Prvi foto-aparat koji „teži da izazove i dovede u pitanje trenutni pravac razvoja generativne veštačke inteligencije u reprodukciji slika tela“ koristi AI tehnologiju da automatski svaku osobu koju uslika skine za samo 10 sekundi. Naime, to je Nuca, prototip foto-aparata koji praktično svaku fotografiju pretvara u golotinju, a predstavlja „spekulativni dizajn i umetnički projekat“ njegovih tvoraca Matijasa Vefa i Benedikta Grosa.
Ovaj uređaj samo esplicitno daje ono što veštačka inteligencija već radi, od kada su razni AI četbotovi počeli da skidaju odeću sa osoba na slikama koje generišu. Danas je veoma jednostavno napraviti sliku bilo koje gole osobe čiju fotografiju imate, a ovaj aparat to ipak malo podiže na sledeći nivo.
„Ovaj projekat pokreće ključnu diskusiju o potencijalu veštačke inteligencije, ističući pristanak, algoritamsku pravičnost i društvene uticaje AI-generisanih slika“, piše na sajtu jednog od kreatora.
Ovaj prototip foto-aparat je u stvari 3D-štampani uređaj sa širokougaonim objektivom od 37 mm. Kada foto-aparat napravi fotografiju, šalje je serveru koji koristi klasifikator koji su napravili Vef i Gros da analizira sliku, kako bi osobu opisao tekstualno, ističući: pol, godine, rasu itd. Taj tekst se zatim koristi za generisanje upita u Stable Diffusion AI generatoru za pretvaranje teksta u sliku, koji zajedno sa AI modelom kompanije Civitai pravi golu sliku fotografisane osobe.
Foto-aparat Nuca takođe koristi alat za zamenu lica otvorenog koda da bi dodao lice sa fotografije u sliku koju generiše veštačka inteligencija. Osim prilagođenog rešenja za konvertovanje početne fotografije u uspešan tekstualni zadatak, svaki deo procesa koji foto-aparat koristi je postojeći alat koji svako može da preuzme i koristi.
Ceo proces od trenutka kada aparat napravi foto-grafiju do trenutka kada proizvede AI-generisanu golu sliku traje oko 10 sekundi. Rezultati nisu uvek savršeni, ali prema eksplicitnim slikama koje su dostupne na stranici sajta posvećenoj projektu, oni su često ubedljivi.
Iako može da deluje zabavno i smešno, rasprostranjena upotreba ovakvih alata može da dovede do ozbiljnih problema u društvu, koje već uveliko prate takozvani „deepfake“ sadržaji, odnosno lažne, namontirane fotografije i snimci.
Koje je vaše mišljenje o ovom nesvakidašnjem proizvodu?
Pih, ocekivao sam neke konkretne primere/slike...ovako, samo na rec, los marketing