Očekuju nas jeftiniji TV uređaji - ali sa reklamama

Reklamna kompanija najavljuje lansiranje TV OS-a Ventura usmerenog na integraciju oglasa i praćenje korisničkih navika, odražavajući rastući trend TV industrije ka proizvodima fokusiranim na reklame i smanjenju opcija za gledanje bez oglasa

Očekuju nas jeftiniji TV uređaji - ali sa reklamama

U potezu koji ilustruje značajan pomak ka proizvodima usmerenim na prodaju oglasa i praćenje navika korisnika, jedna reklamna kompanija ulazi na tržište operativnih sistema za televizore.

Sa sve više ljudi koji koriste web striming za gledanje televizije, operativni sistemi pametnih televizora postali su najunosniji deo TV biznisa. Vlasnici OS-a prikupljaju vredne podatke o tome kako ljudi koriste svoje pametne televizore i striming uređaje, što je korisno za vlasnike OS-a, kao i za treće strane, poput kompanija koje plaćaju za oglase distribuirane putem TV OS-a. U međuvremenu, posao sa oglašavanjem na pametnim televizorima brzo raste, pri čemu GroupM, najveća svetska medijska investiciona firma, očekuje da će prihodi od oglasa dostići 38,3 milijarde dolara ove godine, što je povećanje od 20,1% u odnosu na prethodnu godinu.

Taj trend je naveo operatere TV OS-a, od Vizia i Rokua do Samsunga i LG-a, da traže nove načine za uključivanje oglasa i praćenja u svoj TV softver. Sada, jedan gigant u oblasti oglasne tehnologije planira da i sam postane pružalac TV operativnog sistema.

The Trade Desk, koji je osnovan 2009. godine i prodaje jednu od najpopularnijih platformi za oglašavanje (koja omogućava oglašivačima da kupuju automatizovane digitalne oglase u realnom vremenu preko raznih izdavača), planira da pokrene TV OS nazvan Ventura u drugoj polovini 2025. godine, rekao je izvršni direktor Džef Grin za Axios ove nedelje.

The Trade Desk je za Axios rekao da na OS-u radi već tri godine. Njegova najava za Venturu prikazala je sliku softvera dizajniranog da ugodi oglašivačima. ali nije detaljno opisala konkretne korisničke funkcije koje bi predstavljale poboljšanja u odnosu na današnje TV OS-ove. Kompanija je tvrdila da će poboljšati korisničko iskustvo funkcijama koje mnogi TV OS-ovi već nude, poput “otkrivanja sadržaja na više platformi, personalizacije, upravljanja pretplatama i na kraju manje (relevantnijih) oglasa.” The Trade Desk je takođe sugerisao da bi Ventura bio nepristrasan u preporučivanju sadržaja jer ne poseduje sadržaj, za razliku od drugih pružalaca TV OS-a kao što su Amazon i Roku.

Prema The Trade Desk-u, druge glavne “prednosti” Venture će uključivati “čistiji lanac snabdevanja za oglašavanje na striming televiziji, minimiziranje koraka i troškova u lancu snabdevanja—osiguravajući maksimalni povraćaj ulaganja za svaki oglašivački dolar i optimizovan prihod za izdavače” i poboljšano ciljano oglašavanje.

Televizori se prodaju s gubitkom kako bi se ojačali oglasni poslovi

The Trade Desk planira da proda Venturu proizvođačima televizora i distributerima, kao i drugim vrstama kompanija, poput avio-kompanija, hotelskih lanaca i “gejming kompanija”, izvestio je Axios.

Firma za oglasnu tehnologiju kaže da ne želi da zarađuje direktno od OS-a i ne planira da proizvodi hardver.

Umesto toga, Ventura bi trebalo da koristi The Trade Desk-u tako što će pomoći svojim oglašivačkim klijentima da dosegnu više ljudi. Za razliku od toga kako vlasnici televizora tradicionalno vide svrhu TV softvera, Ventura će dati prioritet mogućnosti da vlasnicima televizora prikazuje najprivlačnije vrste oglasa. Grin će smatrati Venturu uspehom “ako pokrene veću transparentnost cena i snažnije merenje za CTV ekosistem oglašavanja u celini”, prema Axiosu.

Ventura je već privukla interesovanje Sonos-a, rekao je izvršni direktor Patrik Spens za Axios. Šuška se da Sonos razvija striming set-top box. Ozbiljno i javno razmatranje nečega poput Venture od strane audio kompanije nagoveštava vrstu poslovnog pristupa koji bi mogli da preduzmu sa striming hardverom.

Interesovanje The Trade Desk-a za kreiranje TV OS-a usredsređenog na to da bude koristan oglašivačima ukazuje na to koliko su oglasi postali važni za kompanije koje proizvode televizore i/ili TV softver. Neki, poput Vizia i Rokua, toliko su prihvatili ovaj pomak da prodaju televizore “sa maržom između -3 i -7%”, u pokušaju da privuku korisnike, rekao je Pol Grej, direktor istraživanja potrošačke elektronike i uređaja u Omdia, na CTV industrijskoj konferenciji ranije ovog meseca, prema Broadband TV News-u. Tu je i Telly, startap koji je davao televizore besplatno kako bi mogao da prodaje i prati oglase. (Telly televizori takođe imaju sekundarni ekran koji može da prikazuje oglase kada je TV isključen.)

Kako kompanije nastavljaju da koriste TV softver za prodaju oglasa i prikupljanje korisničkih podataka, vlasnici televizora će verovatno nastaviti da viđaju sve manje opcija za gledanje televizije bez oglasa, piše ArsTechnica.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi