Telenor usluga: Menadžment vozila

Poslednjih godina, svedoci smo pojavljivanja sve inovativnijih i kvalitetnijih rešenja za upravljanje biznisom putem korišćenja IT infrastrukture. Među glavnim ponuđačima ovih tehnologija su, po pravilu, najveće firme i telekomunikacioni provajderi. Ovog puta, predstavljamo vam savremeno komunikaciono rešenje za upravljanje voznim parkom koje omogućava direktne uštede, značajno smanjenje operativnih troškova, povećanje

Filip Majkić

Menadžment vozila, nova Telenor usluga

Da li ste se ikada zapitali kako velike kompanije kontrolišu svoje troškove, i upotrebu svoje opreme? Kada imate na raspolaganju više desetina automobila, menadžment cele te flote može biti veoma problematičan i potrebno je raspolagati odgovarajućim rešenjem koje će vam omogućiti potpunu kontrolu nad vozilima. Bez obzira da li želite da znate gde vam se koji automobil nalazi u datom trenutku i ko ga zadužuje, ili pak  želite da optimizujete troškove koje upotreba velikog broja automobila nameće, neophodno je da raspolažete odgovarajućim, modernim rešenjem koje će omogućiti trenutni uvid u stanje vozila, ili pružiti adekvatan okvir za praćenje stanja i eventualno reagovanje i minimizovanje troškova.

Kompanija Telenor je svakako jedna od kompanija koje su imale tu priliku da se suoče sa ovom vrstom problema, i stoga i ne čudi što je, kao veliki telekomunikacioni provajder, odlučila da istupi sa svojim odgovorom na administrativno-tehničke poteškoće muke i zavrzlame koje se tom prilikom postavljaju pred svakog korisnika, bez obzira koliko pažljiv ili analitičan bio. Menadžment vozila je nova usluga, koja ima ambiciju da klijente rastereti i omogući im da se fokusiraju na sopstveni biznis uz optimalno korišćenje resursa. Šta to konkretno donosi Menadžment vozila?

Usluga Menadžment vozila obezbeđuje:

– Trenutni uvid u položaj svih vozila, istoriju kretanja svih vozila i izradu statističkih izveštaja
– Planiranje i optimizaciju ruta
– Optimalno korišćenje raspoloživih resursa
– Poboljšanje poslovnih procesa unutar cele firme
– Mogućnost dodavanja brojnih korisnih i praktičnih opcija

Kada govorimo o tome šta korisnik dobija od servisa, valja se osvrnuti i na opremu, i na usluge, i na sve ono što jedan servis čini kompletnim. Tako Telenor pruža zaokruženo rešenje u vidu sertifikovanog GPS/GPRS modema, zatim kompletan softver i podršku za korišćenje sistema koja radi 24/7. Za vreme pružanja usluge, korisnici dobijaju lifetime garanciju za sve delove sistema. Radi se o garanciji koja se kod nas često prevodi kao “doživotna”, a u stvari se odnosi na životni vek trajanja proizvoda, a ne osobe, odnosno kupca. Ovakav vid garancije je “ultimativna stvar” u poslovnom svetu i znači da korisnik može bez brige da se prepusti korišćenju određenog servisa. Kada govorimo o korišćenju, za servis se plaća fiksna mesečna pretplata, bez ikakvih dodatnih troškova.

Podrška

Kada je reč o podršci, Telenor je obezbedio još neke stvari osim lifetime garancije na same uređaje i 24/7 podrške. Bez obzira što su pomenuti izuzetno bitni, otišlo se i korak dalje. Tako Telenor omogućava intervencije na terenu u slučaju problema i kvarova na teritoriji čitave Srbije. Isto tako, garantuje se brza i efikasna zamena neispravnih uređaja, što je takođe veoma bitno za uslove realne eksploatacije. Konačno, dok god je korisnik pretplaćen na uslugu Menadžment vozila, dobija konstantan apgrejd softvera i mapa za praćenje vozila. Poslednja stavka je veoma bitna zbog toga što je moguće rutirati vozila, pratiti poštovanje saobraćajnih propisa i slično.

Benefiti

U benefite od ove usluge ubrajamo mnoge stavke. Pregledom radnih sati korišćenja vozila, u kombinaciji sa pređenim putem, korisniku se omogućava uvid u to da li se vozila koriste optimalno. Moguće je praćenje prekoračenja brzine i agresivne vožnje, koji su najveći uzrok prekomerne potrošnje benzina. Naravno, korišćenjem geografskih podataka o lokacijama, moguće je bolje planirati i upravljati voznim parkom.

Veoma je bitna sistematizacija svih relevantnih informacija o vozilima. Stoga Menadžment vozila omogućava da administrativni podaci o voznom parku, datumi registracija, tehničkih pregleda i informacije o rezervnim delovima budu dostupni u sistematizovanom pregledu. Da se išlo i mnogo dalje, pokazuje to što Telenor rešenje nadgledanja vozila pruža sve dodatne funkcionalnosti, kao što su broj obrtaja motora, količina goriva u rezervoaru i tako dalje. Na sve to, statistički pregled istorije korišćenja vozila omogućava korisnicima da vrše analize i poređenja korišćenja vozila, što skraćuje vreme potrebno za organizaciju voznog parka. Svi podaci o vozilima biće sačuvani, što znači da je moguće pregledati kompletnu istoriju kretanja vozila u bilo kom trenutku od aktiviranja usluge.

 

 

Osnovne funkcionalnosti usluge Menadžment vozila

Osnovne funkcionalnosti usluge korisnicima u potpunosti omogućavaju efikasno upravljanje voznim parkom. Sa priloženih skrinšotova dosta toga možete naslutiti, ali mi ćemo na ovom mestu taksativno nabrojati sve funkcionalnosti koje nudi usluga Menadžment vozila:

– Uvid u tačnu poziciju i status svih vozila voznog parka u svakom trenutku
– Brzina vozila u svakom trenutku u realnom vremenu 
– Trajanje vožnje i parkiranja
– Pređeni put (u kilometrima)
– Maksimalna brzina (km/h)
– Prosečna brzina (km/h)
– Kontrola rada vozila po tačno definisanim rutama/trasama
– Prikaz i kreiranje ruta, markera i regiona 
– Izračunavanje pređenih kilometara po vozilu ili grupi vozila u bilo kom trenutku i bilo kom periodu
– Prikaz istorije kretanja po datumu i satnici (uvid u tačno kretanje vozila u nekom periodu uz opciju prikaza simulacije kretanja)
– Mogućnost definisanja regiona po izboru i izveštaji vezani za regione
– Pregled svih statusa kroz izveštaje
– Vreme stavljanja vozila na kontakt bravu
– Vreme skidanja vozila sa kontakt brave
– Kreiranje različitih nivoa pristupa i ovlašćenja
– Kreiranje različitih grupa vozila, vozača i korisnika
– Kreiranje izveštaja
– Definisanje radnog vremena

Dakle, iz priložene liste možete videti vrlo impresivnu listu funkcionalnosti. Maksimalna kontrola nad parametrima rada vozila iz voznog parka je jasna i očigledna. Pri tome, sve to je omogućeno na makro i mikro nivou, pa tako možete dobiti kompletne informacije u realnom vremenu o nekom vozilu, o grupi vozila (primetićete da je moguće kreiranje različitih grupa vozila, vozača i korsinika) ili pak o kompletnom voznom parku. Sa priloženih fotografija možete videti kako to u praksi izgleda, odnosno kako se grafički prikazuje sve ovo o čemu govorimo.

Dodatne funkcionalnosti sistema

Osim osnovnih, korisnicima su na raspolaganju i dodatne funkcionalnosti, u zavisnosti od želja, potreba i zahteva kompanija. U ovom trenutku, Telenor nudi sledeće dodatne funkcionalnosti za svoj servis Menadžment vozila:

– Povezivanje usluge Menadžment vozila sa drugim kompanijskim računarskim sistemima
– Postavljanje Panic tastera i druge vrste alarmiranja
– Temperatura i broj obrtaja motora i povezivanje različitih vrsta senzora
– Praćenje rada i obračunskih radnih sati specijalnih radnih mašina
– Prilagođavanje aplikacije zahtevima korisnika

Završni utisci

Iz viđenog, svedoci smo da se radi o jednom kompletnom i efikasnom rešenju namenjenom velikim domaćim kompanijama. Ono je u potpunosti na liniji tendencija o iznajmljivanju softvera, o iznajmljivanju usluga, i svega ostalog o čemu govorimo u poslednje vreme dok pričamo o cloudu, odnosno o povezanom svetu. Zašto bi kompanija ulagala velika sredstva u razvoj sopstvenog softvera, gubila dragoceno vreme i resurse, ili pak propuštala priliku da uspostavi egzaktnu kontrolu nad svojim voznim parkom ili optimizuje troškove i opterećuje zaposlene komplikovanim administrativnim procedurama i zahtevima?  Sada je tu rešenje koje na brz i efikasan način omogućava sve to, a bez ikakvih početnih troškova ili troškova razvoja – dovoljno je iznajmiti ga, odnosno plaćati fiksnu mesečnu pretplatu.

Prosto rečeno, reč je o još jednom infrastrukturnom projektu, koji demonstrira efikasnost upotrebe IT-ja na koristan način za dobrobit preduzeća. Ovde IT nije trošak, već naprotiv, ulaganje i mogućnost da se ostvari ušteda, ne samo u novcu, već i u ljudskim resursima, koja je često nemerljivo značajnija. Cenimo da će na domaćem tržištu uskoro prevladati one firme koje budu nudile što kompletniji spektar rešenja za domaća preduzeća (ili strana preduzeća koja dolaze na naše tržište, naravno – tim pre što i njima omogućavaju da brže počnu sa radom).

Tu će biti ključ uspeha giganata, među kojima su i telekomunikacioni operateri. Od glasovnih komunikacija i telefona se teško mogu očekivati ozbiljnije stope rasta, naročito imajući u vidu sumornu makroekonomsku sliku i kupovnu moć običnih ljudi. Zahvaljujući ovakvim rešenjima i projektima, možemo se nadati da će u dogledno vreme privreda i ekonomija krenuti napred i ostvariti stabilan rast kakav ovoj zemlji očajnički treba. Menadžment vozila rešenje je svakako pravi korak u pravom smeru.

 

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi