerskih napada. Što je najvažnije, ljudi koji budu koristili aplikaciju će imati slobodu da napuste bilo koju društvenu mrežu u bilo kom trenutku, bez gubitka digitalnih uspomena koje su kreirali godinama”.
FFForget aplikacija bi trebalo da bude pokrenuta u 2017. godini. Zainteresovani korisnici mogu da se prijave na veb stranici ffforget.kaspersky.com kako bi dali svoje mišljenje i možda uticali na određena poboljšanja na aplikaciji. Oni će takođe dobijati najnovije informacije u vezi sa aplikacijom, kao i povlašćeni pristup beta verziji aplikacije, kada ona bude bila dostupna.
Izvor: Ericsson
Sve informacije vezane za Ericsson, možete pogledati na Ericsson hub-u na Benchmark sajtu
Mnogi korisnici žele da napuste društvene mreže ali se boje gubitika prijatelja i digitalnih uspomena
Istraživanje koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab ukazuje na činjenicu da većina korisnika ima želju da napusti društvene mreže, najčešće zato što smatraju da su one gubitak vremena