Nova YouTube taktika protiv AdBlockera su reklame duge preko sat vremena

Sve više korisnika prijavljuje ekstremno duge YouTube reklame koje remete iskustvo gledanja

Nova YouTube taktika protiv AdBlockera su reklame duge preko sat vremena

YouTube oglasi postaju sve duži i invazivniji, do te mere da mnogi korisnici biraju da plate YouTube Premium samo da bi ih izbegli. Za one kojima to nije opcija, ostaje suočavanje sa reklamama kao nužnom podrškom omiljenim kreatorima i samoj platformi. Međutim, u poslednje vreme sve više korisnika prijavljuje ekstremno duge, nepreskočive reklame, postavljajući pitanje da li je sadržaj koji dolazi nakon njih uopšte vredan gledanja.

Na društvenim mrežama, poput Reddita, pojavljuju se tvrdnje korisnika o reklamama dužine od nekoliko sati. Jedan korisnik je, bez dokaza, tvrdio da je dobio reklamu od 10 sati, dok je drugi nadmašio ovu tvrdnju pominjući reklamu od neverovatnih 90 sati. Dokaz za ovu pojavu donosi korisnik Standard-Slip6572, koji je podelio snimak reklame dužine od dva sata i 52 minuta za video koji traje svega 49 minuta.

Detaljnijim pregledom slike primećuje se dugme za preskakanje oglasa u donjem levom uglu, što sugeriše moguću uključenost ad blockera. Iako korisnici nisu direktno naveli da koriste blokatore oglasa, drugi snimci ekrana otkrivaju prisustvo istih.

Postoji mogućnost da YouTube prepoznaje ad blocker i odgovara ekstremno dugim, nepreskočivim reklamama. S druge strane, greške u radu ad blockera mogu izazvati da reklama traje znatno duže nego što bi trebalo, pri čemu blokator možda ne uspeva da ukloni reklamu, ali uspeva da sakrije dugme za preskakanje.

Ipak, korisnici bez ad blockera takođe prijavljuju dužinu reklama koja prelazi u zonu frustracije. U ranijoj diskusiji na Redditu, korisnici su prijavljivali reklame dužine od minut i 28 sekundi, što, iako nije ekstremno, svakako narušava korisničko iskustvo.

Google: “Reklame su važne za podršku kreatorima”

U odgovoru za medije, Google je izjavio da su reklame ključne za održavanje YouTube ekosistema i podršku kreatorima. Kompanija naglašava da korišćenje ad blockera predstavlja kršenje uslova korišćenja usluge i da su preduzeli globalne napore kako bi ohrabrili korisnike da omoguće prikazivanje reklama ili pređu na YouTube Premium.

YouTube takođe navodi da su standardne nepreskočive reklame ograničene na maksimalno 15 sekundi. Međutim, priznaju da detektuju korisnike koji koriste ad blockere i preduzimaju mere kako bi ih odvratili od toga. Kompanija je takođe istakla da zadržava pravo da onemogući reprodukciju sadržaja ukoliko korisnik uporno izbegava reklame.

Iako Google ne iznosi eksplicitno da su ekstremno duge reklame deo strategije za borbu protiv blokatora oglasa, mnogima se čini da upravo to stoji iza ovog fenomena.

YouTube korisnici pred izborom: Premium, reklame ili odustajanje

U krajnjoj liniji, korisnici YouTube-a imaju nekoliko opcija: platiti YouTube Premium i uživati u sadržaju bez reklama, prihvatiti sve invazivnije reklame kao deo iskustva, ili se okrenuti alternativnim platformama.

Bilo kako bilo, odnos između korisnika, reklama i platforme ostaje kompleksan, a budućnost monetizacije YouTube sadržaja može doneti još izazova za one koji platformu koriste besplatno.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi