AMD FSR 4 tehnologija donosi značajno poboljšanje u kvalitetu prikaza i performansama u odnosu na prethodne verzije, ali je zvanično ograničena samo na najnoviju Radeon RX 9070 seriju grafičkih kartica. Ograničena dostupnost u igrama je dodatno razočarala gejmere, jer podrška za FSR 4 u igrama još uvek nije široko rasprostranjena.
Međutim, moderska zajednica nije sedela skrštenih ruku. Zahvaljujući OptiScaler alatu, sada je moguće koristiti FSR 4 u bilo kojoj igri koja podržava Nvidia DLSS 2+ ili Intel XeSS tehnologiju.
Kako funkcioniše OptiScaler?
OptiScaler je alat otvorenog koda koji funkcioniše kao posrednik između tehnologije za poboljšanje prikaza (Upscaling) i samih igara. Umesto da igra direktno koristi DLSS ili XeSS, OptiScaler presreće zahteve za skaliranje i preusmerava ih na FSR 4 biblioteku, omogućavajući igri da “misli” da i dalje koristi originalnu tehnologiju. Ovaj metod koristi zvanične API metode kako bi omogućio kompatibilnost bez potrebe za direktnom podrškom igre za FSR 4.
Kakve su performanse u igrama?
Prvi testovi pokazuju da alat funkcioniše izuzetno dobro. Korisnik @highyieldYT demonstrirao je OptiScaler u grafički izuzetno zahtevnoj Cyberpunk 2077 igri, gde je FSR 4 omogućio stabilnih 60 FPS pri 1440p rezoluciji sa Radeon RX 9070 XT grafičkom karticom. Ovaj rezultat je posebno impresivan s obzirom na to da Cyberpunk 2077 ne podržava ni FSR 4 ni FSR 3.1.
Trenutno je zvanično potvrđena kompatibilnost OptiScaler alata sa 22 igre, uključujući:
- Cyberpunk 2077 (FSR ili XeSS ulaz, problemi sa stabilnošću na Windows 10)
- Red Dead Redemption 2 (DX12)
- Baldur’s Gate 3 (DLSS ulaz, preporučuje se DX11 zbog nižih performansi na Vulkan-u)
- Final Fantasy VII Rebirth
- Dragon’s Dogma II (potrebno je postaviti FGType=nofg)
- Horizon Zero Dawn Remastered
- The Witcher 3 Next Gen (XeSS ulaz)
- Ghost of Tsushima (FSR 3 ulaz)
- Silent Hill 2 Remake (DLSS ulaz)
- i mnoge druge.
Ovaj alat pokazuje kako moderska zajednica može proširiti mogućnosti postojećih tehnologija i omogućiti veći izbor korisnicima. Pošto OptiScaler briše granice između različitih rešenja za poboljšanje prikaza, ostaje da vidimo kako će se dalje razvijati i da li će u budućnosti podržati još više igara i hardverskih konfiguracija, prenosi Wccftech.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji