Kartice GeForce 6800 podržavaju Pixel i Vertex Shader 3.0
tehnologiju, ali da bi mogli da je koristite na kompjuteru morate imati instaliranu
poslednju verziju Direct X API-ja kompanije Microsoft, sa oznakom 9.0c. Microsoft
je podršku za Pixel Shader 2 i 3 dodao još u prvu verziju DirectX 9 podsistema,
na taj način mu produživši rok trajanja, pošto kompanija ne želi da da izdaje
verziju 10 sve do pojave Longhorn OS-a koji se, kako stvari sada stoje, neće
pojaviti pre 2006. godine. Očekivalo se da će kompanija u februaru izdati unapređenu
verziju API-ja sa oznakom 9.1 koja je trebalo da donese nove mogućnosti, međutim,
Microsoft je izdao beta verziju manjeg apgrejda sa oznakom 9.0c koji sadrži
sitnije ispravke i modifikacije. Novi Shader Model 3.0 će doneti programerima
mogućnost da prave duže i kompleksnije programe za nove grafičke procesore što
bi trebalo da igračima donese izvrsne vizuelne efekte.
Xbit Labs je pokušao da izmeri performanse GeForce 6800 Ultra kartice u operacijama
sa novim shader-om, ali nisu u tome uspeli. Prvobitno su mislili da je NVIDIA
isključila tu mogućnost u sadašnjim ForceWare drajverima, ali im je američka
kompanija objasnila da je neophodno da prvo instaliraju DirectX 9.0c. Ovaj API
još uvek nije dobio finalnu verziju, ali korisnicima to nije naročito važno
pošto još duže vremena neće biti poplave igara koje koriste Pixel Shader 3.0
efekte.
Izvor: Xbit Labs