Renault nas je potpuno iznenadio kada je predstavio Turbo 3E, modernu električnu interpretaciju legendarnih R5 Turbo i Clio V6 modela. Ono što je na početku izgledalo kao koncept za promociju Renault 5 E-Tech-a, sada je potvrđeno kao ozbiljan proizvodni model.
A ozbiljan je u svakom smislu. Turbo 3E je širi od Porsche 911 GT3 RS i gotovo iste širine kao Lamborghini Revuelto, dok mu je međuosovinsko rastojanje sličnije Toyota GR Yaris-u. Renault ga čak naziva superautomobilom, što nije daleko od istine s obzirom na njegove performanse i cenu.
Dizajn: retro nasleđe sa modernim detaljima
Iako ima jasne dizajnerske reference na R5 Turbo, Turbo 3E donosi potpuno unikatnu šasiju od aluminijuma i karbonskih vlakana, dok su prepoznatljive bočne ventilacione otvore prilagodili električnom pogonu – desna strana hladi kočnice, dok na levoj gornji otvor skriva punjač.
Dizajn prati filozofiju “retro-futurizma”, sa digitalnim instrumentima inspirisanim osamdesetim, ali i modernim detaljima poput Alpine A290 volana, koji omogućava biranje četiri režima vožnje – sneg, neutral, sport i track.
Performanse: 540 KS i 3,540 lb ft momenta
Ako su brojevi merilo, Turbo 3E je apsolutna zver. Snaga je porasla na 540 KS, dok neobično zvučna brojka 3,540 lb ft obrtnog momenta proizlazi iz činjenice da su dva elektromotora smeštena direktno u zadnje točkove.
Renault tvrdi da ovaj sistem smanjuje gubitak obrtnog momenta, poboljšava kočenje i snižava težište. Iako povećava neogibljenu masu, poseban dizajn zadnje osovine ublažava negativne efekte.
0-100 km/h traje manje od 3,5 sekunde, dok je maksimalna brzina 270 km/h – impresivno za automobil koji vuče bateriju od 70 kWh. Renault tvrdi da Turbo 3E može preći do 249 km WLTP dometa, ali na stazi traje samo 15-20 minuta pre nego što ostane bez energije.
Ako pronađete 350 kW punjač, 15 minuta će biti dovoljno da bateriju napunite od 15 do 80%.
Unutrašnjost: spoj reli prošlosti i AI budućnosti
Unutrašnjost je još uvek u fazi razvoja, ali renderi pokazuju dvosed konfiguraciju, polu-roll cage, kao i minimalistički digitalni kokpit inspirisan originalnim R5 Turbo modelom.
Dugme za “drift assist” je prisutno, ali Renault tvrdi da je automobil već dovoljno sposoban za spektakularna proklizavanja. A ako želite potpuni reli osećaj, tu je vertikalna ručna kočnica, na kojoj piše “accroche toi!” – ili “drži se čvrsto!”.
Cena i dostupnost: da li je Turbo 3E zaista superautomobil?
Iako nosi Renault-ove oznake, Alpine-ov tim je ključni igrač u razvoju ovog modela, što dodatno podiže njegov status. Renault planira da proizvede 1,980 primeraka, sa početnom cenom preko 130.000 funti, dok personalizovane verzije mogu dostići 200.000 funti.
Iako je to teritorija superautomobila, Turbo 3E nudi nešto što nijedan EV do sada nije – duh reli legende u električnom formatu.
Prve isporuke su planirane za 2027. godinu, a s obzirom na ekskluzivnost i nasleđe koje nosi, ne treba sumnjati da će svi primerci biti rasprodati u rekordnom roku, piše PistonHeads.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji