Udeo Wear OS-a naglo raste na krilima Samsungovih kvartalnih isporuka pametnih satova u Q3 2021

Samsung je ostvario najveće tromesečne isporuke lansiranjem Galaxy Watch 4 serije, smanjujući jaz u odnosu na Apple

 
Sa Samsungovim prelaskom na Wear OS, udeo ovog OS-a na tržištu pametnih satova povećao se na 17% u trećem kvartalu 2021. sa 4% u drugom kvartalu 2021.
Globalne isporuke pametnih satova u trećem kvartalu ove godine porasle su za 16% u poređenju sa istim periodom prošle godine, nastavljajući dvocifreni rast nakon prethodnog kvartala, prema nedavno objavljenom Global Smartwatch Model Tracker-u kompanije Counterpoint Research.
Zahvaljujući lansiranju serije Galaxy Watch 4, Samsung je ostvario svoje najveće tromesečne isporuke, smanjivši jaz za Apple-om i povratio drugo mesto od Huaweija. Iz ove serije pametnih satova, Samsung je proširio svoj ekosistem aplikacija koristeći Wear OS zasnovan na Androidu umesto svog Tizen-a. Brend je takođe proširio izbor korisnika lansiranjem dva modela – osnovni i klasični.
Apple je i dalje držao prvo mesto u trećem kvartalu 2021, ali je njegov udeo pao za 10% u odnosu na isti period prethodne godine jer je lansiranje Watch Series 7 odloženo za četvrti kvartal. Amazfit je zauzeo treće mesto zbog sve veće popularnosti u Evropi.
Jedan od najvažnijih događaja ovog kvartala bio je brz rast indijskih brendova. Noise i BoAt, koji su zauzeli prvo i drugo, na indijskom tržištu pametnih satova, isporučili su više nego duplo više u odnosu na prethodni kvartal.
 
SmartwatchShipmentSharebyOSQ32021.jpg
Viši analitičar Counterpoint Research-a, Sujeong Lim, rekla je: „Samsung je u trećem kvartalu pokazao bolji rezultat nego što se očekivalo. Iako su isporuke serije Galaxy Watch 4 bile mnogo veće od očekivanog, više od 60% ukupnih isporuka prodato je u Severnoj Americi i Evropi, gde je udeo modela srednjeg do visokog cenovnog ranga visok. Kako bi dodatno povećao svoj tržišni udeo, očekuje se da će Samsung lansirati pristupačne modele u roku od 2-3 godine kako bi se usmerio na brzorastuće azijsko tržište. Jedna trećina pametnih satova prodatih u trećem kvartalu 2021. imala je cenu ispod 100 dolara.”
U trećem kvartalu 2021. takođe je došlo do značajne promene u tržišnim udelima OS. Zahvaljujući Samsungu, koji je počeo da koristi Wear OS sa Galaxy Watch 4, Google je zabeležio dobar rast na tržištu nosivih operativnih sistema. Što se tiče OS, tržište pametnih satova je fragmentirano jer mnogi OEM-i još uvek koriste vlasnički OS ili RTOS. Ali s obzirom da podrška aplikacija trećih strana postaje važna za korisnike, očekuje se da će se situacija stalno menjati.
 
GlobalTop6SmartwatchOEMsQ32021.jpg
Gospođa Lim je dodala: „Google je zadržao dominantan udeo na tržištu pametnih telefona sa Android OS-om, ali do sada nije postigao mnogo na tržištu nosivih uređaja. To je zato što je Google kontrolisao OEM proizvođače pametnih satova da prilagođavaju korisnički interfejs, a oni ga nisu izabrali zbog niže energetske efikasnosti i sporog vremena odziva.”
Međutim, partnerstvo sa Samsungom od ove godine je steklo uporište Google-a da proširi svoje prisustvo na tržištu nosivih operativnih sistema i čini se da je spreman da se transformiše u otvoreniju nosivu platformu od ovog trenutka nadalje.
 
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi