Ghost Recon Wildlands GTX 1070 Ti vs. GTX 970 performanse

Ghost Recon Wildlands GTX 1070 Ti vs. GTX 970 performanse

Grafički modul igre u velikoj meri koristi napredne vizuelne efekte, a neki od njih su sastavni deo Nvidia Game Works paketa. Otuda proizilazi velika zahtevnost po pitanju snage grafičke karte obzirom da CPU opterećenje u uslovima korišćenja preporučenog Quad Core CPU rešenja ne prelazi 30%. Igra je posebno zahtevna je u režimima visoko postavljenih podešavanja grafičkog okruženja (Very High i Ultra) kada je GPU opterećenje skoro “zakucano” na 99-100%.

    Sadržaj

       
      Nastavljamo serijal pregleda grafičkih mogućnosti najnovijih igara i poređenja performansi Nvidia Pascal i Maxwell generacije gejming akceleratora u uslovima aktiviranja naprednih funkcija grafičkih modula, a u cilju postizanja što lepšeg okruženja. Ovog puta ćemo testirati Ubisoft Ghost Recon Wildlands koja predstavlja taktičku pucačku igru čija se radnja odvija u prelepim pejzažima Južne Amerike pa scene obiluju zahtevnim grafičkim elementima.
       
      TomClancysTheDivision0.jpg
       
      Grafički modul igre u velikoj meri koristi napredne vizuelne efekte, a neki od njih su sastavni deo Nvidia Game Works paketa. Otuda proizilazi velika zahtevnost po pitanju snage grafičke karte obzirom da CPU opterećenje u uslovima korišćenja preporučenog Quad Core CPU rešenja ne prelazi 30%. Igra je posebno zahtevna je u režimima visoko postavljenih podešavanja grafičkog okruženja (Very High i Ultra) kada je GPU opterećenje skoro “zakucano” na 99-100%.
      Ono što ovu igru čini tehnički zahtevnom u pogledu prisutnog hardvera je činjenica da se odvija u okruženju scena otvorenog prostora tj. spoljnom svetu. U tome leži sva grafička zahtevnost obzirom da možete slobodno istraživati mape po vašoj želji i kretati se prelepo generisanim pejzažima. U tom pogledu kvalitetna grafika ostavlja zaista upečatljivo iskusvo na igrača. Činjenica da je upravo proizvođač (Ubisoft) izašao sa tvrdnjom kako je ovo igra sa ubedljivo najvećim mapama slobodnog prostora otvorenog sveta, daje posebnu težinu tehničkim specifikacijama i zahtevnosti  upotrebljenog AnvilNext 2.0 grafičkog endžina na kome se bazira ova igra.
       
       TomClancysTheDivision1.jpg
        
      Otuda nemojte da vas čudi i velika hardverska zahtevnost u pogledu sirove snage grafičkog podsistema jer starije generacije gejming grafike se i nekako drže do 1920×1080 rezolucije i grafičkih detalja postavljenih na “High” podešavanjima. Sve preko toga je jednostavno neuhvatljivo u smislu postizanja ciljanih 60 frejmova koji obezbeđuju pravo gejming iskustvo besprekornog užitka i glatke animacije u okršajima sa narko kartelima.
       
      Igra zbog toga raspolaže specijalnim delom za analitiku koji vam daje detaljnu analizu performansi vašeg sistema u pogledu minimalnog, maksimalnog i prosečnog frejmrejta kao i tačnog trenutnog CPU i GPU opterećenja te zauzeća video i sistemske RAM memorije. Nije izostavljen ni podatak o trenutnoj temperaturi vašeg GPU procesora.
       
      TomClancysTheDivision11mala.jpg
       
      Sve to je od koristi kada počnete da eksperimentišete sa različitim opcijama grafičkog okruženja, a njih ima na pretek i svaka pojedinačno utiče na opterećenje i performanse vaše grafičke karte poput: efekata bokora trave, detaljnosti terena, privremenih efekata eliminacije nazubljenosti ivica objekata koji se prikazuju, prelamanja svetlosti i sunčevih zraka, tehnike naprednog senčenja koji daju dubinu i prostornost scenama akcije itd.
       
      Da bi sve to podesili na raspolaganju imate detaljan meni sa podešavanjima grafičkih detalja koji je odovojen od onog za podešavanje video opcija. Svaka opcija grafičkog okruženja je dobro objašnjena bez preteranog tehničkog detaljisanja tako da će svakome biti jasno na koji vizuelni momenat svaka od njih utiče te shodno tome možete maksimalno podesiti kvalitet grafičkog okruženja i onoga što vidite prema svom ukusu. U pitanju je tehnički dobro izvedena komponenta ove igre.
       
      TomClancysTheDivision12mala.jpg
       
      U takvim uslovima smo odmerili snage naše dve već dobro poznate grafičke karte koje pripadaju različitim generacijama. Hteli smo da vidimo koliko se Pascal bolje snalazi u grafički zahtevnim situacijama odnosno koliko je Maxwell generacija na primeru nekada jake GTX 970 grafike, prevaziđen od strane savremenih opcija. Uprkos tome što je igra napravljena za DirectX 11 grafičko okruženje ona je i dalje veliki izazov za starije modele grafičkih karti. 
      Posebno nam se dopada činjenica što je Ubisoft lepo predefinisao grafičke profile igre tačno ih rangirajući prema mogućnosti različitih kategorija i generacija gejming akceleratora. Tako oni stariji bez problema mogu da rade u danas najpopularnijoj rezoluciji od 1920x1080px na High podešavanjima dok su za novije i jače modele rezervisane veće rezolucije sa Very High i Ultra podešavanjima. Svaka od njih krije neke specifične i zahtevne opcije prikaza grafičkih detalja pa ćemo u kotekstu lakšeg razumevanja poente čitavog teksta i suštine poređenja Pascal i Maxwell arhitekture ukratko objasniti najvažnije opcije  AnvilNext 2.0 grafičkog endžina.
       
      “High” podešavanja grafičkih detalja 
       TomClancysTheDivision3HIGHmala.jpg
       
       
      “Ultra” podešavanja grafičkih detalja
       
      TomClancysTheDivision3ULTRAmala.jpg
       
      High podešavanja u velikoj meri smanjuju kvalitet tekstura i senki čime utiču na vizuelnu dopadljivost u smislu detaljnosti terena i vegetacije po kom se krećete. Dobro se zagledajte u detalje dva prikazana screenshot-a i definitivno ćete uočiti razliku. Ukoliko ste isključivo skoncentrisani na akciju i ne volite da razgledate detalje okoline u kojoj se nalazite, ovaj nedostatak vem neće mnogo smetati. Mišljenja smo da dalje spuštanje kvaliteta grafičkih podešavanja nema mnogo smisla ispod High setovanja jer je tada degradacija u velikoj meri narušava širi koncept igre. Zamućenje detalja, bezličnost tekstura i gubitak oštrine udaljenih objekata je neprihvatljivo veliki pa se zbog toga držite “High” opcije kao minimuma prihvatljivog grafičkog okruženja.
       
      Na High izabranim podešavanjima Anti-Aliasing opcija umekšavanja efekta nazubljenosti ivica objekata je podešena na “Temporal AA” opciju, Ambient Occlusion tehnika renderinga senki između dva i više objekata je uključena na srednje zahtevnu vrednost (SSBC). Opcija iscrtavanja udaljenih objekata je postavljena na High vrednost. Nivo detalja takođe, opcija koja u realnosti određuje maksimalnu distancu posle koje se smanjuje geometrijska detaljnost i prepoznavanje prikazanih objekata. Kvalitet tekstura je sledeća opcija koja utiče uveliko na osećaj realnosti okruženja i prikazanih materijala. Kod ove opcije dolazi do izražaja kapacitet raspoložive video memorije na grafičkoj karti jer povećanje kvaliteta tekstura zauzima više memorije u grafičkoj karti. Dovoljno je reći da će vam za High setovanje u 1920×1080 rezoluciji trebati minimum 4GB VRAM memorije. 
       
      Sledeća na redu je Anisotropic Filtering opcija koja definiše oštrinu tekstura udaljenih predmeta i onih koje gledate sa strane pod određenim uglom. Vrednost je postavljena na 4x. Kvalitet senki definiše rezoluciju i filtriranje senki u igri te u većoj meri utiče na opterećenje GPU-a. Opcija je postavljena na High. Opcije kvaliteta prikaza terena i vegetacije ne treba previše objašnjavati. Turf Effects je nova Nvidia tehnika detaljnog prikaza i verodostojne simulacije trave. Obzirom da se ambijent igre većinom odvija u šumovitim delovima Bolivije, vizuelni značaj ove opcije je itekako važan za kompletan užitak. Ova opcija je isključena na ovom nivou podešavanja, kao i High Quality DOF koji određuje osećaj dubine oblasti u kojoj se nalazite. 
       
      Performanse GeForce GTX 1070 Ti i GeForce GTX 970 grafika smo testirali u standardno dve rezolucije – 1080p i 1440p.
       
      Test sistem:
       

      CPU
      AMD Ryzen 7 1700X

      MB
      Gigabyte X370 Aorus Gaming 5  

      VGA

      ASUS STRIX GTX 1070 Ti Gaming 8G   
      ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II 4G

      COOLING 
      Cooler Master Nepton 280L

      RAM
      HyperX 426C DDR4 2666

      HDD
      Segate ST3000 

      POWER
      Cooler Master V1200 Platinum

      OS
      Windows 10 Pro

       

       
      Rezultati:
       
      [modul]test=617[/modul] 
      Za razliku od High podešavanja koje predstavlja kompromisni nivo zahtevnosti grafičkih detalja čime je daleko podobniji za rad GeFroce GTX 970 karte zbog slabijeg GPU procesora sa manje CUDA izvršnih jezgara i manjoj količini VRAM memorije, dotle je Ultra podešavanje primerenije GeForce GTX 1070 Ti modelu, mada i jača grafika vidljivo pati od gubitka performansi u 2560x1440px tj. nije u stanju da obezbedi ni približnu vrednost od ciljanih 60 frejmova u sekundi. To samo govori koliko je zahtevna ova igra u pogledu grafičkog hardvera.
       
      TomClancysTheDivision3GRASSmala.jpg
       
      Ultra podešavanja su zapravo bliska maksimalno podešenom nivou detalja sa maksimalnom vrednosti Anisotropic Filtering opcije (x16),  aktivne opcije gušće vegetacije i trave (GameWorks) i njene interakcije sa okruženjem i igračima. Uključena je i opcija dodatne dubine prostora čitave scene.
       
      Kvalitet tekstura, senki, terena, vegetacije i detalja je podešen na apsolutni maksimum (Ultra). Aktiviran je alogritam za računanje difuzije i apsorpicje svetla  dok zraci prolaze kroz različite materijale (Subsurface Scattering). Uključen je i specijalni algoritam renderinga prelamanja svetla. 
       
      Ovako podešena grafika je prilično zahtevna i GPU mora da obradi veliku količinu podataka obzirom da podaci u VRAM memoriji zauzimaju skoro 5GB prostora. Otuda su grafike sa 4GB prilično hendikepirane i beleže značajan pad u performansama do mere kada igra nije igriva odnosno animacija je puna prekida i zastajkivanja.
       
      Rezultati:
       
      [modul]test=618[/modul] 
      Ustvari u pitanju je Custom nivo podešavanja kada smo na Ultra setovanjima uključili još zahtevniju opciju SMAA+FXAA kombinovanu tehniku eliminacije “testera” efekta. Time smo dostigli onu apsolutno gornju granicu zahtevnosti i detaljnosti grafičkog prikaza ove igre.
       
      TomClancysTheDivision8mala.jpg
       
       
      Rezultati:
       
      [modul]test=619[/modul] 
      Tom Clancys Ghost Recon Wildlands je bez sumnje jedna od najlepših igara novije generacije. Tu pre svega msilimo na vizuelnu komponentu i grafički doživljaj. U pitanju je jedna od najatraktivnijih pucačkih igara na otvorenom prostoru od vremena Crysis serijala. Rezultati testiranja jasno pokazuju da ukoliko želite da uživate u maksimalno lepoj grafici moraćete svoj računar da opremite prilično jakom grafičkom kartom što posebno važi za veće rezolucije prikaza kada napredni grafički endžin naprosto destkuje performanse grafičke karte.
       
      Wildlandsheader.jpg
       
      U našem slučaju stariji Maxwell GTX 970 model je bio dovoljan za High podešavanja u 1080p i 1440p rezolucijama. Jači i brži GeForce GTX 1070 Ti je odskočio za klasu više ponudivši slične performanse ali na dve stepenice zahtevnijim podešavanjima. Dodouše da bi postigli minimalno prihvatljivih 50 frejmova u sekundi na 2560x1440px morali smo da iscedimo poslednje kapi snage GP104 GPU procesora i overklokujemo VRAM memoriju. 
       
      To dokazuje natprosečnu zahtevnost grafičkog modula ove igre i opravdanje u investiciju skuplje i brže grafičke karte novije generacije. Potrošnja čak i najsavremenijeg GPU hardvera na Ultra setovanjima je impresivno velika. Verovatno bi u tom pogledu pomogla DirectX 12 optimizacija grafičkog okruženja radi boljeg iskorišćenja svih hardverskih resursa i u tom pogledu dalja optimizacija grafičkih drajvera. 
       
      Ovim testom završavamo naš ciklus poređenja mogućnosti Pascal i Maxwell grafike u srednje teškoj kategoriji kroz direktno poređenje GTX 1070 TI i GTX 970 modela. Ideja je bila da vam kroz konkretne primere pokažemo koliko su napredovali grafički moduli novih igara u smislu zahtevnosti i atraktivnosti grafičkih detalja te fotorealističnog doživljaja, dokazujući da nova generacija 3D igara ima veći stepen stresiranja GPU hardvera kroz primenu zahtevnijih specijalnih efekata i veće detaljnosti grafičkog okruženja igre. Ovim činjenicama dodajte i faktor većih rezolucija savremenih monitora pa dobijate kompletniju sliku o razlozima nabavke grafičkih karti novijeg datuma. 

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test