AMD smanjuje potrebu za VRAM-om kod 3D prikaza drveća sa 38 GB na samo 52 KB

Nova AMD tehnika koristi "work graphs" i "mesh nodes" za proceduralno generisanje drveća direktno na GPU-u, oslobađajući ogromne količine memorije

AMD smanjuje potrebu za VRAM-om kod 3D prikaza drveća sa 38 GB na samo 52 KB

AMD istraživači napravili su izuzetno efikasno rešenje za renderovanje 3D drveća koje dramatično smanjuje potrošnju video memorije (VRAM). Umesto da scena zahteva čak 38 GB prostora u VRAM-u kada se koristi klasično renderovanje geometrije, ista scena sada zauzima svega 52 KB zahvaljujući novom pristupu.

Ova metoda koristi proceduralno generisanje drveća pomoću tehnologija work graphs i mesh nodes, koje omogućavaju GPU-u da sam generiše 3D objekte u realnom vremenu i to u potrebnom nivou detalja (LOD) za trenutni kadar. Klasične metode zahtevaju da VRAM sadrži čitavu geometriju (poligone) objekata, dok nova tehnika čuva samo malu količinu podataka. Zapravo instrukcije kako da GPU sam generiše drveće u sceni.

Ono što ovu tehnologiju čini revolucionarnom jeste što pomera deo posla sa CPU-a na GPU, čime se povećava efikasnost i smanjuje potreba za velikim količinama memorije. Work graphs omogućavaju GPU-u da sam dodeljuje zadatke bez učešća CPU-a, dok mesh nodes omogućavaju GPU-u da sam sebi izdaje draw call instrukcije, što tradicionalno obavlja CPU.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Iako je fokus za sada na renderovanju drveća, ista tehnika se može primeniti i na druge objekte, pa čak i na buduće teksture. Nvidia već radi na kompresiji tekstura pomoću veštačke inteligencije, ali AMD-ova metoda pokazuje da se slični efekti mogu postići i bez oslanjanja na neuralne mreže i bez ograničavanja na specifičnu GPU arhitekturu.

U suštini, ova tehnologija otvara vrata igračima i kreatorima da uživaju u vizuelno bogatijim scenama uz daleko manju cenu hardvera i predstavlja značajan korak ka potpunom GPU renderovanju kompleksnih 3D svetova, prenosi Tomshardware.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.