Branko Maksimović Kompaniju Gainward/Cardex smo Vam vec predstavili u testu njihove ‘golden sample’
verzije modela GeForce 2 MX 400 koja je imala i video in – video out mogucnosti.
Jos ranije smo bili u prilici da probamo i njihov najjaci model u ponudi – GeForce
3. Aktuelnost nekih drugih proizvoda odlozila je izbacivanje testa koji trenutno
citate. Kao sto ste mogli da procitate u vestima, Gainward odustaje od CARDEXpert
serije kartica, barem kada je ime u pitanju, te ce njihovi proizvodi od sada
nositi iskljucivo Gainward etiketu. Ova dalekoistocna kompanija i dalje osvaja
trziste visokim kvalitetom izrade i konkurentnim cenama. Kako objasniti “pojavu”
da cete za regularnu cenu GeForce 3 kartica (VisionTek, Leadtek) dobiti mnogo
vise od “obicne” GeForce 3 kartice? Za cenu koja je osetno niza od ELSA i ASUS
modela (koji imaju samo TV-out) dobicete Gainward-ov Power PackT™ !!! Izrada GeForce 3 kartica je i dalje skupa za proizvodjaca – potrebna je kvalitetna
stampa, visokokapacitetni kondenzatori, odlicno hladjenje i za memoriju i za
core, DDR memorija od najmanje 4ns (uglavnom se ugradjuju 3.8ns) i naravno skupi
nv20 procesor. Specifikacije GeForce 3 cipa cemo dati u narednoj tabeli, a ako
zelite detaljnije objasnjenje pogledajte nas prvi test GeForce 3 kartica.
GeForce 256 (nV10)
GeForce2 MX (nV11)
GeForce2 GTS (nV15)
GeForce2 Ultra (nV15)
GeForce 3 (nV20)
Frekvencija grafickog procesora
120MHz
175MHz
200MHz
250MHz
200MHz
Broj ‘pipeline’-ova
4
2
4
4
4
Broj renderovanih ‘texel’-a po ‘pipeline’-u
1
2
2
2
2*
‘Pixel’ Fillrate
480 Mpixels/sec
350 Mpixels/sec
800 Mpixels/sec
1 Gpixel/sec
800 Mpixels/sec*
‘Texel’ Fillrate
480 Mtexels/sec
700 Mtexels/sec
1.6 Gtexels/sec
2 Gtexels/sec
3.2 Gtexels/sec*
Podrzano memorije
16-64 MB
16-64 MB
32-64 MB
32-64 MB
64-128MB
Podrzan tip memorije
128bit SDR SDRAM 128bit DDR SDRAM
128bit SDR SDRAM 64bit DDR SDRAM
128bit DDR SDRAM
128bit DDR SDRAM
128bit DDR SDRAM
Frekvencija memorije
150 MHz (300MHz – DDR)
166 MHz
166 DDR (333) MHz
233 DDR (466) MHz
233 DDR (466) MHz
Memorijski propusni opseg – ‘bandwith’
2.4-4.8 GB/s
2.7 GB/s
5.3 GB/s
7.36GB/s
7.36GB/s
Hardverski Transform And Lightning
Prva generacija
Druga generacija (shading rasterizer)
Druga generacija (shading rasterizer)
Druga generacija (shading rasterizer)
Druga generacija +shading rasterizer (zadrzano zbog
kompatibilnosti)
Programmable GPU
NE
NE
NE
NE
nFiniteFX engine
Podrska za TwinView
NE*
DA
DA
DA
DA**
Format izrade cipa (velicina osnovnog elementa u
procesu)
0.22 micron
0.18 micron
0.18 micron
0.18 micron
0.15 micron
Gainward je koristio A05 stepping verziju GPU-a, kao i ostali
(A03 se mogla naci na probnim primercima i imala je nekih problema sa 2D prikazom).
NVidia navodi sledece tehnicke specifikacije cipa, a mi smo Vam preveli, sto
se “dalo” prevesti…
Tehnologija izrade: 0.15 mikrona Broj tranzistora: 57 miliona Takt core-a: 200MHz Takt memorije: 466 MHz (233MHz DDR) Kolicina memorije: 64MB podrzano do 128MB 128-bit DDR SDRAM RAMDAC: 350MHz Fillrate: 800Mpixel/s, 1.6 Gtexel/s, 3.2 milijarde AA samples/s Propusna moc memorije: 7.36GB/sec Broj Pixel pipeline-ova: 4 sa po 2 teksturne jedinice – ukupno 8 Maksimalan broj tekstura po pikselu u (jednom) prolazu: 4 Broj Pixel Shading operacija u prolazu: 36 (9 kombinacija, 4 po kombinaciji) Broj Vertex instrukcija po vertex-u u prolazu: 128 Proracuni: 800 milijardi operacija/s, 76 gigaflops-a API: OpenGL i Direct3D (potpuna podrska za DirectX 8 Pixel i Vertex Shaders
v1.1, Puna podrska kroz OpenGL v1.2 ) Triangle tessellation based on spline building S3TC i DirectX DXT1-DXT5 kompresija tekstura Podrska za 3D (volumetric) teksture Podrska za dual cube environment mapping Podrska za bumpmapping (DotProduct3 i Environment Mapped Bump Mapping) Anisotropic filtering sa dubinama 8, 16, 32 u DirectX i OpenGL-u Full-Scene Anti-Aliasing kroz multisampling i novi Quincunx algoritam Z-buffer kompresija (bez gubitka) Hardverski HSR (Hidden Surface Removal) sa ‘early Z-test’ tehnologijom nfiniteFX engine Lightspeed Memory Architecture, data caching Programabilni Vertex Shader Programabilni Pixel Shader Hardverski T&L High resolution antialiasing (HRAA) Hardverska podrska za HDTV i DVD
Gainward Cardexpert GeForce 3 VIVO
FLAT PANEL “GOLDEN SAMPLE”
Kao sto smo Vam nagovestili, Power Pack koji nam je stigao od
Gainward-a zaista opravdava svoj naziv. GeForce 3 ovog puta dolazi u najluksuznijoj
de-lux varijanti (super superlativi – prim. aut.) koju smo videli. Objasnjenje
sledi: ovaj GeForce 3 pored standardnog CRT konektora ima Flat Panel – za vezu
sa potpuno digitalnim LCD TFT monitorima, TV-out i Video In baziran na istom
odlicnom Philips-ovom cipu koji je ugradjen na njihov MX400 VIVO Golden Sample
model koji je nagradjen Benchmark Editor’s Choice nagradom.
Dakle, u kutiji cete naci 4 CD-a i to: WinDVD2000 2.1 full version,
zatim Utility Disc na kome su razni mali i malo veci korisni programcici i jos
neke prezentacije vezane za sam Gainward. Tu je i neizbezni Ulead Video Studio
5.0 – gotovo nezamenljiv i posebno dobro odmeren softver ako pogledamo VIVO
mogucnosti ove kartice. 3Dgraphics Accelerator CD nosi drajvere za sve verzije
Operativnih Sistema kao i neke o/c programcice. Sama kutija u kojoj se nalazio
Gainward-ov MX400 VIVO nam se vise svidela po dizajnu, ali to je manje bitna
stvar. Neko voli i da “ukrasi” svoju sobu ovakvim kutijama. Da bi iskoristili
integrisani Philips SAA7108E cip (koji se takodje nalazi na pomenutom MX400
modelu) tu je i 4-in-1 kabl (grana se na kompozitni i VHS video in i video out).
Pogledajte sliku, bice Vam jasno.
Gainward je takodje zeleo da vizuelno istakne svoj najjaci model
pa je koristio “krvavo crvenu / trula visnja” boju za PCB stampu. Pre nego sto
je instalirate, mozete je poneti na veceru u neki otmen restoran, kao ukras
ili modni detalj. Salu na stranu, Gainward-ov GeForce 3 je zaista najlepsa kartica
koju smo videli. Mislim je i jedan Hercules nadmasen. Ako imate “kabriolet”
kuciste, i u ove letnje dane drzite kuciste otvoreno, ovo bi doprinelo poboljsanju
imidza. Jos ako imate npr. Abit KT7E ili, jos bolje Microstar-ovu Limited Edition
KT133A plocu (koja ima stampu identicne boje), Vas kompjuter ce biti i iznutra
lep. Ali, sve ovo i nije toliko vazno, zar ne?
Kartica je uradjena po referentnom dizajnu koji je predlozila
nVidia, a koristena je i daughter kartica, za razliku od MX400 VIVO modela.
Integrisani Philips SAA7108E cip vidjamo po drugi put, te smo odmah sigurni
da ce sve jako lepo raditi. Hladjenje karte je uradjeno donekle drugacije nego
na referentnim modelima (npr. VisionTek). Cooler je identican onom na GeForce
2 MX400 modelima ovog proizvodjaca, sto na prvi pogled ne pozdravljamo. Misljenja
smo da bi masivniji hladnjak i nesto “jaci” cooler dobro dosao jednom GeForce
3 cipu – onih 57M tranzistora zna poprilicno da se zagreje. Hladnjaci na memoriji
su standardnog profila, aluminijumski su, a identicni su bili i na VisionTek
GeForce 3 modelu, uz razliku u boji. Ispod ovih hladnjaka i tzv. thermal tape-a
koji ih vezuje (nije koristena silikonska pasta da se ne bi desilo da hladnjaci
“skliznu” sa memorije kada se zagreje) nalazi se memorija brzine 3.8 ns koja
odgovara frekvencijama rada od 265MHz – efektivno 530MHz jer je u pitanju Dual
Data Rate SDRAM. Znajuci da je za GeForce 3 deklarisana brzina samo 466MHz,
mozemo ocekivati dobre o/c rezultate za Gainward-ov model, pogotovo ako znamo
da je memoriju potpisao EliteMT sa kojim smo uvek imali odlicna iskustva.
Video mogucnosti Kartica ima integrisan Philips-ov SAA7108E VIVO cip. Ugradnja ovog cipa i sama
mogucnost obrade i ulaznog i izlaznog signala u jednom cipu je “proprietary design
of Gainward”. nVidia referentni dizajn je uglavnom namenjen Connexant i Cronotel
video out cipovima ali je ovom prilikom modifikovan za rad sa Philips-ovim VIVO
cipom. Prilozeni program kojim cete najlakse koristiti ove mogucnosti je Ulead-ov
Video Studio kod koga je u verziji 5.0 nesto poboljsan korisnicki interfejs pa
je sada sa njim dosta lakse raditi. Ovaj program ima dosta opcija pogotovo ako
imamo u vidu da je to ipak kucno resenje a ne profi alat. Video se moze “uhvatiti”
u AVI, MPEG 1 i 2 i to do rezolucije 720*576 sto je vise nego dovoljno (to je
rezolucija DVD i DivX filmova). Tako je video in moguc sa svakog TV-video uredjaja
u kuci (ako se snadjete sa produznim kablovima) . Naravno, SAA7108E nije DVD/MPEG2
koder u realnom vremenu. Koliko “tecno” ce biti snimljen film u AVI ili MPEG 1
format zavisi od brzine vaseg sistema, posebno hard diska , procesora i kolicine
memorije. Rad sa MPEG2 nije osnovna namena ovakve kartice. Za to su potrebni profesionalni
SCSI sistemi sa velikim i brzim diskovima, Dual procesorskim sistemima i karticama
za video montazu od 1000 i vise DM – ciljna grupa ove kartice su pre svega ljudi
koji vole da se puno igraju a u porodici imaju i nekoga ko bi malo sredio i digitalizovao
svoje kucne video snimke sa VHS-a. Kada radite sa MPEG1 – Video Studio Vam omogucava
primenu razlicitih efekata na snimke (neke iz filmova kao sto su chroma-key),
dodavanje teksta, snimanje zvucnih klipova preko postojeceg zvuka u snimku uz
stapanje sa njim ili njegovim brisanjem i sve to radi solidnom brzinom. Video Out je takodje uradjen odlicno. Hvalili smo i MX400 VIVO model, pa sve sto
vazi za njega, vazi i za GeForce 3 karticu. Ukratko cemo ponoviti – video out
je realizovan preko S-VHS-Composite adaptera na 4-in-1 kablu. Tu je standardni
Extended desktop i Clone, kao i mogucnost gledanja full-screen filma na TV-u uz
slobodan radni desktop na monitoru. Podesavajuci TV-out na nekim drugim MX varijantama
(Connexant) uvek sam se nervirao jer mi je slika bila ili presvetla ili suvise
tamna a boje neravnomerno definisane. Probao sam i jedan TV-izlaz baziran na Cronotel
cipu koji pored ostalog omogucava i TV-out rezolucije do 1024*768 za razliku od
Connexant-a koji dozvoljava samo do 800*600. Medjutim, kvalitet je za nijansu
bolji. Nikako nisam mogao da izbegnem utisak malog broja boja i prejakog kontrasta
koji se nije dao srediti ni preko detonatora ni na samom TV aparatu. TV-out na
Gainward GF3 VIVO kartici koju nam obezbedjuje Philips je po default-u vec “podesen”
te smo odmah pustili DVD. Cak je slika bila odlicno pozicionirana na TV-u pa nismo
imali potrebu da instaliramo TVTool. Uostalom, i Ati za Video mogucnosti koristi
Philips-ove cipove. Flat Panel, na zalost nismo probali u nedostatku LCD monitora, ali ne sumnjamo
da je na nivou ostalih ovakvih resenja. Malo nam je “zao” sto nije tu i konvertor
DVI to CRT pa da mozemo da koristimo drugi klasican monitor i tako imamo Dual
Head. Eh, pa ne moze bas sve… I jod jedna sitnica – ova kartica je sampion na Bear.psd Photoshop testu. Resize
je uradio za samo 103 sekunde. Instalacija Naravno, koristili smo 12.40 verziju Detonator drajvera sa kojom smo testirali
i prethodna dva GeForce modela kartica. Windows-ovog Carobnjaka smo uputili na
lokaciju otpakovanih detonatora, a onda smo standardno podesili drajvere za testiranje.
Desktop se podigao, a kvalitet 2D slike je bio zaista odlican. Vise nemam sta
da dodam na to – verovatno ce se kvalitet na svim brand-name GeForce 3 karticama
zadrzati na ovom nivou a slucajevi kakve je imao Microstar sa MX i GTS karticama
pripasti proslosti. Kada su u pitanju Gainward drajveri, oni su opet ponudili Standard i Enhanced
settings…
Necemo opet davati kompletan izgled drajvera, ali ono sto se razlikuje, naci cete
ispod…
Jedan od najlepsih prozora za drajvere. CARDEXpert animacija pripada proslosti,
jer, ponovicemo Gainward ce od sada koristiti samo svoje ime.
Ovde mozete fino podestiti gammu, kontrast i osvetljenje… Veoma lepo reseno.
Tu je cuveni “accelerator” tab. Default podrazumeva 200/466MHz a Enhanced ubrzava
na 220/480MHz. GPU je inace moguce ubrzati do 300MHz a memoriju do 600MHz, ali
ne igrajte se sa tim!
Tray je standardan za Expertool utility; zanimljivo je da ostaje i posto instalirate
druge (referentne) drajvere i cak drugu karticu i i dalje rade… Tu je i korisna zoom opcija:
Overclocking mogucnosti Imali smo primedbu da cooler na ovoj kartici i nije preterano “masivan” i snazan.
Core je bilo moguce ubrzati do 240MHz, ali je sistem cesto blokirao. Stabilan
rad je moguc na 235MHz kao i na prethodna dva GeForce 3 modela, sto znaci da cooler
ipak dobro radi svoj posao (kartica je testirana pre nego sto su pocele zestoke
vrucine). Memorija je radila na cak 540MHz, ali stabilno samo do 530MHz. 3.8ns
memorijski cipovi (kojima po specifikaciji odgovara 530MHz) su tek poceli da se
proizvode, te ce tek kroz godinu dana, kada se proces “razradi” biti primeraka
koji ce raditi i do 560MHz… Na primer, sadasnja memorija od 6ns (166MHz) uvek
stabilno radi do 183, a cesto i do celih 200MHz. Podesavanja u drajverima Slike detonator drajvera necemo ponovo prikazivati. U pitanju su standardni 12.40
drajveri, te cemo njihov izgled ovoga puta preskociti. Evo i kako smo testirali
– kao i uvek iskljuceni su svi Vsync-ovi (wait to vertical refresh) radi brzeg
rendering-a, a pre-render smanjen na minimum (tj.1). Ukljucen je fog-table emulation,
dozvoljena kompresija pod DirectX-om (DXTC) , S3TC i OpenGL-om. Teksture su na
blend modu (izmedju kvaliteta i brzine) a mip-map je na najvisem (linear_mipmap_linear)
modu. Fast metod za mipmap je iskljucen. Antialiasing je iskljucen, naravno, a
ukljucen ogl_buffer_region ekstenzija, kao i Texture Pre-Cache (dobra stvar ako
imate 256 i vise MB memorije) i Fast Pixel Copying. Eto, sada tacno znate i kako
testiramo – do detalja. Neke od ovih opcija mozete naci u nVmax-u. Test sistem – Windows 98 SE
CPU
AMD Athlon T-Bird AXIA [email protected] (10.5*133MHz) with
GlobalWin WBK38
Maticna ploca
MSI K7Tpro 266-R (4Way, Turbo za memoriju, CAS 2, Enabled
AGP 4x, Fastwrites) software VIA 4in1 ver. 4.31 powered by MACASE
Memorija
128MB Crucial PC1600 DDR SDRAM CAS2, 4Way
Video-karte
VisionTek GeForce 3 64MB 128-bit DDR SDRAM – drajveri Detonator 12.40 Innovision Tornado ‘GeForce 3’ 64MB 128-bit DDR SDRAM – drajveri Detonator 12.40 Gainward Cardexpert GeForce 3 64MB DDR SDRAM – drajveri Detonator 12.40
Monitor
Sony FD Trinitron G200
Hard-disk
40GB Maxtor Diamond Max- 60 7200rpm, 2MB cache, ATA100
DVD
Pioneer 105s DVD-ROM
Igre/Bench programi
idSoftware Quake III Arena 1.17 Evolva Loop Demo (shareware) Croteam’s Serious Sam MadOnion 3Dmark2001 pro MadOnion 3Dmark2000 pro
Quake III Arena Svaki put po
nesto napisemo za svaki test. Quake-u 3 je neizbezan benchmark jos od vremena
TNT 2 kartica, upravo zbog toga sto je zahtevan za CPU i sistemsku memoriju kao
i za graficku karticu. Test se vrsi kroz demo001, verzija igre je standardni point
release 1.17 koji donosi ‘skeletal’ animation, bolju podrsku za T&L, AMD procesore
i SSE instrukcije. Testiran je samo HighQuality mod, mada je i to slabo za jedan
GeForce 3. Podesavanja: vertikalna sinhronizacija je ‘disable’-ovana – a ‘enable’-ovani:
‘marks on walls’, ‘ejecting brass’, ‘dynamic lights’, ‘identify target’, i ‘high
guality sky’. Teksture i geometrija su na maksimumu (r_texturemode linear_mipmap_linear),
color depth desktopa i teksture su setovani u 32-bit-a kada je testirano u 32-bit-a,
i u 16-bitne vrednosti kada je testirano u 16-bit-a. Pogledajmo rezultate:
Relativno izjednacena situacija. Vrlo je evidentno da se u memorijski nezahtevnom
(16-bita) testu sve svodi na “gresku koju generise sam test” kako to Bozza voli
da kaze.
I u ovoj tabeli su greske toliko male da bi izvlacili neke zakljucke… ovoga
puta, mnogo je bitnije sta to dolazi uz karticu nego tih 1 ili 2 fps odnosno nekoliko
promila vise ili manje. Serious Sam Sa Serious Sam testom smo krenuli da testiramo nekako u vreme kada su se pojavile
GeForce 3 kartice. I ubuduce cemo koristiti OpenGL ‘Serious Sam’ test, kojim smo
zamenili Unreal Tournament. Serious je moderniji Open GL engine, koji radi sa
ogromnim teksturama, naprednim funkcijama kao sto su ‘portals’, ‘bumpmapping’,
‘lensflares’, ‘procedural textures’, ‘haze’, ‘fog tables’, ‘volumetric effects’,
itd. Kao sto znate, bench-ovanje kroz ‘Serious’ engine nije ni malo jednostavno
zbog toga sto engine poseduje mogucnost ‘samopodesavanja’ svojih parametara u
odnosu na hardver sistema na kom se izvrsava. “Serious” detektuje brzinu i tip
procesora i njegove eventualne instrukcije (MMX, SSE, 3Dnow!), kolicinu sistemske
memorije, tip video kartice i kolicinu memorije na njoj pa prema njima podesava
skup parametara za koje su programeri mislili da ce na takvoj masini da radi i
izgleda sto je bolje moguce. Da bi uslovi kod testiranja brzine i mogucnosti kartica
uvek bili isti, potrebno je nabaviti i instalirati Serious Sam Benchscripts koje
je napravio ‘Reverned’ – covek koji je stoji iza mnogih gaming bench demoa (Wicked400
demo za Unreal Tournament, npr.) Ovih sest fajlova postavljaju Normal, Maximum
ili Extreme podesavanja ali je set parametara engine-a identican bez obzira na
sistem (tj. kolicinu memorije, brzinu procesora itd.). Mi smo testirali na ‘Maximum
setting’-u iz razloga sto on ukljucuje velike teksture i naprednije efekte i predvidjen
je za kartice sa barem 32MB lokalne memorije. Pozeljno je cak 64MB te je GeForce
3 “na svom terenu”. Maximum dakle postavlja bukvalno sve efekte na ‘high’, a iskljucuje
samo Anisotropic Filtering i to iz sledeceg razloga – kada bi Anisotropic tap
bio ukljucen, kartice koje ga podrzavaju (GeForce modeli, Radeon serija, Kyro
2) ce ozbiljno usporiti zbog izvrsavanja ove aritmeticki zahtevne operacije, dok
ce kartice koje ga hardverski ne podrzavaju (Kyro, Voodoo serije, Savage serije)
raditi kao i da je iskljucen, iako je u podesavanjima uredno prijavljen. Tako
smo izabrali ‘Reverned’-ov ‘Maximum setting’, koji je baziran na Extreme podesavanjima
same igre (Options/Advanced Settings/Execution Addon) – ali uz ‘skripte’ koje
ispravljaju gore pomenuti ‘problem samopodesavanja’ igre i iskljucenim Anisotropic
Filtering-om. Testirali smo kroz vec opsteprihvacen ‘Memphis Suburb’ demo koji ima veliki broj
poligona u sceni – nivoi su zaista ogromni, a broj neprijatelja je ogroman (kao
u nekom Crusher demou za Quake 3). Nivo detalja je veoma visok, nemojte da vas
relativno niske cifre zaplase:
Blaga, veoma blaga prednost Gainward-a. Opet je tu moguca greska testa, ali je
tendencija prednosti Gainwarda i kasnije vidljiva.
Kartice su izjednacene, nema ovde nista vise da se kaze. Osim mozda: mnogo je
brz ovaj GeForce 3.
3D Mark 2000 I prethodna 2 GeForce 3 modela smo “provozali” kroz “stari 3Dmark”. Evo i rezultata
koje je dao Gainward.
Prednost Gainward-a je sada uocljivija, ali samo zato sto su cifre vece, inace
je u pitanju isti procenat kao i na prethodnim testovima. Ipak, test ne moze da
“gresi” uvek u korist Gainward-a, te moramo zakljuciti da je ipak malo brzi.
Na prvom mestu i dalje Gainward GF3. Primeticemo kako je, za razliku od 3Dmarka2001,
brzina opada drasticno manje kada se prelazi iz 16-bita u 32-bita. 3D Mark 2001 I ovom testu nemam vise sta da kazem. Oni koji nas “redovno prate” verovatno bi
se iznervirali kada bi citali (ponovo) opis ovog testa. Testiranje kroz sa GeForce
3 karticom je uzivanje – nismo videli nijednu poruku “No hardware support, skipping
test” – GeForce 3 je, kao sto znamo, potpuno DirectX 8.0 kompatibilan pa je tu
i nature scena… kao i Enviroinment Bump Mapping. Pixel shaders smo takodje prvi
put videli. Cifre kazu sledece:
Ovde vec moramo priznati da je Gainward nesto brzi od svojih konkurenata. Naravno,
treba jos probati ASUS-a, Microstar-a, i neke egzoticne kompanije koje pre nismo
imali prilike da testiramo. Samo da nasi uvoznici malo “upotrebe mastu”…
Prednost Gainward-a, pogotovo u odnosu na VisionTek, postaje “znacajna”. To naravno
ne znaci da je VisionTek GeForce 3 spor. Evolva Loop demo I ovom testu vec sve znate. API koji koristi je Direct 3D, engine vidjen samo
u igri Evolva, prepoznaje sve BumpMapping tehnike ali koristi samo Emboss i Dot
Product bumpmapping metode. Ide u krug po nekoliko puta, a kada ga prekinete daje
rezultat u notepad-u sa svim mogucim sistemskim i drajver informacijama. Rezultati
su u sledecim tabelama:
Average cifre su takodje izjednacene dok min i max rezultati variraju, mada je
i to karakteristika samog testa. Svaki sledeci put kada testiramo na istoj kartici,
min i max cifre se donekle izmene ali Average rezultat ostaje 99.9% identican.
Zanimljivo je da je Gainward ovog puta prestignut. Opet napominjem, razlike su,
kako se to kaze – akademske. Konacni utisak o PowerPack-u !!! Zaista, ne mozemo a da od srca ne preporucimo ovaj model. Ako sada kupujete GeForce
3 karticu, cak i da Vam nisu potrebne Video In mogucnosti, odlucite se za Gainward-a.
Zasto? Cena je tek nesto iznad Innovision GeForce 3 modela, i za tih, par desetina
omiljenih jedinica dobicete DVI Flat Panel, odlican TV-out, Video In mogucnosti
(mozda nekada budete nabavili neki VHS kameru, na rasprodaji, ako je do sada nemate)
i najbrzu, do sada testiranu GeForce 3 karticu. Kvalitet slike je na najvisem
nivou (kada posmatramo samo nVidia kartice) koji se opasno priblizio Ati i Matrox
modelima. Softver koji se dobija, a tu pre svega mislim na Video Studio, ima dosta
mogucnosti a tu je i fabricki overclock mod (Enhanced Settings). Uz legalizaciju
softvera i besplatna kopija WinDVD softvera ce dobro doci. Zaista odlicna kupovina
kojoj ce, nakon pregleda jos GeForce 3 kartica i kada za to kada su cene u pitanju
dodje vreme, biti mozda dodeljena i Best Buy nagrada. Karticu na test ustupio PC
Centar