Čak 64% korisnika kaže “ne hvala” kada su u pitanju telefoni sa savitljivim ekranima

Većina korisnika i dalje ne želi i smatra da su savitljivi telefoni: skupi, nepraktični i deluju krhko

Čak 64% korisnika kaže “ne hvala” kada su u pitanju telefoni sa savitljivim ekranima

Uprkos sve većoj ponudi savitljivih telefona kompanija Samsung, Motorola i Google, većina korisnika i dalje je veoma nepoverljiva. Prema detaljnoj anketi koju je sproveo CNET, čak 64% ispitanika ne planira da kupi savitljivi telefon u narednih godinu dana, dok je svega 13% zainteresovano. Još 20% nije sigurno, a samo 3% već poseduje jedan takav uređaj.

Savitljivi telefoni su se vratili na tržište pre oko šest godina kada su Samsung i Motorola predstavili svoje prve modele: Galaxy Z Fold i modernizovani Razr. Danas gotovo svi veliki proizvođači nude neki oblik savitljivog uređaja, od “Fold” do „Flip“ načina preklapanja. Međutim, Apple još nije ušao u ovu kategoriju, iako se spekuliše da razvija sopstveni model u saradnji sa Samsungom. Stručnjaci veruju da bi Apple-ov ulazak mogao dodatno da podstakne rast ovog dela tržišta mobilnih telefona.

Za sada, međutim, savitljivi telefoni i dalje čine manje od 5% ukupnih isporuka pametnih telefona. IDC predviđa da će ta cifra rasti do 45,7 miliona isporuka do 2028. godine, što je više nego dvostruko u odnosu na 2023, ali usvajanje ostaje sporo. Cena i rizik su glavni razlozi za oklevanje: 36% korisnika navodi visoku cenu kao prepreku, 31% brine o izdržljivosti, a još 31% ne vidi jasnu prednost u odnosu na obične telefone. Takođe, 26% misli da savitljivi telefoni nisu dovoljno praktični, 15% da su preglomazni, a 10% kaže da njihov omiljeni brend još ne nudi takav uređaj.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Iako proizvođači poput Samsunga i Motorole pokušavaju da reše ove prepreke novim modelima koji su tanji, izdržljiviji i jeftiniji, tržište i dalje ostaje veoma malo. Samsungov Z Fold 7 košta oko 2.000 dolara i cilja samo najstrastvenije entuzijaste, dok Motorola nudi budžetske verzije Razr modela, a Samsung takođe ima povoljniji Flip model po ceni od oko 900 dolara.

Zanimljivo je da je interesovanje za savitljive uređaje prilično ujednačeno među generacijama. Najzainteresovaniji su milenijalci (19%), zatim pripadnici generacije Z (14%), X (10%) i najnepoverljiviji su najstariji ispitanici Boomeri sa svega 8% spremnih na kupovinu.

Za sada, savitljivi telefoni ostaju pretežno luksuzni izbor za tehnološke entuzijaste, dok se šira publika još uvek drži klasičnih pametnih telefona, zaključuje CNET.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.