Pametne Meta Ray-Ban naočare za sunce prošle godine dobile su neke impresivne, neki bi rekli i zabrinjavajuće, funkcije veštačke inteligencije, a sada nastavljaju da napreduju. Naime, jedna od najnovijih funkcija, trenutno dostupna u beta verziji, je ta da one praktično mogu da budu i vaš turistički vodič – jer mogu da identifikuju znamenitosti na različitim lokacijama i da vam pružaju dodatne informacije o njima.
Glavni tehnološki direktor kompanije Meta Endrju Bosvort je u objavi na Threads, jednoj od društvenih mreža kompanije, pokazao nekoliko primera slika u kome su Meta Ray-Ban naočare za sunce primenile ovu funkciju. Ispod fotografija poznatih lokacija u San Francisku, stajali su opisi koje su obezbedile pametne naočare za sunce, među kojima su: objašnjenja zašto je Golden Gate most narandžast, istorija Viktorijanskih kuća pod imenom „oslikane dame“ i drugo.
Osim ove najave funkcija, i vlasnik kompanije Mark Zakerberg je paralelno putem mreže Instagram iskoristio priliku da pokaže nove mogućnosti naočara kroz nekoliko video snimaka napravljenih u Montani. Ovog puta, naočare su koristile i zvuk za verbalno opisivanje dela Stenovitih planina pod imenom Big Sky (u prevodu Veliko nebo) kao i istorije Ruzveltovog trijumfalnog luka, objašnjavajući takođe kako nastaje sneg.
Meta je najavila ovu funkciju na svom Connect događaju prošle godine, kao deo novih „multimodalnih“ mogućnosti koje joj omogućavaju da odgovara na pitanja na osnovu vaše okoline. To je omogućeno kada su sve pametne naočare kompanije Meta dobile pristup informacijama u realnom vremenu (umesto da imaju ograničeno znanje do 2022. godine kao pre), koje su delimično pokretane Bing pretragom.
Turistički vodič kao funkcija za Meta Ray-Ban naočare za sunce je deo kompanijskih funkcija slične Google Lens opcijama koje omogućavaju korisnicima da pokažu stvari koje vide kroz naočare i postave veštačkoj inteligenciji pitanja o tome – poput voća ili stranog teksta koji treba da se prevede. Nova funkcija je dostupna svima u Meta programu za rani pristup opcijama, koji je i dalje ograničen na određeni broj korisnika.
„Za one koji još uvek nemaju pristup beta verziji, možete se prijaviti na listu čekanja dok radimo na tome da ovo bude dostupno većem broju ljudi“, dodao je Bosvort u svojoj objavi.