Microsoft očito ne zahteva unifikovane šejdere da bi izdao Directx 10 sertifikat, pošto je sve što je potrebno da karta podržava Shader Model 4.0, ili barem tako ispada. Kada se kaže unifikovani šejderi, valja naglasiti da je Nvidia primenila nešto drugačiji pristup od prvobitno zamišljenog prilikom dizajniranja svojih rešenja. Naime, Nvidia je koncept zamislila tako da verteks, piksel i geometrijski šejderi i dalje budu podeljeni barem po dve različite funkcije. Ovo predstavlja malo odstupanje od prvobitno zamišljenog koncepta, ali je očito da je ovim rešenjem Microsoft sasvim zadovoljan. Ono što je prednost ovakvog pristupa jeste to što će kod ovakvog sistema određeni procenat ubrzanja biti primetan i kod Directx 9 igara, odnosno osetiće se razlika u naslovima baziranim na aktuelnoj tehnologiji. Ono što je nejasno, jer se još uvek ne može proveriti zbog izostanka prisustva Directx 10 naslova, jeste hoće li ovakav pristup imati posledica po brzinu ili upotrebljivost u Directx 10 igrama. Vreme će pokazati…
Izvor: The Inquirer