Savitljivi telefoni će 2023. godine imati rast od skoro 50%

Savitljivi telefoni su tema na koju su najčešće reakcije neodobravanje i negodovanje, ali istraživanja pokazuju da će se njihov broj značajno povećati ove godine.

Najnoviji izveštaj koji je objavila kompanija Trendforce, a koju prenosi GSMArena predviđa godišnje povećanje od 44% kada su savitljivi telefoni, odnosno isporuka za 2023. godinu u pitanju.

Prošle godine je isporučeno 12,8 miliona pametnih telefona sa savitljivim ekranima, što će skočiti na preko 18,5 miliona za kalendarsku 2023. godinu, prognozirao je Trendforce. Samsung je prodao 82% od svih sklopivih uređaja u 2022. jer drugi proizvođači kao što su Xiaomi, Oppo, Huawei i Vivo najviše prodaju svoje uređaje samo u Kini i to u ograničenim količinama.

Fokus istraživanja na nove šarke

Brojevi o sklopivim prodajama samo su nusproizvod Trendforce analize, koja se prvenstveno fokusirala na tržište šarki za ove telefone. Trenutno postoje dve vrste šarki – u obliku kapljice/suze i u obliku slova U. Prvi sadrži mnogo složenih delova i košta „nekoliko puta više“ od drugog. Analiza predviđa da će, kako stopa penetracije sklopivih modela raste, proizvođači tražiti isplative komponente, počevši od šarke.

Ukupno tržište šarki trebalo bi da dostigne 500 miliona dolara, što je povećanje od 14,6% u odnosu na isti period prethodne godine. Ključni igrači su kompanije KH Vatech i S-connect, koji obezbeđuju šarke u obliku slova U za Samsung, mada je nedavno najavljen preokret u dizajnu. Brendovi koji su usvojili složeniju šarku sarađuju sa proizvođačima kao što su Amphenol i Asia Vital Components

Proizvođači ekrana se takođe uključuju sa svojim znanjem o preklopnim šarkama. CSOT je predstavio “polu-set” proizvodni tok koji integriše OLED ekran u potrebne šarke, kreirajući jednodelnu komponentu. Pomenuti proces bi trebao da pojednostavi proizvodnju i poboljša izdržljivost.

Savitljivi telefoni i dalje imaju usek na sredini ekrana

Korisnici pametnih telefona su najviše zabrinuti zbog pregiba na sredini sklopivog panela, a Trendforce tvrdi da Samsung zna za ovaj problem, ali će nastaviti da koristi šarku u obliku slova U sa jednom osovinom koja donosi blagi usek na ekranu. Da li će Samsung nastaviti sa ovim planom kako bi predstavio Fold i Flip modele sa nižim cenama ili će se prebaciti na novi dizajn šarki ostaje da vidimo u avgustu na novoj premijeri.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi