Kompanija Tesla je prvi put najavila dolazak baterije 4680 još u septembru 2020. godine, tokom događaja nazvanog „Dan baterija“. Od tada, je Tesla proizveo preko 100 miliona jedinica ovih baterija u svojim fabrikama.
Baterija 4680 se ističe po mogućnosti da smanji troškove proizvodnje, pojednostavi proces sklapanja i postane efikasnija ćelija za sve Tesline modele. Majkl Gilfoj, direktor operacija proizvodnje ćelija u Tesli, proslavio je napredak kompanije u martu 2025. godine.
„Čekali smo da otkrijemo ovo veliko dostignuće tima za proizvodnju 4680 ćelija još od kraja prošle godine… ali kako je Ilon sinoć objavio, naš tim u Teksasu postigao je ogroman uspeh krajem 2024. godine kada smo postali proizvođač baterijskih ćelija sa najnižom cenom po kWh u Tesli!“, napisao je Gilfoj na LinkedIn-u.
Pored manjih troškova proizvodnje, što bi u neku ruku moglo dovesti i do sniženja cena automobila, Tesla navodi da baterija 4680 može povećati domet vozila i do 16%. Kompanija takođe tvrdi da ova baterija ima pet puta više energije u poređenju sa starijim modelom ćelije tipa 2170.
Uprkos tome što je 2024. godine bila najprodavaniji proizvođač električnih vozila na svetu, Tesla se suočila sa ozbiljnim problemima u 2025. Zbog protesta protiv generalnog direktora Ilona Maska, prodaja kompanije Tesla je pod pritiskom širom sveta, a pala ju proseku za 13%. Ipak, prodaja polovnih električnih vozila nastavlja da raste.
Kako se tehnologija baterija za električna vozila sve više usavršava, možda je upravo sada najbolje vreme da pređete sa vozila na benzin na električni automobil. Električna vozila ne emituju izduvne gasove i često zahtevaju manje održavanja od vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, što znači da možete i uštedeti novac smanjujući posete servisu, prenosi TCD.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji