Lucid čip za multi-GPU sisteme uskoro stiže

Iz kompanije Lucidtech ponovo stižu najave o njihovoj multi-GPU tehnologiji, ovaj put podržane od strane kompanije Jon Peddie Research (JPR). Impresivan Hydra čip je po prvi put prikazan prošle godine na IDF-u, ali je nedostatak novih informacija i ne baš sjajan PR uticao da se možda i zaboravi na njega.
No, sada Lucid sa podrškom Intela ž

Iz kompanije Lucidtech ponovo stižu najave o njihovoj multi-GPU tehnologiji, ovaj put podržane od strane kompanije Jon Peddie Research (JPR). Impresivan Hydra čip je po prvi put prikazan prošle godine na IDF-u, ali je nedostatak novih informacija i ne baš sjajan PR uticao da se možda i zaboravi na njega.
No, sada Lucid sa podrškom Intela želi da pogura ovu tehnologiju na tržište. Intel je investitor kroz Intel Capital i pruža podršku projektu. Lucid Hydra omogućava korišćenje multi GPU okruženja bez ograničenja u vidu modela karte ili drugih ograničenja koja bi mogla biti nametnuta od strane raznih proizvođača, ali i realnih aplikacija. Tu je i veliki problem što dodavanje novih grafičkih karti ne rezultuje proporcionalnim povećanjem performansi, a da ne pominjemo probleme sa optimizacijama i kompatibilnošću. Hydra čip omogućava korišćenje dva ili više grafička čipa/karte i stara se o balansiranju i skaliranju, te može biti vrlo upotrebljiv i nakon prelaska na više od dve karte. Nvidia SLI i ATI Crossfire rade u alternative frame rendering (AFR) režimu gde svaka karta renderuje jedan frejm. Problemi nastaju u međuzavisnostima frejmova, a svaki GPU renderuje i po jedan, pa i dva frejma unapred, da bi bili efikasniji. Kada korisnici koriste više od dve karte, renderuje se i po osam frejmova unapred. Lucid Hydra funkcioniše na drugi način. Naime, ona deli svaki frejm na različite objekte. Tako se, na primer, sam karakter koga igrač vodi, oružje, zidovi, pod, objekti na njimnja, dele i distribuiraju “na obradu” različitim GPU-ovima. Rezultat je takav da nema lagova i da se performanse dobro sklairaju. Ovakvo deljenje scene, po rečima nadležnih u kompaniji Lucidtech, može da radi efikasno i na stotinama GPU-ova. Pored toga, Hydra je dizajnirana da bude generička, tako da neće (ili makar ne bi trebala) da zavisi od podrške kroz same igre, termina izlaska i posebnih optimizacija. Stoga može biti korišćena za karte bilo kog proizvođača, a razvojni timovi neće morati da troše dragocene sate na optimizacijama. JPR predviđa da će proizvođači ploča u narednom periodu početi masovno da ugrađuju Hydra čipove na matične ploče, najpre na igračkim modelima visoke klase, a zatim i na ostalim modelima. Koliko će biti ostvareno, ostaje nam da sačekamo i da vidimo.

Izvor: The Inquirer

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi