O ovom trendu smo već javili, a sada su se pojavile dodatne informacije o tome šta se dešava sa pretragom na kojoj je Google izgradio svoju internet imperiju. Prema nedavnom istraživanju, Google-ov udeo na tržištu pretraživača prvi put nakon 2015. godine pao je ispod 90%. Iako Google i dalje dominira, ovaj pad pokazuje da se tradicionalna pretraga suočava sa sve većim izazovima.
Zašto korisnici napuštaju Google Search pretragu?
1. Previše reklama:
Čak 76% ispitanika žali se da su rezultati pretrage pretrpani reklamama, što narušava korisničko iskustvo, posebno prilikom traženja informacija o proizvodima. U poslednje vreme Google je stvarno preterao sa bombardovanjem komercijalnog sadržaja na najpopularnijim servisima, kao da gubi osećaj za dobru meru, a što sada se vraća kao bumerang efekat i odlazak tradicionalno lojalnih korisnika.
2. Loš kvalitet informacija:
Veliki broj korisnika, njih 66% smatra da su informacije dobijene putem Google pretrage manje pouzdane i teže je pronaći relevantne izvore.
3. Nepraktičnost:
42% ispitanika navodi da Google pretraga postaje sve manje korisna u svakodnevnom životu.
Šta koriste umesto Google pretrage?
Istraživanje je pokazalo da se više od polovine korisnika okreće AI alatima (poput ChatGPT) i društvenim mrežama (kao što je TikTok) za pronalaženje informacija. Ova promena pokazuje da mladi sve više daju prednost interaktivnim i vizuelnim načinima pretrage, umesto tradicionalnih tekstualnih rezultata.

Google ima odgovor: AI mod
Svestan ovih izazova, Google je predstavio AI mod za svoju pretragu. Ova funkcija omogućava korisnicima da postavljaju pitanja direktno AI-u, koji će prikupiti i sažeti informacije umesto tradicionalnog ključnih reči. Trenutno je AI mod dostupan samo Google One AI Premium korisnicima, ali pitanje je da li će ova novina uspeti da vrati korisnike, prenosi LTN.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji