Nvidia predstavila alat koji pretvara fotografije u 3D objekte

Softverski alat 3D MoMa kompanije Nvidia omogućava vam da lako pretvorite fotografije u 3D objekte.

Izrada 3D modela za korišćenje u video igrama je komplikovan u zahtevan proces koji traži mnogo vremena. Međutim, prema informacijama dostupnim na portalu TheNextWeb, kompanija Nvidia razvila je softverski alat koji fotografije pretvara u detaljne 3D modele spremne za obradu.
Kako 3D MoMa radi?
Nvidia već neko vreme radi na softverskim alatima koji se baziraju na korišćenju veštačke inteligencije kako bi se fotografije pretvorile u 3D objekte. Poslednji u nizu takvih programa (Nakon Instant NeRF koji pretvara fotografije u detaljne 3D scene i DIB-R koji pretvara 2D u 3D modele) je i 3D MoMa. Po čemu se ovaj program razlikuje od prethodnika?
Po tome što je namenjen najpre korišćenju u gejming industriji zarad olakšane upotrebe 3D modela u samim scenama. Naime, 3D MoMa ne samo što fotografiju određenog predmeta može pretvoriti u detaljan trodimenzionalni model, već automatski odrađuje i fotogrametriju, tj. merenje dimenzija tog istog objekta uz druge karakteristike važne za korišćenje objekata u 3D video igrama.
truba.jpg
3D MoMa koristi proces imena “inverse rendering” kako bi, uz pomoć veštačke inteligencije odredio fizičke atribute određene scene. Pored dimenzija objekta, važne karakteristike scene su i osvetljenje na objektu i njegova tačna geometrija. Sve ovo je moguće detaljnom analizom fotografije od strane AI.
Prema rečima potpredsednika odseka kompanije Nvidia za istraživanje grafike u video igrama, “3D MoMa koristi naprednu veštačku inteligenciju i sirovu moć naših grafičkih karti kako bi stvorila 3D objekte koje programeri i developeri lako mogu da importuju i obrađuju u bilo kom od popularnih programa”.
Demonstracija
Kako bi demonstrirali sposobnosti ovog programskog rešenja na CVPR (Computer Vision and Pattern Recognition Conference) u Nju Orleansu, tim programera iz kompanije Nvidia je prezentovao na stotine fotografija klarineta, trombona, truba, saksofona i bubnjeva (A kako drugačije u Nju Orleansu?) i upotrebom programa 3D MoMa sve ove instrumente pretvorio u 3D objekte.

Nakon toga, programeri su na znatno lakši i brži način ove objekte obradili, promenili materijale od kojih su napravljeni, i postavili ih u nekoliko animiranih virtuelnih scena, pritom prikazavši i olakšano postavljanje tačnog osvetljenja istih tih predmeta. Impresivno, nema šta. Ovaj program se još uvek razvija, ne govori se o datumu finalne verzije, ali već sada predstavlja jedan veoma moćan alat koji će sigurno olakšati razvoj video igara.
Ono što treba pratiti je da li 3D MoMa funkcioniše samo sa poznatim objektima za koje već zna neki 3D model, ili ume da kreira 3D model objekta koji prvi put vidi.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi