Nakon godina dominacije “ravnog” dizajna, Apple se okrenuo trodimenzionalnom izgledu kroz novi dizajnerski sistem pod nazivom „Liquid Glass“, predstavljen na ovogodišnjoj WWDC konferenciji. Međutim, ono što je predstavljeno kao veliki vizuelni zaokret zapravo deluje više kao estetska revizija, nego stvarna funkcionalna inovacija.
„Liquid Glass“ je zapravo preneta estetika iz visionOS-a, operativnog sistema za Apple Vision Pro, u kojem su elementi morali biti prozirni i slojeviti kako bi se mogli postaviti preko fizičkog sveta kako ga ne bi potpuno zaklonili. Ovaj staklasti, poluprovidni dizajn sada se širi i na ostale Apple uređaje: iPhone, iPad, Mac, a sve kako bi se ostvarila vizuelna koherentnost unutar ekosistema.
Craig Federighi je u uvodnom govoru istakao da su Apple uređaji sada više povezani nego ikada, te da jedinstveni izgled ima smisla u tom kontekstu. No, glavni problem je što većina tih uređaja nije AR headset već obični ekrani i na njima efekti kao što su plivajući meni, staklaste kontrole i animacije koje se prelivaju izgledaju manje kao „objekti u prostoru“, a više kao ukrasni baloni koji kvare čitljivost.
Jedini stvarno dobar detalj jeste način na koji se meni sada širi iz elementa na koji se tapne, što pomaže korisniku da ostane orijentisan. Umesto da ekran preleti negde drugde, interfejs se „rascveta“ i potom skupi nazad. To je korisno, ali ne predstavlja revoluciju.
Vizuelna paralela sa Windows Aero dizajnom iz Viste nameću se same: Aero je takođe bio providan, slojevit, a na kraju i zaboravljen jer je bio previše zahtevan za hardver i često nepotreban. Apple sada pokušava sličnu stvar, ali u vremenu kada su mogućnosti grafičkog hardvera mnogo veći.
Apple dizajn je često bio najbolji jer je bio hrabar, samouveren i kada je imao jasnu viziju kako stvari treba da funkcionišu. „Liquid Glass“ deluje više kao funkcionalna optimizacija, neka vrsta ukrasne oblande, a ne dizajnerska inspiracija. Umesto da se bavi suštinskim iskustvom, Apple ovim samo unifikuje izgled – sve je malo zaobljenije, malo univerzalnije, malo manje prilagođeno specifičnim uređajima.
Iako je Apple dizajnirao sistem koji vizuelno funkcioniše „svuda“, konačni rezultat ostavlja utisak nedostatka hrabrosti i istinske potrebe da se OS učini boljim i funkcionalnijim. Umesto jednostavnijeg i ličnijeg korisničkog iskustva, dobijamo interfejs koji je često teže čitljiv i previše animiran, prenosi The Verge.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji