YouTube je tokom VidCon 2018 ekspoa objavio neke novitete koji stižu u servis, a među njima su i novi načini na koje kreatori sadržaja mogu da zarađuju.Prvo, kanali sa preko 100.000 pretplatnika će sada imati pristup Memberships opciji, koja omogućava gledaocima da plate mesečnu naknadu od 4,99 dolara i da dobijaju ekskluzivni pristup bedževima, emotikonima, lajvstrim sesijama, video klipovima samo za članove, i drugim beneficijama.
Pored ovoga, YouTube je ostvario partnerstvo sa Teespringom, kako bi implementirao alatku za kupovinu robe (merchandise), koja će kreatorima omogućiti da prodaju sopstvene proizvode i robu preko ugrađenog huba na svom kanalu. YouTuberi mogu da izaberu neke od preko 20 merch predmeta, koje mogu ponuditi svojoj publici, uključujući majice, dukseve sa kapuljačom, kao i različite aksesoare. YouTube prodavnica robe neće biti dostupna svima – namenjena je samo kanalima baziranim u SAD, koji imaju preko 10.000 pretplatnika. YouTube je, doduše istakao, da funkciju planira da donese većem broju kreatora uskoro.
Pogledajte još: Na YouTube se svakog meseca loguje 1,8 milijardi gledalaca
Ove promene dolaze u pravo vreme, kada određeni kreatori YouTube sadržaja imaju problema sa monetizacijom, posebno nakon što je sajt načinio izmene svojih pravila o oglašavanju i reklamiranju (koja ponekad dovode do toga da video klipovi koji nemaju uvredljiv sadržaj budu uklonjeni sa sajta).I pored ovoga, YouTube ističe da se broj kreatora, koji na godišnjem nivou zarađuju sumu sa pet ili šest cifara, povećao za 35 i 45 procenata. Kompanija takođe veruje da će predstavljanjem noviteta, kao što je Channel Memberships i prodaja robe, pomoći YouTuberima da zarade što je više moguće.Izvor: NDTV