Filip Majkić
Portal Moja Firma je jedan od onih projekata za koji se ljudi prosto pitaju kako je moguće da ne postoji slično mesto na internetu. Kada to kažemo, ne mislimo toliko na (ne)postojanje podataka i informacija, koliko na pravi način da se to sve poveže, uveže i da se od pregršt stavki stvori veoma koristan, informativan portal, koji će potom biti obogaćivan različitim sadržajima. Međutim, postoji veoma dobar razlog za to. Da bi se kreirao portal kakav je Moja Firma, potrebno je puno znanja, energije, ulaganja i volje. Zbog toga ovakvo mesto i može uspeti, zahvaljujući kombinaciji velikog znanja i energije, te inovativnog pristupa materiji.
Telenor je definitivno rešio da pojača fokus na biznis segment i to se oseća u nastupu kompanije, ali i u projektima. U sklopu inicijative je pokrenut pomenuti novi portal www.mojafirma.rs, prevashodno namenjen poslovnim licima u Srbiji – preduzetnicima, vlasnicima malih i srednjih preduzeća, te porodičnim firmama. Ideja iza portala je veoma jednostavna – da poslovna zajednica na jednom mestu imati sve informacije u vezi sa pokretanjem, ali i vođenjem malog i srednjeg preduzeća u Srbiji. No, treba puno uraditi da bi se takva ideja sprovela u delo, i Telenor očigledno to uspešno čini.
Portal je poveren timu stručnih autora, što je sjajna stvar, posebno imajuću i vidu interaktivnost samog sajta, o čemu ćemo više govoriti u nastavku teksta. Na jednom mestu se može pronaći ono što je potrebno ljudima sa idejom – kako da pokrenu posao u Srbiji, kako da ga vode sa različitih tehničko-pravnih aspekata, preko pravnih, poreskih i knjigovodstvenih uputstava i pravila kojih se treba pridržavati, pa sve do tematika marketing. Sve je to centralizovano na jednom mestu i kondenzovano, ali i jasno i pregledno objašnjeno i predočeno čitaocima, kako bi na jednostavan način mogli da upiju informaciju. U suštini, nama se posebno dopalo što bez obzira na svoje generalno usmerenje, sajt sadrži obilje korisnih informacija kojima slobodno mogu pristupiti svi korisnici, bez obzira da li imaju pokrenut svoj posao, ili ih slične stavke zanimaju prevashodno sa edukativne strane. Uostalom, nikad se ne zna kada, kako i kome nova ideja može da padne na um…
Veoma važan aspekat portala jeste što na njemu domaći uspešni preduzetnici redovno daju savete za uspešno vođenje firme i otkrivaju detalje koji su njima pomogli u razvoju biznisa, a naročito u najtežim fazama – na samim počecima. Takođe, stručni tim portala je obezbedio i lako dostupne vodiče, u kojima su korak po korak objašnjene najvažnije operacije koje je neophodno preduzeti za svakodnevno funkcionisanje jedne firme.
Portal je poveren timu stručnih autora, što je sjajna stvar, posebno imajuću i vidu interaktivnost samog sajta
Isto tako, posetiocima portala je omogućeno da preuzmu najvažnije formulare, šablone ugovora, kalkulatore troškova, kao i mnoge druge korisne dokumente koji mogu pomoći da se administrativni poslovi završe brže i jednostavnije.
Spisak korisnih sadržaja na portalu Mojafirma.rs biće konstantno upotpunjavan intervjuima sa uspešnim preduzetnicima, koji će prenositi svoje iskustvo na temu kako su uspeli i šta im je za to bilo potrebno. Mlade preduzetnike očekuju brojni korisni saveti, kao i uputstva koje zamke i kako izbeći kada otpočnu sopstveni biznis. Veliki kvalitet portala Moja Firma jeste preglednost. To namerno ističemo u startu, budući da je često na sajtovima sličnog usmerenja ili tematike zbilja košmar snaći se. Ovde je snalaženje veoma lako i intuitivno, kako zbog čistog i preglednog dizajna, tako i zbog veoma dobro osmišljene navigacije sajtom, koja se vrši preko tastera u zaglavlju, posvećenih odgovarajućim oblastima.
Postavljanje pitanja je izuzetno jednostavno, a članovi stručnog tima koji stoji iza portala će pružiti odgovor u najkraćem roku kako bi vam pomogli oko dileme ili problema, bilo kakvih nedoumica ili nejasnoća
Naslovna strana je zamišljena tako da ponudi ponešto iz različitih kategorija. Istaknuta je kombinacija najnovijih i važnih tekstova, intervjua, preduzetničkih priča, vesti, tekstova iz magazina, vodiča i slično. Tu je i mogućnost prijave na mailing listu, koja se isporučuje na nedeljnom ili mesečnom nivou.
Najnovije, kako i samo ime kaže, izlistava postavljene članke i informacije po hronološkom redosledu, bez obzira na kategoriju. Ukoliko se odlučite da redovno pratite portal, ovo je veoma dobar način da budete sigurni da niste propustili vest, informaciju, intervju ili, nagađamo za mnoge preduzetnike najbitnije, nešto iz sekcija Pitanja i odgovora. Sve u svemu, veoma korisna opcija za praćenje portala, uz jasno istaknut položaj u navigacionom meniju.
Vesti predstavljaju sekciju u kojoj se na jednom mestu nalaze najnovije informacije iz različitih oblasti. Ovde se mogu naći informacijeod interesa sa funkcionisanje preduzeća, novinama na polju zakonodavstva, različite informacije iz sfere poreza i obaveza, ljudskih resursa, marketinga, javnih nabavki i tako dalje. Istakli bismo da su vesti strogo vezane za domaće podneblje, tako da nećete biti bombardovani svakodnevnom dozom vesti o dešavanjima u inostranstvu koja sa našim tržištem nemaju veze, pa je stoga jasan fokus na domaće prilike.
Dolazimo do centralnih, po našem mišljenju najvažnijih i najkorisnijih rubrika za sve korisnike portala. Baza znanja je skup članaka, praktičnih saveta i edukativnih tekstova, razvrstanih u sedam kategorija. Koje su olakšice i podsticaji prilikom zapošljavanja novih radnika, kako odabrati pravog knjigovođu i zašto je to važno, kako napisati dobar oglas za posao, u čemu je razlika između marketinga i advertajzinga, i još mnoštvo sličnih tema možete naći upravo ovde. Sve je razvrstano po sledećim kategorijama: Knjigovodstvo, Ljudski resursi, Marketing, Menadžment, Pravo, Prodaja i Vodič. Izlistano je i poslednjih nekoliko članaka po svakoj kategoriji, i preglednost je na odličnom nivou, bez obzira da li posećujete portal preko računara ili nekog mobilnog uređaja. Sve u svemu, ovo je jedna od ključnih sekcija sajta, kao i jedna od najkorisnijih.
Ništa manje važna nije ni naredna sekcija – Pitanja i odgovori. Postavljanje pitanja je izuzetno jednostavno i vrši se preko obrasca kome se pristupa klikom na dugme “Postavi pitanje,” koje se ne nalazi samo u ovoj sekciji sajta, već i na mnogim drugim pozicijama. Članovi stručnog tima koji stoji iza portala će pružiti odgovor u najkraćem roku kako bi vam pomogli oko dileme ili problema, bilo kakvih nedoumica ili nejasnoća sa kojima se susrećete prilikom pokretanja ili vođenja svog posla.
I u ovoj sekciji navigacija je olakšana putem razvrstavanja pitanja po šest osnovnih kategorija – Knjigovodstvo, Ljudski resursi, Marketing, Menadžment, Pravo i Prodaja. Omogućena je i direktna pretraga po rečima/pojmovima, kako ne biste previše lutali ovim delom sajta, što će doći do izražaja kako se broj pitanja (i odgovora) bude uvećavao.
U sekciji Dokumenti možete preuzeti najvažnije formulare, kalkulatore troškova, primere ugovora i slične korisne dokumente koji vam mogu pomoći da se administrativni poslovi završe brže i jednostavnije. Svakako se radi o veoma korisnoj stavci, koja će i u budućnosti biti dodatno upotpunjavana i dorađivana. Zašto ne uštedeti vreme kroz korišćenje pogodno izabranog primera, ako isti već postoji? To je samo jedna od mnogih prednosti koje internet i korišćenje savremenih tehnologija omogućavaju današnjim preduzetnicima.
Magazin predstavlja kolekciju tekstova iz magazina, koji mogu biti interesantno štivo za čitanje, ali i dati podsticaj ili ideju. Tekstovi su razvrstani na sledeće kategorije: Preduzetničke priče, Istorija biznisa, Brending, Zanimljivosti, Saveti i Dobre prakse. Tako možete naučiti kako se sve određuje cena proizvoda, pročitati kako je nastala mikrotalasna pećnica, pogledati šta sve stoji iza Black Friday dana kada je na zapadnim tržištima omogućena nabavka velikih količina proizvoda po drastično umanjenim cenama, naučiti štošta o razlikama između cilja i strategije u vođenju preduzeća i tako dalje. Sve u svemu, ova sekcija donosi mnoštvo važnih i interesantnih sadržaja, od zanimljivosti pa do edukacije.
Najzad, tu su i Intervjui. Oni upotpunjuju spisak korisnih sadržaja na portalu Mojafirma.rs. Tu se mogu pronaći intervjui sa uspešnim preduzetnicima, koji će preneti svoje iskustvo na temu kako su uspeli i šta im je za to bilo potrebno. Mlade preduzetnike očekuju i saveti koje zamke da izbegnu kada krenu sa poslovanjem. Naravno, kao i sve drugo na sajtu, i ova sekcija će vremenom biti postepeno uvećavana i obogaćivana novim unosima.U želji da saznamo nešto više o projektu, kontaktirali smo kompaniju Telenor. Tim putem smo dobili zvaničnu izjavu gospodina Ivana Stojanovića, direktora marketinga za poslovne korisnike:
Ivan Stojanović: Dobro je poznata činjenica da sektor MSP (Malih i Srednjih preduzeća) predstavlja važan element, motornu snagu svake privrede i uticaj MSP na privredu bilo koje zemlje direktno je vezan za njihov broj, kojih je neuporedivo više nego velikih preduzeća. U Srbiji ovaj sektor čini skoro 99% svih privrednih subjekata i Srbija ima potencijal da stvori mnogo uspešnih domaćih preduzetnika.
Prepoznajući značaj preduzetništva, malih i srednjih preduzeća (MSP), Telenor je početkom septembra lansirao jedinstveni web portal www.mojafirma.rs sa ciljem da podstakne i pomogne ljudima sa idejama u njihovom daljem razvoju i ostvarenju potencijala.
Iskreno verujući u potencijal MSPkroz Moja Firma web-portal želimo da unapredimo odnose, približimo temu preduzetništva širem delu publike i potpomognemo u stvaranju neophodnih preduslova za razvoj preduzetništvo.
Moja Firma portal je pionirski poduhvat u stvaranju i promovisanju okruženja u komće se preduzetnici i porodična preduzeća osećati podržano i vrednovano kroz ključne savete iz domena marketinga, ljudskih resursa, pravnih poslova, prodaje i finansija. Želimo da preduzetnički put od rađanja ideje do same realizacije bude znatno lakši kako bi uspešno doprineli stvaranju novih vrednosti za društvo.
Gospodina Ivana Stojanovića ste već mogli da vidite na stranicama našeg sajta, pa vas ovom prilikom podsećamo na njegovu izjavu za Benchmark povodom tadašnje OneDrive/Office 365 integracije u biznis paketima:
U narednom periodu možete da očekujete i opširniji intervju sa gospodinom Ivanom Stojanovićem na temu projekta/portala Moja Firma, te širih planova Telenora o širenju podrške biznisu i fokusu na sektor malih i srednjih, te porodičnih preduzeća.
Zaključak…za novi početak
Na trenutak bismo vas vratili na činjenicu da je Telenor pre godinu dana startovao sa projektom Telenor Banke, koja je u međuvremenu postala najbrže rastuća banka u Srbiji. Ne samo da je projekat naišao na ogroman odjek kako u Srbiji, tako i u svetu (Telenor Banka je bila u najužoj konkurenciji za inovaciju godine na Mobile World Congress sajmu u Barseloni ove godine), već je očito da je jasan signal strateškog nastupa i vizije kompanije Telenor na srpskom tržištu. To se naročito odnosi na poslovni segment, koji se očito percipira kao veoma važan u narednom periodu, a za koji smo imali utisak da je bio u drugom planu kada su srpski operateri telekomunikacija u pitanju, i tu ubrajamo sve operatere.
Telenor pravi ekosistem, očito se ne zadržavajući na banci, već želi da na pravi način podstakne preduzetništvo i poslovne prilike u Srbiji. Portal Moja Firma je fantastičan iskorak u tom pravcu. Fokus je na kvalitetnom i razumljivom sadržaju, preglednoj formi, prilagođenosti onima kojima je najpotrebniji. Tu je mnoštvo zanimljivih priča, korisnih saveta, intervjua sa domaćim privrednicima koji zdravo posluju, tekstova o uspešnim poduhvatima iz našeg neposrednog okruženja.
Telenor pravi ekosistem, želeći da na pravi način podstakne preduzetništvo i poslovne prilike u Srbiji, a portal Moja Firma je fantastičan iskorak u tom pravcu
Koncept portala nam se veoma dopada, i verujemo da se radi o početku koji obećava. Srbiji je ovakvo onlajn mesto itekako potrebno, a verujemo da će uz podršku jednog takvog giganta i garanciju kvaliteta ono izrasti u nezamenljivo mesto za mnoge ljude koji imaju ideju, pomažući im da prebrode prve, najteže korake u svojim poduhvatima.
Portal Moja Firma - jedinstveni projekat podrške biznisu telekom operatera
Ma šta radili, stara izreka kaže, najteži je - sam početak. Ipak, kako je Konfučije tvrdio, i najduže putovanje započinje jednim korakom. Kako bi preduzetnicima i uopšte osobama sa ambicijom da započnu bilo kakav posao u Srbiji olakšao te prve, najteže korake, Telenor je pokrenuo specifičan portal namenjen malom biznisu, za koji je jasno da je motor svake savremene ekonomije. Reč je o portalu Moja Firma.