Branko Maksimović Uvod
Od kako je ATI predstavio Radeon 9700 Pro, odnosno skinuo veo tajni sa novog Direct X 9 grafičkog procesora, niko iz konkurentnih kompanija nema miran san. Zapravo, R300 je bio ispred svog vremena iako je to samo mali broj nas shvatio, što zbog nedostatka softverskih programa optimizovanih da iskoriste sve potencijale nove tehnologije, što zbog toga što Direct X 9 još uvek nije bio kompletiran od strane Microsoft-ovih programera. Moguće je da su svemu donekle doprineli i upravljački programi, koji u samom startu nisu bili na nivou na kome su u trenutku pisanja ovog teksta (Catalyst 3.1). Međutim, jedna stvar je sada kristalno jasna. R300 je, gde god se našao, stvoren da bude best-seller. Kao što smo već detaljno pisali u našem testu Radeon 9700 Pro kartice, R300 je veoma moćan GPU, koji podržava čitav niz novih tehnologija. U ovom jezgru se, pored specijalizovanog MPEG IDCT, 2D i Video engine-a, nalazi i pravi mali real time rendering sistem. Zapravo, ne toliko mali, s obzirom na to da ga čini preko 110 miliona tranzistora. Pored osam potpuno programabilnih pixel shader jedinica, odnosno pixel pipeline-a, koje rade sa preciznim floating point brojevima, tu je i crossbar memorijska magistrala od četiri puta 64-bita. Ovo postavlja teorijski pixel i texel fillrate, kao i memorijski bandwidth na nivo mnogo viši od bilo koje kartice koja je tada postojala. Tehnike optimizacije su dalje unapređene, a tu pre svega mislimo na one koje zajedno čine Hyper Z III. U pomenutom tekstu smo pričali o Truform 2.0 sistemu, koji je napredovao do neprepoznatljivosti, i zapravo postavio nove (brzinske) standarde kada je manipulisanje geometrijom u pitanju. Tu je i podrška za (od strane Matrox-a i Microsoft-a) izvikani Displacement Mapping, a sitnice kao što su High Dynamic Range, poboljšani Anisotropic filter i SmoothVision 2.0, igrači će svakako znati posebno da cene. FullStream Video sistem je još jedna novina, koja u praksi i nije posebno zaživela, mada provereno radi i daje rezultate o kojima se ranije pričalo. Posle rekapitulacije o samom grafičkom čipu, odnosno posle samog testiranja, ostaje samo žarka želja za posedovanjem kartice koju pokreće jedan takav procesor.
R300 je pametno iskorišten kao pogon za četiri kartice, ako ne računamo da model 9500 Pro dolazi u verzijama sa 64 i 128MB video memorije. Kako smo Radeon 9500 modelu posvetili dužnu pažnju, što se posebno odnosi na naš forum. Tamo su neki od naših posetilaca izneli detalje vezane za modifikovanja nekih primeraka Radeon 9500 kartica sa 128MB, koje je, u slučaju da su izrađene na štampanoj ploči na kojoj se inače prave modeli 9700, moguće “prevariti” da rade kao Radeon 9700! Većini Radeon 9500 kartica sa 64MB memorije moguće je podmetnuti određeni krekovan .dll sistemski fajl, tako da ona radi kao Radeon 9500 Pro (kartici se aktiviraju još četiri softverski ugašena pipeline-a). Namerno ili ne, ATI u specifikacijama nije naveo da se modeli Radeon 9500 kartica sa 64 i 128MB razlikuju po širini magistrale (verzije sa 64MB imaju 128-bitnu, a sa 128MB, 256-bitnu), pa je tako jedina razlika između 9500 i 9700 u tome što su kod slabijeg modela, četiri programabilne pipeline jedinice praktično samo “uspavane”. I naravno, razlika između 9700 i 9700 Pro je u visini radnih frekvencija.
Kartica na testu – Connect3D Radeon 9500 Pro 128MB
U malenom, ali solidno masivnom pakovanju, stigla je Connect3D Radeon 9500 Pro kartica. Dizajn kutije je krajnje nenapadan – na njemu se čak ne nalazi nikakva slika vudu magika, ili nekakve živuljke koja treba da vas prestraši kada grom udari i noću obasja sobu, a vi ste slučajno pogledali u policu iznad dragog vam kompjutera. U pakovanju je, ipak, sve što vam je potrebno: kompozitni i S-Video kabal, DVI konvertor (za CRT monitore), softver i ostali manji programi. Svakako, preporučujemo obaveznu instalaciju Direct X API-ja verzije 9.0, kao i Catalyst drajvera 3.0 ili 3.1 (mi smo testirali sa 3.0), iako njih nećete naći na samom CD-u. Može se reći da Catalyst drajveri sada podsećaju na zlatno doba vladavine Detonator-a. Ima ih svuda, važe za sve kartice, a teže manje od 6MB. Ipak, Control Panel ćete instalirati sa samog CD-a, inače neće biti moguće menjanje opcija vezanih za Direct3D i OpenGL, odnosno Multimediju, TV-out i sl.
Radeon 9500 Pro je video adapter sa 128MB lokalne memorije. Konstruisana je prema referentnom ATI layout-u za 9500 Pro modele, i jako liči na ostale R300 bazirane modele, ali ne samo zbog crvenog PCB-a. Kao što smo ranije pomenuli, kartica je stigla potpisana od kompanije Connect3D, i ujedno je prva ovog tipa koja je do nas stigla. Posebno je zanimljivo istaći neke stvari vezane za sam memorijski kontroler Radeon 9500 Pro kartice sa 128MB memorije. Poznato je da one koriste 128-bitnu memorijsku magistralu, kao i Radeon 9500 (primerci sa 64MB VRAM-a). DDR memorija je u BGA formatu, i na našem primerku ju je potpisao Infineon (mada postoje i primerci kartica sa memorijom iz Hynix-ove fabrike). Vreme pristupa ove memorije je standardnih 3.6ns, a raspoređena je u jednoj liniji iznad samog GPU-a! Ako se zapitamo zbog čega je tako čudno raspoređena, setićemo se da su samo Kyro kartice imale ovakav raspored memorije, i to zbog samih izvoda memorijskog kontrolera iz GPU-a. Tako je i ovog puta, ali zbog čega samo na Radeon 9500 Pro sa 128MB memorije?
Prvo bi trebalo krenuti od činjenice da su sve Radeon 9500 i 9700 kartice izrađene oko istog GPU-a, čisto da apsolviramo. Dakle, R300 ima 256-bitni (4×64) crossbar memorijski kontroler. Da bi Radeon 9500, kao najjevtinija kartica u R300 familiji, pružio odgovarajuće, (drugim rečima – najniže) performanse, odlučeno je da se isključe četiri pipeline-a i tako prepolovi sam fillrate kartice. Svakako, ovo jako utiče na performanse DirectX 9 akceleratora, jer sa samo četiri, umesto osam floating point jedinica, u samom startu je dosta inferiorniji, bez obzira na memorijsku magistralu, količinu i radni takt memorije. Kod nešto skupljeg, Radeon 9500 Pro modela, aktivirano je svih osam pipeline-a, ali je memorijski bus bilo neophodno svesti na 128-bita (prepoloviti), da se performanse ne bi izjednačile sa Radeon 9700 Pro karticom, koja je dosta skuplja. S obzirom na to da su sami izvodi memorijskog kontrolera iz R300 grafičkog procesora usmereni na gore i na desno (gde se i nalaze memorijski moduli), u slučaju Radeon 9500 kartice sa 64MB memorije, sa desne strane nedostaju ti moduli. Oni su zato smešteni iznad GPU-a, i to sa obe strane štampe, što znači da dva 64-bitna crossbar kontrolera, čiji su izvodi desno od GPU-a, nemaju module vezane za njih, pa su tako ostali neiskorišteni. Radeon 9500 sa 128MB memorije, ima sva mesta popunjena, odnosno, na obe strane kontrolera su vezani moduli, pa ova kartica ima 256-bitnu memorijsku magistralu, a samim tim i dosta više performanse od modela iz iste (non-Pro) klase sa 64MB memorije. I na kraju, dolazimo i do rasporeda memorijskih modula na Connect3D Radeon 9500 Pro kartici sa testa. Dakle, memorijska magistrala je morala ostati 128-bitna, jer bi sa 256-bita, to praktično bio Radeon 9700. Tako nije bilo moguće rasporediti module desno od GPU-a, a ipak, sama kartica ima svih 128MB. ATI-ju najverovatnije nije bilo isplativo da uzima module od 16MB, pa je odlučeno da se izmeni sam layout. Moduli su smešteni u liniju iznad GPU-a, sa obe strane štampe. Broj otpornika oko svakog od ovih modula je prepolovljen, u poređenju sa onim što vidimo na Radeon 9700 Pro karticama. To je još jedan pokazatelj da je memorijski bus 128-bitan, a ATI je pribegao ovom triku da bi onemogućio da kartica sa GPU-om kome su svih osam pipeline-a regularno uključeni, dostigne daleko skuplji model sa oznakom 9700 Pro.
128-bit (Radeon 9500 Pro)
256-bit (Radeon 9700 Pro)
To možete videti i na priloženim slikama, na kojima strelice pokazuju broj rezistora oko svakog od modula – kod kartice sa 128-bitnom magistralom, duplo ih je manje. U igrama i benchmarking programima, od Radeon 9500 Pro možemo očekivati da širina magistrale predstavlja glavno usko grlo u visokim grafičkim modovima, ali ne u meri u kome je nedostatak četiri pixel pipeline-a izražen kod Radeon 9500 modela. Bez obzira na to, Radeon 9500 Pro je dosta brža kartica od modela bez Pro sufiksa. Ako pogledamo samu karticu, zaključićemo da su njene karakteristike velika sličnost sa ostalim Radeon 9500 i 9700 karticama. Visok nivo završne obrade i kvalitetne komponente, epiteti su koji krase sve kartice iz poslednje Radeon generacije, čak i kada su u pitanju powered by ATI modeli.
Utisci o kartici
Kartica je dala odličan kvalitet slike, a instalacija drajvera po prvi put nije pravila probleme ni u jednom od scenarija. Bilo da instalirate drajvere u tek namešten sistem, ili posle deinstalacije Detonatora, ATI Radeon 9500 Pro će proraditi bez greške. Čak smo probali instalaciju Catalyst drajvera i kada su Detonatori bili prisutni, i opet je sve funkcionisalo. Zaista iznenađujuće, i pozitivno, mada bi mi ipak preporučili standardnu proceduru. Čist sistem, Direct X 9, Catalyst, a onda – 3DMark!
Komentar vezan za TV-out, prepun je superlativa, iako nam se čini da nije ništa bolji od onog kod nV17 i nV18 kartica (nVidia Internal Video Encoder). Flicker filter radi odličan posao na televizorima od 50Hz, pa je slika dosta mirnija, a nije mnogo mutnija kada je ovaj filter povećan na maksimum. I da se vratimo na oštrinu slike koju kartica daje na monitoru. Pravo je uživanje gledati desktop u 1280×1024, mada je u 1280 x 960 pri 100 Hz, GeForce 4 Ti (MSI), dao za nijansu veću oštrinu, dok je ATI pružio vernije boje i bolji kontrast. U 1600 x 1200, slika je na ATI-ju oštrija, to svakako mora da se prizna.
Test Setup Kartice smo testirali na test sistemu prikazanom u tabeli:
Procesor
AMD Athlon XP 2100+
MHz (166*10.5)
Matična ploča
Abit KX7-333 (CPU Decode:
Ultra, AGP 4x, 16MB AGP AS, Fastwrites, Ultra performance setting) VIA
4in1 drivers v4.39 – powered by Chieftec Dragon 300W
Memorija
512MB PC2700 Samsung
@ 166 MHz (CAS 2, 2-5-2, 1T, 4 Way, Turbo, etc…)
Hard Disk
IBM DeskStar DTLA 120GXP
“Death Star” 60 GB
Video Karte
MSI G4Ti4800SE 128 MB DDR – Detonatori 41.09 Leadtek A280TD MyViVo GeForce 4 Ti4800SE – 128 MB DDR – Detonatori 41.09 Gainward Ultra/750-8X XP Golden Sample – 128 MB DDR – Detonatori 41.09 ATi Radeon 9500Pro – Connect3D 128 MB – Catalyst 3
Monitor
Samsung SyncMaster
959NF
Cooling
Thermaltake TT7+
DVD uređaj
Pioneer 116 DVD-ROM
CDRW uređaj
Teac CD-W540E 1.0F
Operativni sistem
Windows XP Service
Pack 1 Direct X 9 final
Igre/Bench programi
Quake 3 Arena v1.17 Unreal Tournament 2003 v2136 Lucas Arts Star Wars Jedi Knight Episode II MadOnion.com 3DMark 2001 Second Edition (build 330) Nova Logic Comanche 4 Benchmark Demo PowerVR’s VillageMark 1.1 MarkSpecORG ViewSPEC Perf 7.0
Quake III Arena
Kao što znamo, Q3 Arena je (pra)stari OpenGL benchmark. Za ovaj engine važi jedno pravilo i ono glasi više megahertza, viši fillrate = viši framerate, i to uz gotovo savršeno skaliranje. R300 je pametno projektovan GPU, pa se svih osam pipeline-a mogu zaposliti što karticama baziranim na ovom jezgru daje značajnu prednost nad konkurencijom. Verzija sa kojom testiramo je standardna 1.17 sa x86 optimizovanim .dll fajlovima.
Max Quality Setting: Teksture na najvišem nivou Geometrija na najvišem nivou Primenjeni: r_subdivisions 1 i r_lodError 0 High Quality Sky Ejecting Bras uključen
Sync Every frame uključen Lightmap lights Force Player Models isključen Dynamic Lights uključen Marks On Walls uključen Sound Quality low
Radeon 9500 Pro ostavlja konkurente u višim rezolucijama, bez obzira što ima lošiji
OpenGL drajver. Pored toga, Radeon 9500 Pro košta manje nego GeForce 4 Ti4800SE.
Pokazatelj koliko S3TC softverska kompresija znači nVidia karticama, a čak
nije ni delo nVidia inženjera i programera, već slavnog S3-ja. StarWars Jedi Knight II
Jedi Knight II pokreće modifikovana verzija Quake III Team Arena engine-a. Na test mapi se može primetiti solidan broj svetlosnih efekata, stencil buffer senki, relativno velike teksture i veliki broj poligona. Naša podešavanja su jednostavna za razumevanje – kartice smo testirali sa apsolutnim maksimumom zahtevnosti. Teksture i geometrija su na najzahtevnijem nivou, kao i prikazivanje svetlosnih efekata i senki dok je Anisotropic filtering bio isključen u regularnom toku testiranja. Kvalitet zvuka je spušten na low. Testiranje kroz Jedi Knight II je veoma jednostavno. Pokrene se multiplayer deo igre, a zatim podese grafičke opcije. U konzoli (~) je potrebno otkucati:
Devmap ffa_bespin (enter) timedemo 1 (enter) demo jk2ffa (enter)
Jedi Knight 2 je oduvek bio naklonjen nVidia karticama, ali se sećamo i kada
je daleko jači Radeon 9700 Pro bio oduvan od Ti4600 u ovom testu. Situacija
je sada bolja, tj. i sporiji Radeon se primakao i u stopu prati skuplje Titanium
kartice. OpenGL – SpecViewPERF 7.0
SpecOPS-ov OpenGL test koji pred video kartu postavlja nešto drugačije zadatke nego što to čine poznate igre. Ovaj skup OpenGL programa testira specijalne funkcije neke 3D kartice, koje se koriste u profesionalnim i poluprofesionalnim 3D aplikacijama tipa CAD i 3D Modeling. Mi smo koristili smo poslednju aktuelnu verziju (7.0) koji se sastoji od šest celina. Kao što već znate, u pitanju je karakterističan i relevantan test. Za više informacija o svakom delu ovog programaskog test paketa, možete pogledati sajt proizvođača, ili neke od naših prethodnih testova.
SpecPerf je specifičan test i dosta zavisi od samih drajvera. 3dsmax test radi
brže na Radeon karticama, dok je u drv-08 testu, nVidia značajno bolja. Unreal Tournament 2003 – OpenGL Unreal Tournament 2003 koristi moderniji engine koji za rendering terena koristi
Pixel Shadere verzije 1.4 ili 1.1 (u slučaju nVidia kartica). Ovaj engine nove
generacije karakteriše visok nivo detalja, velike teksture, multiteksturisanje,
napredna vrsta efekata, veliki broj poligona po sceni i veoma kompleksna i verna
fizika. Standardno je napisan za Microsoftov API, mada je u UT2003.ini konfiguracijskom
fajlu moguća promena na OpenGL, koji daje gotovo identican prikaz, uz više performanse
i nedostatak stancil buffer senki, dok se particle efekti odraduju uz pomoć
CPU-a. Takode, drugačiji, OpenGL codepath u samom engine-u, usmeren je ka shading
rasterizer T&L engine-u. Kao i uvek, naša setovanja su na apsolutnom maksimumu,
tj. koristili smo MaxQuality.ini iz Benchmark foldera same igre (koji je potrebno
promeniti u UT2003.ini.
Nema sumnje, nVidia definitivno ima bolji OpenGL drajver, ili sve ovo ima veze
sa sloganom: The Way it’s Meant to be Played!
Direct X 8 – CodeCreatures Benchmark
Verovatno najlepši i najzahtevniji test, upravo je CodeCreatures Benchmark. Baziran je na jednom od vizuelno najkompleksnijih engine-a koji smo videli, uključujući i najnoviji 3DMark. Program koristi Shadere verzije 1.1 i 1.3, i odlično ukazuje na to kako se kartica snalazi sa teksturama veoma visoke rezolucije i velikom količinom poligona. Vizuelna atraktivnost i fotorealističnost su na visokom nivou. Default test se izvršava u tri rezolucije: 1024×768, 1280×1024 i 1600×1200. Moguće je kreirati batch u kome je ćete izabrati sopstvene modove od rezolucija 640*480 do najvišeg grafičkog moda.
Iznenađuje prednost GeForce 4 Ti kartica u ovom testu, pogotovo ako znamo da
testove koji intenzivno zapošljavaju Shadere, obično bolje odrađuju Radeon kartice.
Moguće je i da u samom testu ima daleko više Shadera v1.1 nego v1.3.
Direct X 8 – Comanche 4 Nova Logic-ov Comanche 4, je još jedan u nizu D3D testova, ali dovoljno karakterističan da zasluži mesto koje trenutno uživa na test sajtovima. Novi Comanche koristi Direct3D 8.1. ali radi i sa starijim karticama. Pri testiranju, smo koristili apsolutni maksimum za geometriju, teksture, količinu efekata i granicu vidljivosti. Zvuk je bio isključen u samom programu, a rezultati zaokruživani na dva decimalna broja.
I ovde se može primeniti ista priča kao i za tabelu u Jedi Knight 2 programu.
Situacija se poboljšava za ATI Radeon kartice. Direct X 8 – 3DMark 2001 Pro SE (build 330)
Iako je izašao 3DMark03, koji će se priključiti u nekom od narednih testova, merenje nastavljamo i u verziji iz 2001 godine. Naravno, sve što smo u testu menjali, bile su rezolucije, a ostatak podešavanja je ostao na default-u.
ATI Radeon 9500 Pro je na svom terenu, barem kada je FutureMark, bivsi MadOnion.com
u pitanju, odnosno 3DMark serija benchmarking programa. Rezultati dovoljno govore,
a u Shader i Fillrate testovima, prednost je veoma vidljiva i kada gledate testove.
Direct X 7 – VillageMark
VillageMark nam je poznat kao Occlusion Detection benchmark. U njemu će imati prednost kartice koje dobro rade sa multiteksturama (Kyro, Radeon) i one koje imaju dobar visibility podsistem (Kyro, GeForce 4 Ti, Radeon 9700). Naravno, uz sve to, ovo je klasičan Direct X 7 test, sa umerenom količinom tekstura.
Radeon 9500 Pro je pomalo podbacio u ovom testu, mada je u pitanju zaista star
program. Da li je i dalje merodavan ili ne? Unreal Tournament 2003 v2166 Direct 3D Fenomenalni UT2k3, ovoga puta u izvornom, D3D izdanju. I naravno, maksimalan
nivo detalja.
ATI već sustiže nVidia kartice, u to nema sumnje. GeForce 4 Ti kartice ipak
veoma dobro odrađuju Pixel Shadere 1.1, možda i bolje nego što R300 radi sa
PS 1.4. U svakom slučaju, zanimljiva trka.
Overclocking
Pocnimo odmah sa onim što vas najviše zanima. Primerak Radeon 9500 Pro kartice
sa testa, radio je bez grešaka sve do frekvencija 360 / 635 MHz, što je zaista
odlican rezultat. Performanse su tada više od 4 do 7 procenata, što možete videti
i u tabelama.
FSAA
Nema sumnje, ATI-jev multisampling je dostigao nVidia-in, osim u slucaju 6xS,
koji nivo performansi na GeForce 4 Ti karticama obara do nivoa neupotrebljivosti.
Ipak, ako gledamo samo kvalitet samog antialiasinga, 6xS izgleda lepše od ATI-jevog
Smoothvisiona na najzahtevnijem nivou.
Anisotropic
Kada je Anisotropic u pitanju, jasno je da je ATI u prednosti, tako da se 2x,
4x i 8x Aniso filter na nVidia karticama, može samo uporediti sa Performance
modovima (2x, 4x i 6x) na ATI Radeon 9500 Pro kartici. Ipak, mi smo testirali
sa daleko zahtevnijim i lepšim Quality Aniso filterom, pa je ATI ne samo daleko
lepše filtrirao više mip nivoe, nego je u svemu tome bio i brži! Na default
podešavanjima, zanimljivo je da je nVidia-in mipmap (tri)linear filter intenzivniji
i može se reći daleko lepši od ATI-jevog, pa smo tokom igranja sa ATI karticom,
uvek aktivirali barem performance 2x aniso filter, a tada je sve opet na strani
Radeona.
Bez komentara ovoga puta, uz jednu poruku igračima – dobro proučite tabelu
i zapamtite: jednom anisotropic – uvek anisotropic! Najzahtevniji mod
U scenarijima kao što su AA+AF+ visoka rezolucija, jasno je ATI-jeva kartica
ostavlja konkurenta i za 50 do 60%.
Kada je najzahtevniji mod u pitanju, uočljiva je prednost ATI-ja. U 1600 x
1200, Radeon je u prednosti za gotovo 90%!
Zaključak
ATI je shvatio koliko su performanse u igrama, i kompatibilnost sa novim naslovima, a ne samo brojke u benchmark programima, važne za krajnjeg korisnika i opšti uspeh. Nažalost, tek nedavno je došlo do toga da su drajveri sazreli i na nivou najviše upotrebljivosti. Catalyst 3.0 je pokazatelj te činjenice, dok Catalyst 3.1 to samo potvrđuje. Nove verzije će izvući još više iz ovih kartica, jer smo već bili u prilici da izmerimo razlike između dve pomenute verzije. Performanse sa default podešavanjima su iste kao i u verziji 3.0, negde i za 0.1% (zanemarljivo) niže. Međutim, broj fps je povećan za dva do četiri odsto u slučajevima kada su primenjeni Anisotropic filter, odnosno Antialiasing. Kod konkurencije se dešavaju neke druge, nimalo slične stvari. Detonator drajveri verzija 42.xx su doneli neznatan pad performansi u odnosu na 40.xx i 41.xx! Da je optimizacija izvršena na DX9/GFFX nivou, u to ne sumnjamo, međutim, mora se misliti i na ogromnu GF3/GF4Ti korisničku bazu. Ako ponovo uporedimo performanse Radeon 9500 Pro sa konkurentima iz Titanium serije, jasno je da su Direct X 8 akceleratori inferiorni u Shading testovima, a zahvaljujući visokom fillrate-u i optimizacijama vezanim za memorijsku magistralu, odnosno memorijski menadžment, profitiraju i stariji naslovi. Ipak, ako posmatramo recimo Quake III ili neke druge OpenGL testove, dolazimo do zaključka da su kartice izjednačene po performansama, što pokazuje da ATI ipak mora da poradi i na daljem usavršavanju OpenGL koda u drajverima. To ipak i nije toliko bitno, ako znamo da većina igara danas radi sa Direct3D-om. Ako, zatim poredimo ATI-ja i nVidia-u u Direct3D testovima, a zatim Pixel i Vertex Shader enabled programe, jasno je kao dan da je Radeon 9500 Pro ispred konkurenta. I to ne ispred najslabijeg u Titanium klasi, sa kojim stoji rame uz rame sa cenom, već i u mnogim situacijama ispred najjačeg GeForce-a 4 Ti.
Radeon 9500 Pro je kartica koja je veoma realno zacenjena. Sa cenom od oko 200 evra, jednostavno mora biti privlačna svakome ko razmišlja o grafičkoj kartici iz ovog cenovnog ranga. Visok nivo izrade, odlična slika i konačno, stabilnost u radu, dovoljni su za preporuku. Tu je i mogućnost za overklokovanje, pa je tako Radeon 9500 Pro sa 128MB odlična kupovina, iako nema skrivenih mogućnosti poput nekih primeraka iz non-Pro serije.
Karticu na test ustupila firma Sinteh iz Beograda. Maloprodaja: Tehnicom, 011 / 30-60-800