Benchmark: Dobrodošli u Srbiju: znamo da ste vi osoba koja će, naravno zajedno sa timom u Beogradu, u narednim godinama voditi Honor biznis u regionu. Recite nam nešto više o vašem dosadašnjem angažmanu u kompaniji Honor
Peter Zhu Di, Honor: Zdravo Petre, drago mi je da se upoznajemo i da mogu da predstavim svoje prethodno radno iskustvo. Radim u IT industriji već više od deset godina, ranije sam radio u Moskvi i više od osam godina bio sam GT (go to market) menadžer i direktor na ruskom tržištu i zajedno sa svojim timom bili smo broj jedan na ruskom tržištu. Prošle godine u maju, došao sam na evropsko tržište kao evropski GTM direktor.
U protekloj godini, naš biznis je porastao više od tri stotine procenata, a od septembra ove godine prešao sam na novu poziciju generalnog menadžera za Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju i Austriju. Tako da još jednom, drago mi je da se upoznajemo.
Benchmark: „Novi“ Honor, od pre par godina bez učešća kompanije Huawei – vratio se na tržište. Nakon perioda konsolidacije, deluje da je baš ova godina bila godina vašeg velikog povrtaka na scenu. Videli smo zaista fenomenalne modele kompanije Honor ove godine…
Peter Zhu Di, Honor: Da, naravno, ova godina je zapravo treća godina u kojoj poslujemo kao nezavisna kompanija i ovu godinu interno zovemo „inicijalnom godinom“ za evropsko tržište. Ove godine očekujemo dalji napredak u odnosu na prošlu godinu a naš ukupni rast je trista posto u poređenju sa prethodnom godinom.
Ove godine u martu, na Svetskom mobilnom kongresu uspešno smo lansirali naše Magic5 telefone koji su ostvarili značajne rezultate u čitavoj Evropi. Ovog leta smo takođe uspešno predstavili seriju uređaja sa brojčanim oznakama u Parizu i taj model, Honor 90, trebalo bi da bude prvi model sa kojim smo dostigli milion isporuka u ovoj godini. I na ovogodišnjem IFA sajmu imali smo uspešnu premijeru savitljivih telefona Magic V2 i Magic V Purse, koji su već postali popularni širom Evrope.
Benchmark: Prethodnih godina nismo videli puno značajnih tehnoloških noviteta kada su telefoni u pitanju: i evo, ove godine Honor je napravio nešto drugačije. Mislimo na napredno PWM zatamnjivanje ekrana odnosno konačno neki pomak na planu baterije u vidu silikon karbonske baterije na nekim Honor modelima. Da li je to znak da Honor R&D tim priprema i neke druge značajne novitete?
Peter Zhu Di, Honor: Naša kompanija ima poslovnu logiku zasnovanu na dva segmenta. Prvi deo su inovacije u vezi sa tehnologijom: imamo sedam R&D centara u Kini i globalno, takođe imamo i dva R&D centra u Parizu i Tokiju. Svake godine ulažemo 10 procenata od ostvarenog prometa u dalja istraživanja. Takođe, polovina naših zaposlenih je u R&D timovima, pa iz tog razloga svake godine značajno investiramo. Upravo zvog toga, jer naša uspešna godina jeste takva zbog inovacija.
Drugi deo te priče je da naša kompanija jako brine i vodi računa o potrebama korisnika i njihovih iskustava. Zbog toga se trudimo da donesemo nove tehnologije kao što je na primer pomenuto „PWM zatamnjivanje ekrana“.
Benchmark: Možemo li možda naredne godine da očekujemo i Flip verziju telefona sa savitljivim ekranom naredne godine? Kakva su vaša predviđanja u smislu budućnosti ovakvih telefona – koliko bi tržišnog učešća ovakvi telefoni mogli da zauzmu?
Peter Zhu Di, Honor: Da, verujem da možete očekivati to, sigurno. Ove godine na IFA sajmu smo lansirali naš novi savitljivi telefon sledeće generacije savitljivih uređaja, model Magic V2, a sada je svakako u toku velika potražnja za takvim telefonima u svetu. Verujem da je u pitanju vodeća tehnologija koja stoji iza pametnih telefona i plan je da početak prodaje ovog telefona bude početkom sledeće godine.
Mislim da će savitljivi telefoni biti budući trend, jer takvi uređaji donose mnogo više mogućnosti za korisnike i unapređuju efikasnost. I siguran sam da će takvi telefon tek biti u trendu.. Ali ono što je trenutni problem savitljivih telefona je to što su u aktuelnom trenutku još uvek previše teški. Zbog toga je ovogodišnji udeo ovih telefona u prodaji svega oko osam procenata. Ali uprkos tome, njihova objava je revolucija u oblasti pametnih telefona. Verujemo da će u sledećih pet godina, savitljivi telefoni u premijum segmentu dostići udeo na tržištu od skoro 40 procenata.
Benchmark: Sve više kineskih proizvođača, uključujući tu i Honor, predstavljaju nove modele telefona prvo za lokalno, kinesko tržište, pa tek za nekoliko meseci oni stižu i u ostatak sveta. Zašto kao nekada nemamo velike globalne objave već mesecima čekamo na dolazak novih uređaja u Evropu?
Peter Zhu Di, Honor: Mislim da je to tako zato što se modeli za kinesko i globalno tržište razlikuju zbog nešto drugačijeg hardvera i zbog toga postoji taj raskorak. Ali kao što ste videli ove godine na mobilnom kongresu, kada je u pitanju Magic5 Pro koji smo tada predstavili, ubrzali smo njegovo lansiranje na globalnom tržištu . Mislim da će u budućnosti i na tom planu biti nekih promena.
Benchmark: Da li ste zadovoljni ostvarenim rezultatima ove godine u Evropi? Da li je Honor blizu ostvarenja nekadašnjih rezultata?
Peter Zhu Di, Honor: Mislim da je ove godine naš napredak vrlo, vrlo dobar. Postigli smo rast veći od 300 posto u poređenju sa prošlom godinom. Tako da, ne samo da smo mi interno zadovoljni, već su i naši kupci zadovoljni našim napretkom i dobrim uređajima.
Da, tako je. Nakon što smo postali nezavisna kompanija, stekli smo mnoga tehnološka znanja i dobili pristup najboljim tehnologijama da bismo proizvodili kvalitetne pametne telefone. Takođe, u Srbiji imamo vrlo veliku bazu korisnika, i naš je napredak veoma dobar. Korisnici vole Honor pametne telefone, a naši partneri nam veruju. Naš tržišni rezultat već prevazilazi period kada je Honor bio deo Huawei grupacije, tako da prodaja Honor telefona trenutno čini više od 20 procenata udela na srpskom tržištu.
Benchmark: Mi u Benchmarku dosta razgovaramo sa predstavnicima drugih kompanija: imamo dosta informacijama o tržišnim rezultatima. I od njih smo takođe čuli da je ove godine Honor ostvario sjajne prodajne rezultate u Srbiji: nisu u pitanju samo konkurentni uređaji, već je to zasluga i vrlo iskusnog tima – od prodaje do marketinga
Peter Zhu Di, Honor: Tačno. Jako sam ponosan na naš tim koji čine iskusni profesionalci: svako od njih iza sebe ima veliko iskustvo rada u industriji pametnih telefona, više od deset godina. Dobar tim je uvek osnova uspešnog posla. Siguran sam da će nam se u budućnosti pridružiti još više kvalitetnih, iskusnih ljudi, nema dileme da će naš tim biti još bolji.
Benchmark: Kakvi su vaši planovi za narednu godinu? Možemo li očekivati više uređaja nego u 2023 godini? Jasno nam je da je fokus na mobilnim telefonima, ali dobro pamtimo i odlične Honor laptop računare, pametne satove, slušalice…
Peter Zhu Di, Honor: Sledeće godine ćemo sasvim sigurno imati više proizvoda. Što se tiče pametnih telefona, očekujemo dva flegšip modela, Magic V2 je već predstavljen i uskoro stiže u prodaju, takođe stiže i nova Magic serija. Pripremamo takođe i posebnu, specijalnu verziju telefona, u pitanju je saradnja sa veoma poznatim, čuvenim brendom, što ćemo vam otkriti naknadno. Istovremeno ćemo unapređivati i druge kategorije uređaja: stižu novi tablet i PC uređaji, radimo takođe na novim nosivim uređajima i slušalicama
Benchmark: Za kraj, ovde ste tek nekih mesec dana: kakvi su vaši prvi utisci o Srbiji, ali i regionu za koji ste zaduženi, naravno…
Peter Zhu Di, Honor: Mnogi me to pitaju a moja prva impresija je toplota. Vreme je jako toplo, ali i ljudi su tako ljubazni i prijateljski nastrojeni. Kada dođem ovde, osećam se kao da sam kod svoje kuće. Takođe, hrana je veoma tradicionalna i takođe jako mi se sviđa rakija, jako je dobra. Čuo sam dosta toga o Srbiji i njenoj bogatoj istoriji: Srbija je lepa i moderna zemlja, pa mogu da kažem da je za sada stvarno sve dobro.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji