Intervju: Jasmina Divljaković, Pakom

Intervju: Jasmina Divljaković, Pakom

Aktuelni trenutak kompanije Pakom i predstojeći roadshow kao jedna od najvećih domaćih IT manifestacija bili su povod da o svemu porazgovaramo sa gospođicom Jasminom Divljaković, PR & marketing managerom Pakoma. Verujemo da će naše čitaoce takođe interesovati i način na koji će Benchmark tim uzeti učešća na ovom velikom skupu...

    Sadržaj

      Predstojeći Pakom Roadshow, jedna od najvećih domaćih IT manifestacija, učešće mnogobrojnih posetilaca iz zemlje i inostranstva, ali i specifični nastup Benchmark tima na njemu. Iskoristili smo priliku da o svemu porazgovaramo sa gospođicom Jasminom Divljaković, PR i marketing managerom kompanije Pakom: o Pakomu, pomenutom Roadshowu, njenom radu, saradnji sa medijima ali i na poseban osvrt u vezi Benchmark sajta…

      Voja Gašić

      Iako među posetiocima Benchmarka verovatno nema onih koji ne znaju šta je Roadshow, podsetimo ipak čitaoce na ulogu i značaj ove manifestacije…

      Jasmina Divljaković: Pakom Roadshow je tradicionalna, godišnja manifestacija i svake godine se održava u septembru mesecu. Ovogodišnji Roadshow je treći po redu, i kompanija Pakom ce na Kopaoniku u periodu od 25. do 28. septembra okupiti predstavnike domaćih partnerskih firmi kao i predstavnike vendora – partnera iz inostranstva. Na ovogodišnjem roadshowu očekuje se prisustvo od preko 30 predstavnika poznatih svetskih kompanija sa kojima Pakom sarađuje, kao i više od 30 predstavika domaćih medija: časopisa i TV stanica. Ukupno, očekujemo više od 300 gostiju iz zemlje i inostranstva…

      Kome je prvenstveno namenjen Roadshow?

      Jasmina Divljaković: Pakom Roadshow je prvenstveno usmeren ka predstavnicima domaćih partnerskih firmi. Putem mnogobrojnih prezentacija koje se održavaju na Roadshowu, pokušavamo da naše partnere upoznamo prvenstveno sa radom Pakoma u celini a zahvaljujući prisustvu eminentnih predavača iz inostranstva, i sa svim novinama koje nudi svetsko tržište.

      Ovo je treći Roadshow, hoće li on biti drugačiji od prethodnih, priprema li Pakom nešto novo?

      Jasmina Divljaković: Naravno, potrudićemo se da bude drugačiji, potpuniji, jednom rečju bolji od prethodnih. U odnosu na prethodni, ovoga puta će se zbog brojnosti inostranih predavača ali i zbog povećanog broja predstavnika domaćih partnerskih firmi, prezentacije održavati u dve sale istovremeno. Naravno, kao i svake godine, Pakom će se osvrnuti na svoje poslovanje i saradnju sa partnerima kroz prezentacije koje će držati direktor kompanije g.Vladimir Živaljević, kao i vlasnici kompanije Dejan i Srđan Pavlović.
      Predavanja će ovoga puta biti znatno originalnija i prvenstveno će biti okrenuta domaćem tržištu. Po načinjenom dogovoru sa inostranim predavačima, prezentacije će biti posebno prilagođene domaćim slušaocima, kako bi im preneli svoja iskustva i pomogli da unaprede odnose sa svojim kupcima.

      Da li kroz edukaciju prodavaca pokušavate i da vršite uticaj na krajnje kupce ili je u ovom slučaju to manje bitno?

      Jasmina Divljaković: Ne, naprotiv, to je jako bitno. Upravo kroz edukaciju naših partnera, i informacije dobijene direktno od proizvođača, oni će biti u mogućnosti da na mnogo bolji i uspešniji način formiraju svoju poslovnu strategiju čime će na mnogo lakši način kupcu objasniti smisao i kvalitet svoje poslovne ponude.

      Koliko je komplikovano pripremiti jedan ovako veliki događaj kao što Roadshow u svakom slučaju jeste?

      Jasmina Divljaković: Okosnica događanja postoji a mi se u Pakomu trudimo da svake godine ovakav jedan događaj dodatno obogatimo novim i kvalitetnijim sadržajima. Ove godine na primer, to će biti veći broj predavanja inostranih partnera, ali i vrlo važna predavanja poput prezentacija Dinersa, Post Expressa, kroz koja ćemo našim poslovnim partnerima dodatno pokušati da olakšamo poslovanje i razjasnimo neke nedoumice po pitanju transporta robe te njenog plaćanja.

      Pakom je poznat i kao dobar domaćin…

      Jasmina Divljaković: Naravno, i taj neoficijelni deo je za Pakom vrlo važan, a četvorodnevno druženje nam daje dovoljno prostora da se sa našim partnerima družimo i svi zajedno lepo zabavimo. Naravno, sve mnogobrojne mogućnosti sjajnog hotela “Grand” nam stoje na raspolaganju: već prve večeri prisutni će moći da pogledaju projekciju filma Terminator 3 ili da učestvuju u takmičenju na SONY Playstation 2 konzoli (Sony je jedan od velikih partnera Pakoma). Petak veče je po običaju rezervisano za košarkaški turnir, dok će u subotu prisutni imati slobodno popodne na raspolaganju a nakon toga sledi i tradicionalna velika Pakom Roadshow žurka.

      U Pakomu ste već nešto više od godinu i po dana. Da li primećujete napredak poslovanja Pakoma u celini?

      Jasmina Divljaković: Da, apsolutno. U momentu kada sam počela da radim u Pakomu, firma je na tržištu već bila potpuno izgrađena, sa jasnim ciljevima, pravilnom infrastrukturom unutar same kompanije po čemu se značajno razlikuje u odnosu na ostale domaće firme i po čemu smatram da je daleko naprednija. Pošto je sedište kompanije u Nišu a poslovnica u Beogradu, Pakom kao firma mora drugačije da funkcioniše.
      Ono po čemu se Pakom razlikuje od drugih firmi na tržištu je svakako e-business i poznato je da je naša firma jedan od začetnika takvog načina poslovanja kod nas. To je i zaposlenima u samoj kompaniji omogućilo da u svom poslu znatno napreduju i da iskoriste sve prednosti ovakvog vida poslovanja.
      Pakom je firma kroz koju ljudi ne prolaze već se u njoj zadržavaju, i smatram da im naša kompanija omogućava najbolje uslove za rad i uopšte, za poslovni napredak.

      Smatrate li da ste i vi napredovali radom u Pakomu?

      Jasmina Divljaković: Da, svakako. Neka to drugi ipak kažu (smeh)…

      Vaš prvenstveni zadatak u Pakomu je marketing. Da li smatrate da ste se i u tom pogledu u Pakomu razvili?

      Jasmina Divljaković: Marketing je jedan vrlo širok i uopšten pojam, i svakako da rad na marketing poslovima u Pakomu sobom nosi svoje posebne karakteristike. Moj rad u Pakomu pokriva samo jedan mali segment ove oblasti: po prirodi nastupa na tržištu i samog poslovanja Pakoma, marketing ima određene elemente koji su više i manje bitni.
      Oni najbitniji elementi su svakako široj javnosti, odnosno ljudima koji se bave marketingom uopšte manje poznati: to nisu standardni segmenti marketinga već prvenstveno predstavljanje distributivnih programa kompanije u mnogobrojnim domaćim računarskim medijima. Trudimo se da do najaktuelnijih proizvoda na tržištu dođemo pre ostalih i kao takve ih uz pomoć pomenutih medija što je moguće pre predstavimo domaćoj računarskoj javnosti. Takvim potezima želimo da pokažemo našim poslovnim partnerima kao i našim kupcima, da se trudimo da im omogućimo jednu zaista kompletnu ponudu.

      Pošto ste upravo zaduženi za tu vrstu posla, mislite li da ima bržih od vas?

      Jasmina Divljaković: To je pitanje na koje vi treba da odgovorite…(smeh). U svakom slučaju, trudim se…

      Kako ocenjujete saradnju sa medijima?

      Jasmina Divljaković: Mislim da sam od kako sam u Pakomu, uspela da ostvarim dobru saradnju sa velikom većinom medija i veoma sam ponosna zbog toga. Saradnja sa medijima je okosnica moga rada i moram reći da sam njom vrlo zadovoljna mada naravno, uvek može i bolje…

      Ranija iskustva u ovom poslu?

      Jasmina Divljaković: Nema ih…moj prethodni posao se znatno razlikovao od ovog.

      Da li je bilo straha?

      Jasmina Divljaković: Da, naravno, što ne znači da ga i sada u izvesnim situacijama ne osećam, možda samo na neki specifičniji način. U stvari, pitanje je da li se to sada može nazvati strahom, već pitanjem da li se neki dosadašnji rezultati i uspesi u radu mogu u budućnosti podići na još viši nivo. Svakako da me takav osećaj nagoni da u svaki novi projekat unesem dodatnu količinu energije ne bi li opravdala do sada učinjeno.
      Sigurno da je bilo i nekih propusta, ima dovoljno stvari o kojima još treba da učim kako bi u poslu bila kompletnija, ali u svakom slučaju sam se jako puno trudila da svojim radom u kompaniji Pakom doprinesem još boljoj situaciji od one koja je bila pre mog dolaska. Strah od neuspešnog poslovnog poteza je svakako postojao i trudila sam se, naročito na samom početku, da ne napravim veći propust u svom radu a koji bi mogao naneti neku veću štetu kompaniji u kojoj radim.

      Kako ste se snašli u IT svetu, obzirom na nepoznavanje računara, komponenti i tržišta u celini?

      Jasmina Divljaković: Iskreno rečeno, teško. Trudila sam se da što je moguće pre savladam neke početne barijere što mi je i uspelo uz nesebičnu pomoć ljudi, kako u samoj firmi tako i van nje…
       

      Otkud u IT svetu?

      Jasmina Divljaković: Sasvim slučajno…(smeh)

      Do kog vremena vidite sebe u Pakomu?

      Jasmina Divljaković: Dok se ja budem na ovom mestu dobro osećala, dok svoj posao budem radila dobro onoliko koliko smatram da to mogu i naravno, dok ljudi koji sada smatraju da je to dobro, ne počnu da misle suprotno…

      Da li sebe smatrate poslovno zadovoljnom osobom?

      Jasmina Divljaković: Da, svakako. Zadovoljna sam svojim poslom, mogućnostima koje mi takav posao pruža, i u svakom slučaju svojim napretkom u poslu kojim se bavim.

      Kako je ženi u IT svetu? Prednosti, mane…

      Jasmina Divljaković: Dobro pitanje! Svakako da ima dobrih i loših strana. Prednost je svakako što u poslu mogu da iskoristim neke prednosti ženskog šarma a sa druge strane, tehnička inferiornost mi je u početku zadavala velike probleme…

      Kako ste otklonili te nedostatke?

      Jasmina Divljaković: U početku, apsolutno ništa nisam znala o komponentama koje su ipak bile centralni deo moga posla. Sve što sam radila, pisala sam na papir, nosila kući i učila. Još uvek ne mogu da dam tačnu definiciju čipseta (smeh) ali mislim da sam došla do određenog nivoa znanja kojim mogu da prepoznam aktuelne komponente. Ne verujem da ću doći do tehničkog nivoa znanja kojim ću moći da pariram stručnjacima, ali u svakom slučaju ću se truditi da ga konstantno unapređujem i time napravim još bolje rezultate.
       

      Saradnja Pakoma i Benchmark sajta je do vašeg dolaska u Pakom bila na mnogo nižem nivou. Smatrate li da su upravo vašom pojavom stvari krenule napred?

      Jasmina Divljaković: Benchmark mi se na mah učinio drugačijim mestom u odnosu na sve ostale medije sa kojima sam već do tada komunicirala i uspostavila nekakvu saradnju. Nešto za mene u suštini novo, kao i nešto drugačiji vid promocije kompanije u kojoj radim. Uspostavljena je ubrzo i saradnja od koje smo puno očekivali, a složićete se, od nje puno i dobili.

      Ima li nešto što bi promenili na Benchmarku? Nešto što bi više odgovaralo Pakomu a vama olakšalo saradnju?

      Jasmina Divljaković: Teško pitanje. Znam da se Benchmark sajt trudi da nam što je moguće više izađe u susret, ali isto tako znam da se i ja u ime kompanije Pakom zalažem da ponudu svoje kompanije mnogo bolje predstavim od ostalih oglašivača. U svakom slučaju, trud je obostrano opravdan i smatram da postignutim možemo biti zadovoljni.

      Otud verovatno i inicijativa za pojavljivanje Benchmarka na Pakom Roadshowu. Ovo pitanje će verovatno naročito interesovati čitaoce Benchmarka i molimo vas da im to malo detaljnije predstavite…

      Jasmina Divljaković: Da, zajednički smo došli na ideju da internet sajt Benchmark odnosno talentovana ekipa novinara koja piše za Benchmark, mogu biti vrlo korisni Pakomu u vreme trajanja Roadshowa 03. Benchmark tim će ove godine biti tehničke podrška Roadshowa u pravom smislu te reči, i oni će se potruditi da svojim nesumnjivo veliki znanjem i stečenim iskustvom pomognu svim našim posetiocima.
      Benchmark i Pakom će se zajednički potruditi da naprave pravi odabir hardvera koji će biti prikazan na ovoj manifestaciji, a naravno, izbor će biti oslonjen na komponente iz programa naših vendora. Kroz praktičan rad, Benchmark tim će pokušati da ponudi prave odgovore na sva eventualna pitanja prisutnih a da to naravno ne podrazumeva puko prepričavanje tehničkih karakteristika.
      Pakom u svojim distributivnim programima ima uređaje i komponente vrhunskih svetskih kompanija a budući da su neke od njih već sponzori Benchmark sajta (MSI, ASUSTeK), rad Benchmark tima će biti znatno olakšan jer te komponente već vrlo dobro poznaju.
      U svakom slučaju, od predstojeće manifestacije i saradnje na njoj imamo razloga da mnogo očekujemo, kako Pakom tako i Benchmark. To je za ovaj sajt idealna prilika da se predstavi još široj javnosti, naročito ako imamo u vidu sastav i kvalitet prisutnih gostiju…
       

      Kada dođete na Benchmark forum i u polju za pretragu upišete reč Jasmina, dobićete vrlo interesantne odgovore :-). “Koliko košta ovo – pitaj Jasminu iz Pakoma! Jesi li siguran, da ti to nije slučajno rekla Jasmina, itd…“

      Jasmina Divljaković: Želela bi da na prvom mestu mnogo pozdravim novinara Branka Maksimovića jer znam da su otrovne strelice u prvom redu upućene njemu, ali takođe i sve “provokatore” sa Benchmark foruma…

      Iako nisam dovoljno upoznata sa celom zbrkom oko cena komponenti koje su objavljivane u pojedinim testovima pomenutog Branka Maksimovića, mogu reći da do toga dolazi iz razumljivih razloga. Uglavnom se radi o cenama sample uređaja, faze gde se konačna cena još uvek nalazi u sferi nekakvog nagađanja, dok se takvi uređaji još uvek ne nalaze u zvaničnoj ponudi proizvođača. U svakom slučaju, trudićemo se da takvih propusta bude što je moguće manje te da nam posetioci to neće zameriti… U svakom slučaju još jednom želim da naglasim da je Branko Maksimović jedan od mojih najboljih saradnika…

      Liga šampiona…?

      Jasmina Divljaković: Pa gde je Benchmark, tu je i Liga Šampiona…

      Smeh, kraj…
       

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi