Britanska organizacija za zaštitu potrošača “Which?” otkrila je zabrinjavajuće prakse kod nekih pametnih uređaja proizvedenih u Kini, uključujući i “pametne” AirFryer friteze za pripremu hrane na vruć vazduh.
Prema izveštaju, ovi uređaji traže široke dozvole, poput pristupa mikrofonu i podacima o lokaciji, a potom prikupljene informacije šalju na servere u Kini. Pojedini proizvodi sadrže i “trackere” za marketinške svrhe.
Među navedenim brendovima našli su se Xiaomi, Tencent i Aigostar, dok je Huawei, koji je takođe imenovan, branio svoje prakse pozivajući se na usklađenost s regulatornim zahtevima. Iako još nisu iznete optužbe o nezakonitim aktivnostima, slučaj je skrenuo pažnju na nedostatak svesti potrošača o tome koje se tačno informacije prikupljaju i kako se koriste.
Kancelarija Komesara za informacije (ICO) Velike Britanije najavila je da će na proleće 2025. godine objaviti nove smernice za proizvođače pametnih uređaja. Očekuje se da će ove smernice jasnije definisati načine na koje kompanije moraju tražiti pristanak od korisnika, pružiti transparentne informacije o privatnosti i omogućiti potrošačima da iskoriste svoja prava vezana za zaštitu podataka.
U međuvremenu, potrošači nastavljaju masovno da kupuju “pametne” uređaje – prema izveštaju Sky News-a, u Velikoj Britaniji će se tokom božićne sezone 2024. godine potrošiti oko 15 milijardi funti (18.15 milijardi evra) na pametne proizvode. Slučaj kineskih pametnih friteza pokazuje da je upravo sada pravo vreme za uvođenje strožijih smernica i veće transparentnosti u oblasti zaštite podataka, piše TechTimes.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji