Zašto AI prelazi sa četbotova u web pregledače?

Pregledači postaju novo središte razvoja veštačke inteligencije (AI) jer omogućavaju bolju integraciju sa korisničkim online navikama i radom

Zašto AI prelazi sa četbotova u web pregledače?

Većina ljudi AI danas poistovećuje sa četbotovima poput ChatGPT-a, ali sve je jasnije da će sledeća faza razvoja ove tehnologije biti vezana za internet pregledače. Razlog je jednostavan: četbotovi nemaju pristup korisnikovim online nalozima i podacima, poput e-pošte, bankovnih računa i naloga na web-sajtovima, dok pregledači tu mogućnost već poseduju. Taj nivo konteksta neophodan je ako AI zaista treba da preuzme zadatke umesto korisnika.

Dva nova proizvoda pokazuju ovaj pravac razvoja: OpenAI ChatGPT Agent i Comet, pregledač kompanije Perplexity. ChatGPT Agent koristi jednostavan pregledač za pretragu interneta u ime korisnika, dok Comet ide korak dalje, omogućava velikim jezičkim modelima pristup nalozima korisnika na sajtovima i izvršavanje zadataka. Iako nijedno od rešenja trenutno ne radi u potpunosti pouzdano, oba pokazuju pravac u kome se AI razvija:  ka agentima koji su duboko integrisani sa web interfejsom.

Oba sistema su zasad ograničena na skuplje pretplate, jer zahtevaju značajnu računarsku obradu. Pored toga, često daju pogrešne informacije ili tvrde da su zadatke završili, iako nisu. Na primer, ChatGPT Agent je pokušao da pronađe lampu na Etsy-ju, ali mu je trebalo 50 minuta da odgovori, a nije uspeo ni da doda proizvod u korpu. S druge strane, Comet je brži, ali se takođe često ponaša nepredvidivo.

Ipak, čak i u ovom ograničenom stanju, korišćenje Cometa jasno pokazuje potencijal: interfejs u kojem AI može da “vidi” web stranicu i reaguje na nju prirodnije je i korisnije od običnog četbota. Budućnost AI-a, bar kada je reč o svakodnevnim poslovima na internetu, očigledno ide ka pregledačima, piše The Verge.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.