Cooler Master se nije zaustavio na najavama novih proizvoda na Computex sajmu, već su ti proizvodi samo vesnik u nečemu što kompanija smatra potpunim zaokretom u svojoj poslovnoj filozofiji, odnosu sa kupcima i načinima na koji korisnici doživljavaju Cooler Master uopšte.
Computex 2015: Cooler Master pokazao novo MasterCase kućište
Naime, nakon tri godine razvoja novog koncepta u apsolutnoj tajnosti, kompanija je istupila sa svežim konceptom koji ima za cilj povratak korenima, a koji se veoma dobro i jasno odslikava u novim najavama. Cooler Master želi da totalnim zaokretom u strategiji među korisnicima izgradi kulturu pripadanja, i stekne svojevrsne poklonike koji će biti u stanju da ono što Cooler Master nudi u potpunosti prilagode sopstvenim željama, kriterijumima i potrebama.
U kontaktu sa lokalnom kancelarijom Cooler Mastera, dobili smo informaciju da je, omogućavajući ovako nešto kupcima, Cooler Master želeo da napravi nešto slično onome što su u svojim oblastima postigli Nike (sportska obuća), Apple (računari), Razer (gejming) i druga velika, prepoznata imena koja su postala sinonim za neku oblast svog delovanja. Poručuje se da Cooler Master odustaje od malih, inkrementalnih pomaka u svojim proizvodima, pomaka koji su malo po malo počeli da gube smisao i gde je, mnogi bi rekli, već sve odavno rečeno. Umesto toga, omogućavaće se korisnicima da proizvode prilagođavaju sebi.
Jednostavno, Cooler Master će stimulisati korisnike da sami kreiraju svoj proizvod, u skladu sa sopstvenim namerama i potrebama, u skladu sa namenama koje su sami osmislili. Recept je jednostavan – korisnicima će na raspolaganju biti “šasija” i “elementi”, koje će korisnici sami slagati u zavisnosti od svojih opredeljenja i želja. Cooler Master će, sa svoje strane, obezbeđivati alate da korisnici slažu proizvode po svojoj potrebi. Na taj način, kupci će biti u prilici da potpuno prilagode proizvod sebi, svom stilu i željama, ali isto tako da u slučaju želje ili potrebe potpuno redefinišu i promene iz korena svoj proizvod, u skladu sa kreativnošću ili realnim potrebama.
To je najbolje demonstrirano na primeru sveže predstavljenih MasterCase koncepata. Imate šasiju kućišta, na koju dodajete elemente. Želite vratanca koja dobro izoluju buku, ili suprotno, rupičasta vratanca koja propuštaju veliku količinu vazduha? Da li planirate da nosite kućište sa sobom nekuda, u kom slučaju ćete moći da ugradite ručke za nošenje na gornji deo, ili želite elegantno kućište sa ukrašenim vrhom? Bočni panel koji je providan, delimično providan (rupičast), ili potpuno neprovidan? Kakva želite da vam bude unutrašnjost kućišta? Sve to je samo jedan pokazatelj puteva onoga što će Cooler Master omogućiti svojim korisnicima.
Još jedna bitna stavka je što se na ovaj način briše razlika u klasama između samih proizvoda. Neće više biti entry-level modela, neće biti razlike u kvalitetu između pojedinih konačnih rešenja. Na korisnicima je da se opredele šta će da osmisle ili kreiraju za sebe. Odbacuje se koncept proizvoda; neće se prodavati proizvodi, već platforma i ekstenzije, zahvaljujući čemu će Cooler Master proizvodi u budućnosti biti karakterisani potpunom modularnošću. Neće se stati samo na kućištima, koja su samo uzeta kao pogodan, početni primer, već će se ovakav koncept proširiti na sve grupe proizvoda koje Cooler Master ima u svojoj ponudi, od kućišta do slušalica.
Cooler Master ovaj potez smatra prelomnom tačkom u svojoj istoriji. Ceo koncept je osmišljen tako da stvori novo shvatanje kod korisnika, koji su do sada samo mogli da biraju proizvode po određenim klasama, bilo cenovnim, bilo osmišljavanim na neki drugi način. Sada će korisnici moći da prilagođavaju proizvode sopstvenim potrebama, a biće veoma zanimljivo videti šta će nam sve Cooler Master doneti u narednom periodu. Ako je suditi po najavama iz lokalne kancelarije, treba očekivati mnoštvo sličnih koncepata u najraznovrsnijim klasama.
Više od svega ostalog, za Cooler Master je ovo vraćanje korenima. Vraćanje entuzijazma, razloga da se korisnici zainteresuju, i uvuku u ovaj svet. Stoga je u skladu sa tim redizajnirao i sopstveni logo, koji ima za cilj da demonstrira rešenost kompanije i posvećenost takvoj viziji – Make It Yours! Stvaranje nove generacija “mejkera” je proces koji će biti dugotrajan, a Cooler Master je rešen da se potpuno posveti svojoj Makers kulturi, i u nju uključi ne samo ljude iz IT-ja, već iz svih segmenata života. Na Computexu je to jasno i demonstrirano, zahvaljujući ljudima iz sveta avijacije, robotike, igračaka…
Jedno je sigurno – ovo je veoma interesantno shvatanje i veoma zanimljiva tačka gledišta za sve grupe entuzijasta, koji će sada umesto da posmatraju sa strane grupe proizvoda razvrstanih po klasama uzeti aktivno učešće i sami kreirati proizvode u skladu sa karakteristikama koje su im bitne. Nisu ni svi entuzijasti isti – neki cene niži nivo buke, neki cene performanse, neki nešto treće. Jedva čekamo da vidimo šta će sve Cooler Master uskoro ponuditi i šta će nam biti omogućeno da “propustimo kroz šake” kreirajući sopstvena rešenja.
Preporučujemo vam da pogledate i video u kome je Cooler Master demonstrirao svoju novu filozofiju, viziju koju će slediti u budućnosti, težeći da sebe učini još prepoznatljivijim i jedinstvenijim u bespoštednoj tržišnoj utakmici!
Za više informacija o velikim promenama u Cooler Master poslovanju, kao i priča raznih “mejkera” iz mnoštva oblasti društvenog i profesionalnog života, možete posetiti www.CoolerMaster.com i saznati više o novoj viziji poznatog proizvođača.
Izvor: Cooler Master