Google može da detektuje probleme sa srcem putem skeniranja oka

Istraživači kompanija Google i Verily razvili su novi način utvrđivanja postojanja rizika od bolesti srca

Izreka kaže “Oči su ogledalo duše”, a u slučaju kompanije Google mogu biti i put ka zdravijem organizmu. Istraživači kompanija Google i Verily, kompanijine health-tech divizije, razvili su novi način utvrđivanja postojanja rizika od bolesti srca, a sve skeniranjem očiju korisnika i machine learning algoritama.Pregledom podataka koji su dobijeni skeniranjem pacijentovog oka, softver potencijalno može da detektuje srčane probleme bez potrebe za testiranjem krvi.Softverski-bazirani metod može da analizira skenirane fajlove krvnih sudova u zadnjem delu oka i da precizno predvidi godine osobe i krvni pritisak. Takođe, može da odredi da li je osoba pušač ili ne. Ovi faktori se potom mogu koristiti za anticipaciju rizika od većih problema sa srcem, kao što je srčani udar.Kako bi istrenirali algoriram, Google i Verily su koristili medicinske podatke preko 300.00 pacijenata. Nakon treniranja, testirali su metod tako što su gledana dva skenirana fajla – jedan zdravog čoveka i drugi pacijenta sa srčanim problemima koji su se javili tokom pet godina od skeniranja. Iako metodologija zahteva još testiranja, trenutno je precizna bar onoliko koliko i aktuelne metode određivanja rizika od srčanih problema.Uticaj ovog istraživanja se smatra velikim. U nekom trenutku u budućnosti, veštačka inteligencija bi se mogla koristiti za identifikovanje uzroka različitih bolesti, bez potrebe za gubljenjem vremena preko ljudskih faktora.Izvor: DailyDot

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.