IntesaMobi - banka u vašem mobilnom telefonu

Iako praktično sve banke koje posluju na domaćem tržištu nude usluge elektronskog bankarstva i mogućnost obavljanja osnovnih transakcija putem interneta, klijentima Banca Intesa su odnedavno dostupne i neke druge mogućnosti, od kojih je svakako nama najzanimljivija IntesaMobi, koja ekran vašeg telefona može pretvoriti u virtuelni šalter banke na kome je moguće obaviti sve najčešće transakcije. IntesaMobi je usluga po

Dušan Kovačević

IntesaMobi je usluga pomoću koje korisnik može pomoću mobilnog telefona i posebne aplikacije, bilo kog trenutka i sa bilo kog mesta, obaviti finansijske transakcije na računima u banci Intesa čiji je vlasnik ili na kojima ima ovlašćenje.Jedini preduslov za korišćenje usluge, pored naravno odgovarajućeg računa u banci, je posedovanje mobilnog telefona sa podrškom za Java 2 Micro Edition, podešenim za pristup internetu. Nakon potpisivanja ugovora o zasnivanju usluge, na broj telefona koji je registrovan u banci stići će vam SMS sa linkom na kojem možete pronaći verziju aplikacije koja će raditi na vašem telefonu, a postupak je u potpunosti automatizovan, što nam je pokazao i trenutak prijema ove poruke – nešto pre dva noću.
 

Nakon što obavite download aplikacije i instalaciju (što je postupak koji zavisi od tipa telefona koji koristite), u sekciji gde su smeštene ostale aplikacije pojaviće se nova ikonica.Po prvom startovanju potrebno je da odaberete jezik korišćenja (dostupni su srpski i engleski) i unesete aktivacioni kod koji ste dobili u banci prilikom ugovaranja usluge. Sledeći (ujedno i poslednji obavezni) korak je izbor ličnog PIN broja, koji ćete ubuduće koristiti za pristup aplikaciji i vašu identifikaciju na serveru banke, nakon čega IntesaMobi uslugu možete koristiti bez ikakvih ograničenja, budući da je servis dostupan 24/7.
 

Osnovni meni je veoma jednostavan, i sastoji se od pet celina – Računi, Plaćanja, Kartice, Menjačnica i Podešavanja, a za kretanje kroz opcije koristi se pet osnovnih kompandi (Nastavi, Nazad, Izmeni, Završi, Glavni meni). Verujemo da svako ko zna da koristi mobilni telefon neće imati ama baš nikakvih problema u navikavanju za rad sa IntesaMobi aplikacijom, a razlog je onaj koji smo naveli na samom početku – tokom ugovaranja usluge u banci preciziraćete model telefona koji koristite, što znači da će izgled aplikacije odgovarati uobičajenom interfejsu koji ionako svakodnevno koristite. Ipak, i pored eventualno različitog izgleda, funkcionalnost ostaje identična, ma koju mobilnu platformu da koristite.

Sekcija Računi pruža vam uvid u stanje i promet po tekućim i deviznim računima, a za svaki od njih moguće je dobiti i detaljnije informacije (raspoloživa sredstva, iznosi i datum poslednje uplate, rezervisana sredstva i slično). Iz menija pod nazivom Plaćanja, kao što mu i ime sugeriše, moguće je obaviti transakcije izborom predefinisanog naloga ili popunjavanjem novog, kao i uvid u detalje svih već izvršenih plaćanja. Deo parametara ukoliko popunjavate novi nalog izabira se podmenijem (račun sa koga vršite plaćanje, na primer), a drugi deo je potrebno popuniti unošenjem detalja same transakcije – broj računa u čiju korist prebacujete sredstva, iznos, model plaćanja, šifru, svrhu i poziv na broj – jednostavno, sve podatke koje bi popunili na standardnoj uplatnici na šalteru ovde ćete uneti u za to odgovarajuće polje. Nakon unosa podataka ostaje vam samo da odaberete opciju Izvrđši nalog.
 

Velika pomoć tokom korišćenja svakako će biti šabloni – nakon svakog uspešnog plaćanja biće vam ponuđena opcija da snimite izvršeni nalog kao šablon, što će svaki naredni postupak plaćanja pojednostaviti i značajno ubrzati postupak. Ukoliko ste već korisnik klasične OnLine usluge koju Intesa nudi već dugi niz godina, i već ste vršili plaćanja preko interneta, svi tamo predefinisani šabloni biće vam dostupni i kroz IntesaMobi aplikaciju. U meniju Kartice možete steći uvid o stanju, prometu i drugim detaljima svih platnih kartica koje koristite (raspoloživa i rezervisana sredstva, minimalni iznos za uplatu), nevezano za tip kartice (debitna ili kreditna) i vrste računa za koji je vezana (dinarski ili devizni). Poslednja funkcionalna celina jeste Menjačnica, koja će vam omogućiti kupovinu ili prodaju deviza, kao i uvid u ažuriranu kursnu listu. Ove opcije, izuzev kursne liste, neće biti dostupne svim korisnicima, već samo onima koji poseduju i dinarski i devizni račun u Banca Intesa. U sekciji Podešavanja moguće je u bilo kom trenutku promeniti vaš PIN kod, jezik, veličinu fonta ili način kretanja kroz menije aplikacije, kao i dobiti podatke o protoku podataka.

Bezbednost kao glavni uslov

Kako veliki broj korisnika i dalje zazire od upotrebe modernih sredstava komunikacije u svemu što ima direktnu vezu sa novcem, posebna pažnja tokom razvoja aplikacije posvećena je bezbednosti podataka i transakcija. Preuzimanje i instaliranje aplikacije i mobilnog tokena u potpunosti je usklađeno sa aktuelnim preporukama „Cryptographic Token Key Initilaziation Protocol“ RSA Laboratories, i prilikom svake komunikacije vašeg telefona sa bankom putem interneta koristi se privatni ključ za šifrovanje podataka. Ovaj mobilni token, koji se instalira uz samu aplikaciju, zaštićen je mPIN-om koji sami definišete, a provera tog PIN-a ne vrši se u telefonu, već na samom serveru banke. Ovo naravno predstavlja odličnu zaštitu od krađe, budući da se usluga automatski blokira nakon trećeg neuspešnog pokušaja unošenja PIN-a.
 

Aplikaciju, kao i mobilni token, nakon instalacije nije moguće jednostavno prekopirati i koristiti na drugom mobilnom telefonu, jer su zaštićeni DRM (Digital Rights Management), MIDP 2.0 i CLDC 1.1 tehnologijama. Osetljivi podaci o računima, platnim karticama i izvršenim transakcijama biće čuvani u memoriji telefona samo tokom korišćenja same IntesaMobi aplikacije, i nakon što je zatvorite biće obrisani. Čak i ukoliko to zaboravite da uradite, aplikacija je tako podešena da se automatski ugasi nakon tri minuta nekorišćenja.Eventualni gubitak ili krađu mobilnog telefona potrebno je prijaviti banci, kako bi onemogućili izvršavanje usluge, koja time neće biti i deaktivirana.
 

Kako je aplikacija vezana za mobilni telefon na kome je instalirana i aktivirana, njegova promena povlači za sobom i ponovnu proceduru instaliranja i aktiviranja. Sa druge strane, promena mobilnog operatera ili broja telefona ne utiče na funkcionalnost IntesaMobi aplikacije, ali smo dobili informaciju da je ipak takvu promenu preporučljivo prijaviti banci, kako bi nastavili da primate SMS obaveštenja. Cilj Banca Intesa uvođenjem ovih novih tehnologija je da omogući korisnicima udobnije obavljanje najčešćih transakcija, ali i smanji gužve na šalterima poslovnica. Zbog toga ćekorišćenje IntesaMobi usluge će biti potpuno besplatno do kraja 2010. godine, a radi dodatne popularizacije servisa, onima koji se odluče na korišćenje servisa i poseduju Hit tekući račun ove banke, prvih pet transakcija će biti obavljeno bez provizije.
 

Kada su nedostaci u pitanju, očigledne mane i probleme u radu nismo primetili, izuzimajući par slovnih grešaka, što i nije previše čudno budući da je servis pušten u rad pre manje od deset dana. Jedino ograničenje koje IntesaMobi aplikaciju razlikuje u odnosu na ove usluge u online elektronskom bankarstvu Banca Intesasu nešto kraći periodi ili broj po kome možete filtrirati transakcije. Ipak, verujemo da nije u pitanju tehničko ograničenje, već namera da se omogući veća preglednost na ekranima malih dimenzija. Banca Intesa je nedavno pokrenula opsežnu kampanju pod sloganom „Nije u redu da čekate u redu“… ukoliko jeste klijent ove banke, posedujete odgovarajući mobilni telefon i ne plašite se da ga koristite u ove svrhe, smatramo da nema ni razloga da to više uopšte radite – IntesaMobi će vam sačuvati vreme, živce i obezbediti udobnost i efikasnost.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi