Prošle nedelje, Samsung se našao u središtu kontroverze koju je sam izazvao kada je otkriveno da kompanija prisiljava nezavisne servise da prijavljuju korisnike koji imaju uređaje sa neoriginalnim delovima. Sada se i Google našao u sličnoj situaciji zbog sličnog ponašanja koje nikako nije u interesu potrošača.
Kao i mnogi drugi proizvođači telefona, Google ima program za samostalne popravke oštećenih ili neispravnih Pixel uređaja. Kao što objašnjava njihova stranica za podršku, postoje opcije za dobijanje alata za popravku, priručnika i sertifikovanih delova kako biste mogli sami da popravite svoj Pixel telefon. Vlasnici takođe mogu jednostavno poslati svoj uređaj na profesionalnu popravku.
Kako zamenski delovi mogu biti skupi, neki “uradi sam” entuzijasti odlučuju da koriste delove nezavisnih dobavljača tj neoriginalne, zamenske delove. Ali ako se odlučite za ovaj put, možda biste želeli da izbegnete slanje uređaja u Google servis ako imate problem koji ne možete sami da rešite.
Kako je otkrio YouTuber Louis Rossmann, Google uslovi za servis i popravku sadrže zabrinjavajuću klauzulu. Dokument navodi da će Google zadržati vaš uređaj ako pronađe neoriginalni deo.
Zamislite da pošaljete telefon na popravku, a da ga ne dobijete nazad
Izgleda da je ovo pravilo na snazi od 19. jula 2023. godine, kako je označeno na stranici. Ovo otkriće svakako nije dobra reklama za proizvođača Pixel telefona i izazvalo je oštre reakcije na internetu.
Jedan korisnik Reddita kaže: “Google zaista mrzi svoje kupce kada ti kupci ne drže svoje novčanike širom otvorene i okrenute prema pohlepnim rukama najveće internet kompanije.” Drugi korisnik dodaje: “Ovo je ludo. Oni zaista ne žele da posedujemo bilo šta od njihovih uređaja. Žele da kontrolišu sve što posedujemo i diktiraju naše živote.” U međuvremenu, jedan komentator na YouTube kanalu kaže:
„Zamislite svet u kome kupite auto, promenite kočnice jer su se istrošile, a zatim ga odvezete u servis zbog nekog nepovezanog problema, a oni ne samo da odbiju da urade traženu popravku već vam odvezu i recikliraju auto. Zato je pravo na popravku toliko važno, jer ako ne možete da modifikujete ili popravite svoj uređaj kako vi želite, on prestaje da bude vaše vlasništvo.“
Ovo ponašanje nije jedinstveno za Google jer Samsung i Apple takođe se ponašaju slično prema potrošačima. Na primer, u Samsung izveštaju, otkriveno je da Samsung zahteva od nezavisnih servisa da potpuno rastave telefon korisnika ukoliko sadrži neoriginalni deo.
Sve u svemu, trenutna situacija sa kućnim popravkama nije baš sjajna. Čini se da ovi programi više služe za marketing i lažno predstavljanje kupcima, nego stvarnu pomoć korisnicima, prenosi Android Authority.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji