Uprkos sve većoj ponudi savitljivih telefona kompanija Samsung, Motorola i Google, većina korisnika i dalje je veoma nepoverljiva. Prema detaljnoj anketi koju je sproveo CNET, čak 64% ispitanika ne planira da kupi savitljivi telefon u narednih godinu dana, dok je svega 13% zainteresovano. Još 20% nije sigurno, a samo 3% već poseduje jedan takav uređaj.
Savitljivi telefoni su se vratili na tržište pre oko šest godina kada su Samsung i Motorola predstavili svoje prve modele: Galaxy Z Fold i modernizovani Razr. Danas gotovo svi veliki proizvođači nude neki oblik savitljivog uređaja, od “Fold” do „Flip“ načina preklapanja. Međutim, Apple još nije ušao u ovu kategoriju, iako se spekuliše da razvija sopstveni model u saradnji sa Samsungom. Stručnjaci veruju da bi Apple-ov ulazak mogao dodatno da podstakne rast ovog dela tržišta mobilnih telefona.

Za sada, međutim, savitljivi telefoni i dalje čine manje od 5% ukupnih isporuka pametnih telefona. IDC predviđa da će ta cifra rasti do 45,7 miliona isporuka do 2028. godine, što je više nego dvostruko u odnosu na 2023, ali usvajanje ostaje sporo. Cena i rizik su glavni razlozi za oklevanje: 36% korisnika navodi visoku cenu kao prepreku, 31% brine o izdržljivosti, a još 31% ne vidi jasnu prednost u odnosu na obične telefone. Takođe, 26% misli da savitljivi telefoni nisu dovoljno praktični, 15% da su preglomazni, a 10% kaže da njihov omiljeni brend još ne nudi takav uređaj.
Iako proizvođači poput Samsunga i Motorole pokušavaju da reše ove prepreke novim modelima koji su tanji, izdržljiviji i jeftiniji, tržište i dalje ostaje veoma malo. Samsungov Z Fold 7 košta oko 2.000 dolara i cilja samo najstrastvenije entuzijaste, dok Motorola nudi budžetske verzije Razr modela, a Samsung takođe ima povoljniji Flip model po ceni od oko 900 dolara.

Zanimljivo je da je interesovanje za savitljive uređaje prilično ujednačeno među generacijama. Najzainteresovaniji su milenijalci (19%), zatim pripadnici generacije Z (14%), X (10%) i najnepoverljiviji su najstariji ispitanici Boomeri sa svega 8% spremnih na kupovinu.
Za sada, savitljivi telefoni ostaju pretežno luksuzni izbor za tehnološke entuzijaste, dok se šira publika još uvek drži klasičnih pametnih telefona, zaključuje CNET.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji