Pre godinu dana, Twitter je započeo testiranje funkcije koja će podstaći korisnike da pauziraju i preispitaju status pre nego što odgovore na tvit koristeći jezik koji je uvredljiv, trolovanje ili na drugi način uvredljiv. Danas kompanija kaže da unapređene verzije ovih upita uvodi na korisnike engleskog jezika na iOS-u, a uskoro i na Androidu, nakon prilagođavanja svojih sistema koji određuju kada treba slati podsetnike kako bi bolje razumeli kada je jezik koji se koristi u odgovoru zapravo štetan.
Ideja koja stoji iza ovih prisilnih usporavanja, odnosi se na iskorištavanje psiholoških trikova kako bi se ljudima pomoglo da donesu bolje odluke o onome što objavljuju. Studije su pokazale da uvođenje ovakvog nagona može navesti ljude da uređuju i otkazuju postove zbog kojih bi inače mogli da se pokaju.
Tviterovi testovi su utvrdili da je ovo tačno, i rečeno je da je 34% ljudi revidiralo svoj prvi odgovor nakon što je videlo upit ili je odlučilo da odgovor uopšte ne pošalje. I nakon što su ih jednom zatražili, ljudi su u proseku u budućnosti sastavljali 11% manje uvredljivih odgovora. To ukazuje da je upit, bar za neke male grupe, imao trajni uticaj na ponašanje korisnika.
Poboljšanja koja se uvode od danas imaju za cilj rešavanje ovih problema. Tvitter kaže da je izvršio prilagođavanja tehnologije u ovim oblastima i drugima. Sada će se uzeti u obzir odnos između autora i onoga ko odgovara. Odnosno, ako oboje često prate i odgovaraju jedni drugima, verovatnije je da bolje razumeju željeni ton komunikacije nego neko drugi ko to ne čini. A olakšalo je onima koji vide upite da jave Tvitter-u da li je upit bio koristan ili relevantan – podaci koji mogu da pomognu u daljem poboljšanju sistema.
Tvitter kaže da se poboljšani upiti pojavljuju za sve korisnike engleskog jezika na iOS-u od danas, a Android će dostići narednih nekoliko dana.
Koliko dobro sve ovo funkcioniše, ostaje da se vidi, naravno.
Izvor: Techcrunch
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije
Tviter pušta novi servis: provera tvita pre slanja
Ovo niste očekivali