Glavni dizajner čipova kompanije NVIDIA, Dejvid Kirk, izjavio
je u intervijuu da će ova kompanija prihvatiti Microsoftovu united shaders arhitekturu
kada bude potrebe za tim. Kirk je time izrazio promenu u stavu NVIDIA-e koja
je ranije tvrdila da za objedinjenim shader-ima nema nikakve potrebe i da odvojeni
pixel i vertex shader-i predstavljaju bolje rešenje sa tačke gledišta dizajnera
čipova. Rivalski ATI je još ranije izrazio privrženost united shaders arhitekturi
koja omogućava da svaki pajplajn u okviru GPU-a može po potrebi biti i pixel
i vertex shader jedinica.
Gospodin Kirk je potvrdio da bi čipovi sa odvojenim shader-ima bili jeftiniji
za proizvodnju, ali i skuplji za dizajniranje. Kirk smatra da će jednog dana
pajplajni sa objedinjenim shader operacijama pružati bolje performanse nego
posebni piksel i vertex pajplajni, ali da će se NVIDIA do tada držati svoje
proverene arhitekture koja u ovom trenutku daje bolje rezultate.
Razlog zbog koga će united shader arhitektura jednog dana biti brža u 3D aplikacijama
leži u činjenici da Microsoft radi na posebnom jeziku za rad sa shader operacijama
koji zahteva objadinjene shader-e. Podršku za ovaj jezik će doneti Windows Graphics
Foundation 2.0 API u okviru operativnog sistema Windows Longhorn.
Izvor: Xbit Labs