Da li baš svaki proizvođač treba da nam nudi flegšip telefon?

Flegšip telefoni donose moćne performanse i premijum dizajn, međutim da li fokus na najviši segment tržišta ostavlja velike praznine u srednjoj i budžet klasi?

Da li baš svaki proizvođač treba da nam nudi flegšip telefon?

Flegšip telefoni su stvoreni da oduševljavaju, ali treba li baš svaki proizvođač da se upusti u tu trku? 

Prošla su tek četiri nedelje nove godine, a sektor flegšip telefona već vrvi od aktivnosti. Najvažnija vest sezone svakako je izlazak Samsung Galaxy S25 Ultra, ali smo takođe videli globalno predstavljanje OnePlus 13, kao i rane glasine o iPhone 17 seriji. 

Najnovija glasina odnosi se na Nothing Phone 3, koji bi mogao biti prvi „flegšip“ telefon kompanije Nothing, osnovane 2020. godine od strane bivšeg suosnivača OnePlus-a. Glasinama je prethodio „procureli“ interni dokument u kojem se navodi da će ovaj model biti prvi pravi flegšip ove kompanije. 

Šta zapravo znači „flegšip“? 

Kada pričamo o flegšip telefonu, obično mislimo na najmoćniji ili najprepoznatljiviji uređaj u portfoliju neke kompanije. Na primer, Apple-ov najprepoznatljiviji telefon je iPhone 16, dok je njegov najmoćniji model iPhone 16 Pro Max – oba pripadaju istoj flegšip liniji. 

Uređaji kao što su Samsung Galaxy S25 Ultra ili Google Pixel 9 Pro dolaze sa vrhunskim ekranima, kamerama i osnovnim komponentama. Međutim, neki proizvođači srednjeg ili budžetskog segmenta takođe označavaju svoje najjače modele kao flegšip, čak i bez najnovijih tehnologija. 

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Čini se da Nothing u svojim internim komunikacijama koristi termin „flegšip“ isključivo za uređaje sa najnaprednijim komponentama, što ukazuje na strože tumačenje ovog pojma. 

Da li svaki proizvođač treba da ima flegšip u ponudi? 

Fokusiranje na flegšip modele ima i prednosti i mane. Sa jedne strane, konkurencija podstiče inovacije, a vrhunske funkcije vremenom dolaze i do pristupačnijih uređaja. Sa druge strane, ovo može dovesti do zasićenja tržišta i smanjenja inovativnosti u srednjem i jeftinijem segmentu. 

Postoje kompanije koje uspešno opstaju fokusirajući se na ove tržišne niše, poput HMD-a (proizvođača Nokia telefona), koji se oslanja na povoljne modele sa solidnim osnovnim funkcijama. Slično tome, Nothing Phone 2 se ističe jedinstvenim dizajnom i svežim korisničkim iskustvom, dok sama snaga hardvera nije glavni adut. 

Iako će Nothing Phone 3 verovatno biti odličan uređaj sa dobrim performansama, pitanje ostaje – da li je zaista neophodno juriti najbolje tehničke specifikacije? Industrija bi mogla da profitira od bolje izbalansiranih uređaja koji kombinuju inovativan dizajn i praktične funkcije, bez prevelikog oslanjanja na flegšip standarde, zaključuje Tech Radar.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.