Sve veći broj mladih korisnika iz generacije MZ (milenijalci i generacija Z) odlučuje se za korišćenje dva telefona: istovremeno nekog od najnovijih modela i starog iPhone uređaja, stvarajući trend povratka deceniju starih modela. Ovaj fenomen pokreće „young-tro” kultura, podvarijantu „Newtro“ kulture koja spaja retro nostalgiju sa modernim načinom života.
Park Su-jon, 22-godišnja studentkinja, koristi najnoviji iPhone 16 za svakodnevnu komunikaciju, dok za fotografisanje koristi stari iPhone 5S. „Fotografisanje starim iPhone-om daje osećaj kao da koristim starinski fotoaparat sa filmom. Iako pravim slike u sadašnjosti, one imaju nostalgičan prizvuk, zbog čega deluju sveže i originalno,” rekla je Park.
Popularnost starih iPhone modela, naročito prvog iPhone SE iz 2016. godine, dovela je do pojave izraza „iPhone SE fenomen.” Cene polovnih uređaja naglo su porasle na tržištima polovnih telefona, gde se iPhone SE (prva generacija) sada prodaje za preko 200.000 vona (oko 150 dolara), dok iPhone 6S, model star skoro deceniju, dostiže cenu od oko 100.000 vona.

Pored starijih telefona, oživljava i interesovanje za stare digitalne fotoaparate. Retro fotografija ponovo postaje popularna, posebno nakon što je K-pop grupa NewJeans koristila vintage digitalnu kameru za snimanje delova spota za pesmu „Ditto.”
Profesorka Li Eun-hi, stručnjak za potrošačke trendove, objašnjava da mladi danas ne posmatraju stare uređaje kao zastarele, već ih kombinuju sa modernom tehnologijom kako bi stvorili nešto jedinstveno. Ovaj spoj prošlosti i sadašnjosti pruža im osećaj inovativnosti i priliku da istraže doba koje nisu lično doživeli.
Ovaj povratak starijim tehnologijama pokazuje kako nostalgija i estetika mogu uticati na potrošačke navike, stvarajući jedinstven spoj prošlosti i sadašnjosti u digitalnom svetu, piše The Korea Times.