Sada, kada smo već dublje zakoračili u 2017. godinu, premijum modeli telefona počinju da pristižu korisnicima. Međutim, sigurno su mnogi primetili da postoji veliki jaz i prazan prostor između najave i stvarne objave uređaja, a ovo se posebno primećuje ove godine.Primera radi, iako su LG i HTC najave svojih telefona imali nedeljama, ako ne i mesecima pre Samsunga, G6 je na police prodavnica stigao tek nekoliko dana pre Galaxy S8 modela na mnogim tržištima. Model U Ultra je takođe imao minimalnu prednost tokom objave. S druge strane Xperia XZ Premium se na određenim tržištima neće pojaviti pre početka juna, što je jaz od preko tri meseca u odnosu na predstavljanje telefona tokom MWC sajma. I to su samo neki od premijum telefona, koji su objavljeni do sada.
Zbog čega korisnici moraju da čekaju ovoliko dugo od najave do pojavljivanja uređaja na tržištu?Jedan od mogućih razloga je sigurno povezan sa dostupnošću hardvera. Sve veći broj proizvođača se takmiči oko dostupnosti ograničenih količina QHD rezolucija displeja, OLED tehnologije, premijum procesora, memorije, dual-kamera i drugog. Obezbeđivanje dovoljne količine delova, posebno za globalno tržište, izgleda postaje veoma komplikovan biznis.Čak i Samsung i LG, koji su generalno uglavnom brzi u donošenju uređaja na tržište, prvo telefone objavljuju na svom domaćem tržištu, pre nego što počnu sa postepenom objavom na Zapadu. Svakako, koordinisanje više regionalnih objava predstavlja skup i zahtevan posao, što je jedan od razloga zbog kojih se telefoni pojave pre na nekim teritorijama. Globalizovana priroda današnjeg tržišta znači da su potrošači sve više zainteresovaniji za kraće periode objave po regionima, poslovi sa uvoženjem telefona su veći nego ikada. Zato su i proizvođači pod većim pritiskom da ponude više telefona pravo iz fabrika, što opet uključuje problem sa obezbeđenjem dovoljnih zaliha hardvera.
Kada govorimo o porudžbinama hardvera, sveža nam je situacija sa limitiranom dostupnošću Qualcommovog Snapdragon 835 čipseta, koja je rezultirala time da Samsung iskoristi tržišni monopol i za sebe osigura prve zalihe popularnog čipa. Ovo je uticalo i na odlaganja brojnih drugih premijum telefona, pa tako neki Samsungovi rivali neće moći da objave svoje uređaje pre druge polovine godine.Ovaj fenomen nije ekskluzivno vezan samo za mobilne procesore, jer proizvođači često žele da budu prvi u bilo kojoj manjoj ili većoj objavi ili primeni nove tehnologije. Ovo smo videli sa QHD i 4K displejima, različitim tehnologijama sa dual-kamerama i drugim inovacijama.Naravno, ograničena dostupnost hardvera i hajp koji se stvara oko uređaja i tehnologija ne znači da proizvođači moraju da najave svoje uređaje toliko rano. OEM-i uglavnom imaju dobar pregled dešavanja kada su komponente na stanju, a mana kod rane objave je svakako što ushićenje korisnika za proizvodom opada, pojavljuju se alternativni proizvodi i interesovanje korisnika se pomera na sledeću inovaciju. Što se duže prolongira ovakva situacija, veće su šanse da se na ovakve objave manje obraća pažnja, a proizvođači rizikuju da izgube poverenje kod korisnika na duži period.Da li smatrate da proizvođači sve više najavljuju proizvode suviše rano i daleko od njihove stvarne objave i puštanja u prodaju? Da li vas ovo navodi da manje pažnje obraćate na najave uređaja ili smatrate da situacija nije ipak toliko loša?Izvor: Android Authority
Tema dana: zbog čega kompanije prave ogromne pauze od najave do objave uređaja?
Sigurno su mnogi primetili da postoji veliki jaz i prazan prostor između najave i stvarne objave uređaja, a ovo se posebno primećuje ove godine