Zarada na internetu od online igrara

Zarada industrije 10-12 mld.dolara u 2012.

Predviđanja za 2011 godinu navode da će online gaming kompanije zaraditi između 10 i 12 milijardi dolara na casual igricama. Otprilike između 3 i 5 milijardi dolara ovogodišnjeg prihoda će doći od online igrica namenjenih računarima. Kompanija za istraživ

Zarada industrije 10-12 mld.dolara u 2012.

Predviđanja za 2011 godinu navode da će online gaming kompanije zaraditi između 10 i 12 milijardi dolara na casual igricama. Otprilike između 3 i 5 milijardi dolara ovogodišnjeg prihoda će doći od online igrica namenjenih računarima. Kompanija za istraživanje tržišta Pike&Fischer procenjuje da će Amerikanci do 2015 godine trošiti 5 milijardi dolara godišnje na pretplatu za online igrice.

Baner oglasi

Istorijski gledano, zarada od oglašavanja se temeljila na prikazivanju bannera u istoj HTML stranici na kojoj se nalazila igrica, ali ne i u samoj igri. Tokom vremena, ta praksa je evoluirala i sada uključuje i oglašavanje unutar igre. Programeri mogu koristiti API za programsko zaustavljanje igre (obično tokom startovanja igre) za prikazivanje oglasa. Igrači mogu kliknuti na oglase koji se otvaraju u novom prozoru. Oglašivači proizvođačima igrica plaćaju na osnovu broja prikazivanja oglasa (impresija) ili količine prometa koji generišu (broja klikova). 

Sponzorisanje

Osim banner oglasa ili oglašavanja u igrama, možete zaraditi novac i od sponzorstva. Kompanije koje sponzorišu igru brendiraju vašu igru ​​sa svojim oglašavanjem, logom i marketinškim porukama. Na sponzorima igre je najveći rizik jer praktično nemaju garancije da će se njihovo ulaganje isplatiti a kamoli da će ostvariti online zaradu. S druge strane, ako online igra stekne popularnost, sponzori igre onda itekako profitiraju.

Licenciranje

Za razliku od sponzora, koji ugrađuju svoje oglase i distribuiraju igre na Internetu, licenciranjem igre kompanije imati neku manju prisutnost u igri ali zato zahtevaju da igra bude dostupna samo na njihovim web stranicama. Najbitnija razlika između licenciranja i sponzorstva je ta da onaj koji je platio licencu za igru želi da ona onda ​​postane i deo njegove imovine a ne da je svako koristi.

Nekoliko modela zarade prodajom online igara direktno gaming zajednici

Direktna prodaja je model kada prodajete igru potpuno, ​​za dogovorenu cenu. Iako je ovo bio tradicionalan model monetarizacije igara već decenijama, ipak je on postao manje popularan u poslednjih deset godina čemu uzrok može biti promena navike igrača, koji ne žele mnogo da plaćaju svoje uživanje u igri već se okreću obilju besplatnih ili jeftinijih alternativa koje su dostupne online.

Freemium model je dobar kada želite da zainteresujete igrače za novu igru, tada im nudite trial ili nepotpunu verziju igre besplatno, a zatim omogućite zainteresovanim korisnicima da plaćanjem određene naknade dobiju nadogradnju i tako uživaju u potpunom iskustvu koje igra nudi.

Mikrotransakcije su takođe jedan od načina monetarizacije. Neke igre su besplatne za igranje ali tokom igre, često između nivoa, korisnici se podstiču da konvertuju stvarni novac u vitruelnu valutu u igri kako bi mogli da kupuju određene stvari poput neke zaštite, odeće i slično. Ovaj način online zarade postaje sve popularniji i pokazuje se kao vrlo unosan. Filozofija je da igra bude zabavna za sve korisnike. Budući da igra nudi potpun doživljaj besplatno, on može da privuče veliki broj igrača od kojih će jedan broj njih sigurno da iskoriste mogućnost da pretvaranjem stvarnog novca u virtualni kupe neka poboljšanja u igri.

Pretplata je model u kom korisnicima besplatno ponudite trial verziju igre, što im omogućava da isprobaju igru ​​i vide da li je to ono što žele. Nakon što trial verzija igre istekne, igrači mogu nastaviti da je igraju ako plate određenu naknadu, obično na mesečnom nivou. U ovom modelu, igre obično pružaju duboko, prožimajuće, ali nepotpuno iskustvo. Potpuno iskustvo se naravno dobija pretplatom. Ovo je model koji je sve popularniji način online zarade sa igricama a tome u prilog ide i činjenica da je broj pretplatnika online igara u 2010 godini bio 19,4 miliona, a predviđa govore da će ih do 2014 godine biti oko 45 miliona.

Izvor: Onlinetrziste

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.