Intervju: Ted Hung, MyStar (MSI)

Intervju: Ted Hung, MyStar (MSI)

Gospodin Ted Hung, managing director kompanije MyStar, podružnice kompanije MSI International u Evropi, nedavno je bio u poseti lokalnom predstavništvu u Srbiji i Crnoj Gori. Tom prilikom smo uspeli da obavimo jedan interesantan razgovor, čije najzanimljivije delove prenosimo u ovom intervjuu.

    Sadržaj

      Branko Maksimović

      Benchmark Interview: Ted Hung, MyStar (MSI)

      Gospodin Ted Hung, managing director kompanije MyStar, evropske podružnice kompanije MSI International, nedavno je bio u poseti lokalnom predstavništvu u Srbiji i Crnoj Gori. Tom prilikom je posetio distributere, domaće IT shop-ove i, kako sam kaže, proveo lepo vreme. MSI je jedno od vodećih imena kada je tržište matičnih ploča i grafičkih kartica u pitanju, a sajt Benchmark skoro pet godina sarađuje sa kompanijom MSI. Stoga nam je bilo interesantno da popričamo sa gospodinom Hungom, a našim čitaocima prenosimo najzanimljivije momente ovog razgovora.

      Benchmark: Želimo prvo da vas predstavimo našim čitaocima. Od pre nekoliko meseci ste i zvanično prvi čovek kompanije MyStar, podružnice MSI-ja za Evropu. Možete li nam reći nešto više o vašoj novoj funkciji, planovima, idejama kojima ćete se baviti u vašem budućem radu?

      Ted Hung: Moje ime je Ted Hung, i zapravo radim za MSI već više od sedam godina. U junu ove godine sam prešao u kompaniju MyStar, u Holandiji. Jedna od funkcija ove kompanije je i briga o distribuciji proizvoda sa MSI brendom u velikom broju evropskih zemalja, računajući, naravno i Srbiju i Crnu Goru. MSI trenutno prolazi kroz fazu deljenja na dva velika odeljenja: jedan je zadužen za proizvodnju i plasman na OEM tržište, a drugi za proizvode koji se prodaju pod MSI brendom, koji podrazumeva i sales i marketing odeljenja, a u kojem ja radim. Na tržištima zemalja sa kojima radimo, nastavićemo da nudimo proizvode po kojima smo poznati, a to su matične ploče, video kartice, notebook, barebone računari, mp3 plejeri, mrežna oprema… ovo su kategorije proizvoda koje su za nas ključne. Kao što znate, u svim ovim zemljama imamo lokalne predstavike, te distributere, koji na tržišnom plasmanu i marketinškim aktivnostima, rade u ko-operaciji sa logističkim centrom u Holandiji.
       

       

      Benchmark:  Interno nam je poznato da ste dugo godina u kompaniji MSI, recite nam nešto više. Kako izgleda biti u koži čoveka koji je u situaciji da često donosi vrlo bitne odluke?

      Ted Hung: Upoznajem se sa trenutnim stanjem na IT tržištima; posećujem sve više naših partnera (kao sada, na primer, u Srbiji) i pokušavam da razgovaram sa što više ljudi, bilo sa distributerima, manjim kupcima ili predstavnicima medija. Te informacije pokušavam da prenesem u MyStar, kako bi na svim nivoima, mogli da napravimo ispravne odluke i strategije.

      Benchmark: Već nekoliko godina, MSI se svrstava u Top 3 svetska proizvođača matičnih ploča i video kartica. Znamo da su se u međuvremenu desile velike promene na tom tržištu, mnogi poznati proizvođači su nestali sa scene ili su preuzeti od strane drugih kompanija, počeli da se bave drugom vrstom posla. Kako je MSI prošao kroz taj period?

      Ted Hung: Svi mi dobro znamo da su poslednje dve godine u IT industriji bile veoma teške, pogotovo za proizvođače komponenti. MSI se trudi da zadrži vodeću poziciju na tržištu matičnih ploča, ali i grafičkih kartica, jer tržište pokrivamo kompletnom gamom kako nVidia tako i ATI baziranih modela. Pre nekoliko godina, naša kompanija je sakupila novi, mnogo moćniji tim ljudi koji čine R&D odeljenje, koje sve više radi na usavršavanju sopstvenih, i kreiranju novih tehnologija, koje se implementiraju u proizvode i oblikuju prema tržišnim potrebama i trendovima. Primera radi, nedavno smo razmatrali mogućnost implementacije Bluetooth tehnologije u automobile. Naravno, sve više ljudi počinje da koristi notebook računare – MSI je u poslednje radio na prototipu drugačijeg TabletPC računara i PDA uređaja. Međutim, mi prvenstveno želimo da zadržimo naše pozicije na tržištu core komponenti, a možemo reći da je i tržište notebook računara, iako novo, veoma važno za nas.

      Benchmark: Kako danas ocenjujete poziciju MSI na globalnom nivou, da li su planovi ispunjeni? U svakoj kompaniji postoje dugoročna planiranja, da li je MSI opravdao u proteklih par godina očekivanja i prognoze vodećeg menadžmenta kompanije… Gde je MSI danas?

      Ted Hung: Kako ja radim u MSI brand odeljenju, mogu da dam komentar vezan za tržišni uspeh samih proizvoda. Ako pogledamo naše dugoročne planove, npr. od pre dve godine ili godinu dana, možemo reći da smo sve planirano i ispunili, ili bar napravili pravovremenu izmenu pri implementaciji tehnologije u proizvod, prema tržišnim trendovima. Jer, primera radi, matične ploče su pre tri godine činile 80 do 85% od ukupne proizvodnje osnovnih (štampanih – prim. ured.) ploča, dok danas čine maksimalno 50%. Međutim, ukupna proizvodnja matičnih ploča je porasla, pa je očekivani profit za 2005. godinu premašio dve milijarde američkih dolara. Jasno je da uvek moramo da pravimo izmene i dopune u proizvodnom programu, pratimo trendove industrije. Smatramo da smo postigli dosta, ne samo u proizvodnji matičnih ploča i grafičkih kartica, već i sa proizvodima kakvi su mp3 plejeri, uređaji za komunikaciju i tzv. consumer electronic uređaji. I dalje je veoma dug put pred nama, a konkurencija je jaka, ali mislim da ćemo uspeti da izađemo i ostanemo na pravom putu kada su ovi proizvodi u pitanju, pogotovo ako se uzme u obzir da ih sami dizajniramo i proizvodimo.

      Benchmark: Po prvi put ste u Srbiji, recite nam vaše osnovne utiske koje ste za ova četiri dana stekli u našoj zemlji. Mi sami mislimo (i znamo :)) da je naša zemlja potpuno drugačija po mentalitetu od ostalih. Šta vam se dopalo, a šta ne…? Budite iskreni… 🙂

      Ted Hung: Od kako radim u MSI-u, imao sam prilike da posetim više zemalja i upoznam drugačije kulture i ljude. Još uvek nemam nikakav komentar o negativnoj strani – četiri dana je za tako nešto kratak period. Mogu da kažem šta mi se dopalo, jer, prvi put kada ste u poseti nekoj zemlji, sve vam je interesantno. Tek kada istu zemlju više puta posetite, možete da primetite i one sitnice koje vam možda ne odgovaraju. Za vreme koje sam proveo u Srbiji, mogu da kažem da su utisci vrlo i izuzetno pozitivni, i to ne govorim samo zato što ovde dajem intervju. Pošto je ovo poslovni put, a moj zadatak i jeste da osmotrim “situaciju”, moram da dam komentar da se primećuje potencijal ovdašnjeg tržišta. Zastupljenost MSI proizvoda u zemlji je, kako sam imao prilike da vidim, veoma dobra, i mislim da, konkretno retail tržište ima mogućnosti za rast od 15 do 20%. Distributeri su zadovoljni našim proizvodima, saradnjom i uopšte poslovnim odnosom koji sa njima imamo. To je onaj “poslovni” deo ove posete koji mi se dopao. Dodaću još i da mi se srpska hrana jako dopala, imao sam prilike da probam nekoliko specijaliteta…

      Benchmark: Obišli ste prethodnih dana sve distributere MSI programa u Srbiji. Da li su vaša lična očekivanja ispunjena, da li ste imali dovoljno jasnu sliku o kompanijama koje ovde prezentuju i prodaju MSI proizvode? Jeste li očekivali više, manje, ili ste zatekli neku očekivanu sliku? Uporedite vašu sliku našeg IT tržišta sa nekim drugim sličnim zemljama…

      Ted Hung: Pre nego što sam krenuo u posetu, Dragan (Milanović) me je upoznao sa nekim neophodnim detaljima. U razgovoru sa distributerima, osvrnuli smo se na proteklu godinu, analizirali je i razgovarali šta bi mogli da učinimo. Razgovori koje smo obavili se uklapaju sa onim što smo očekivali. Što se tiče poređenja sa drugim zemljama, ne mogu vam dati korisne informacije, jer je Srbija prva zemlja u regionu koju sam posetio. Razlog zbog koga sam vašu zemlju posetio prvu je zbog toga što ovde veoma dugo imamo jakog i stabilnog partnera.

       

       

      Benchmark: Već smo napomenuli da se tržište matičnih ploča i video karti (kao vaših osnovnih proizvoda) za proteklih nekoliko godina potpuno izmenilo, kako na svetskom nivou, tako i kod nas. Nema (ili skoro da ih nema) više Chaintecha, Solteka, ABIT-a, SOYO-a, Aopena…knjiga je spala na tri slova: ASUS, Gigabyte i MSI. Da li ste zadovoljni tržišnim udelom MSI-ja na ovdašnjem tržištu, mislite li da je MSI mogao i morao više ili smatrate da su vaši rezultati na tržištu SCG slični odnosu koji postoje i na globalnom nivou? Ova godina za IT je u Srbiji bila katastrofalno loša sa čime ste verovatno već upoznati. Kakva su vaša predviđanja i očekivanja za sledeću?

      Ted Hung: Svakako da se tržišni udeo MSI proizvoda na tržištu SCG može i povećati, naravno, uz pomoć naših distributera. Sledeći korak je, između ostalog i promena imidža kompanije MSI, koji je do skoro bio poznat kao component supplier; mi želimo da se za MSI zna i kao kompaniju koja je tzv. consumer electronic supplier – tržište na kome MSI može da ostvari jako veliki rast. Pristup ovakvom tržištu je dosta drugačiji od onog koji se primenjuje pri distribuciji i prodaji komponenti za PC računare i same računare. Kada su komponente u pitanju, udeo na tržištu se takođe može povećati: neka imena nestaju sa tržišta jer smatraju da je konkurencija previše jaka. MSI i dalje mora puno i kvalitetno da radi da bi se postigao tržišni udeo kojim bi mi bili zadovoljni.

      Benchmark: MSI je u prethodnih par godina ponudio, manje ili više uspešno, i neke nove grupe proizvoda. Naročito ističemo multimedijalni segment gde je napravljen ogroman korak unapred. Tu je i mrežna oprema, ali i serveri, notebook računari, optički uređaji sa kojim se krenulo, pa stalo. Imate li u planu i nešto novo?

      Ted Hung: Konstantna diverzifikacija, odnosno razvoj novih tehnologija i proizvoda i učestvovanje jedne kompanije na novom tržištu, je stalno naša vodilja – tržište se menja i MSI želi da prati trendove. Posmatramo i naše dosadašnje kupce, preko distributera… nekada su ljudi kupovali računare ili samo komponente za desktop računare, u specijalizovanim prodavnicama, dok to danas radije čine u radnjama za consumer elektroniku. Uz to, sve više ljudi se interesuje za proizvode kakvi su napredni mp3 ili video (PMP) plejeri, te plejeri sa hard diskovima… Želimo da takvi proizvodi u narednoj generaciji ponude više funkcija, ali i da imaju intuitivniji i jednostavniji interfejs. Dobar primer je naš novi mp3 plejer sa hard diskom od 4 gigabajta, koji poseduje USB-on-the-go funkciju. MSI je bio prvi koji je ponudio uređaj koji je istovremeno Wireless LAN adapter i BlueTooth adapter, a uskoro ćemo ponuditi i uređaje kakvi su Head-set slušalice za mobilne telefone. Takođe, koncept MEGA PC-ja, koji nije samo sladak mali PC računar, već ima i proširenu audio i DVD funkcionalnost. Takav računar nije za radnu sobu, već upravo za dnevni boravak – to je koncept koji ćemo u budućnosti dalje razvijati.

      Benchmark: Nećemo reći da je vreme klasičnih desktop računara prošlo, ali jasno je da im ne predstoji svetla budućnost. Notebook računari i definitivno osvajaju svet, najnovije informacije govore da je na tržištu US za vreme Božićnih praznika po prvi put broj prodatih notebook računara nadmašio desktopove… kako se MSI pripremio za dolazeća vremena ? Šta će biti sa ogromnom proizvodnjom MB i VGA? Ogroman deo prihoda kompanije dolazi upravo sa tog tržišta, šta će se desiti kada toga ne bude više u tolikoj meri?

      Ted Hung: Čak i na evropskom tržištu, procenat prodaje notebook računara je veoma blizu prodaji desktop-ova, međutim, smatramo da će i tržište osnovnih komponenti za klasične PC računare nastaviti da raste u narednih nekoliko godina, iako smanjenim tempom. U nekim od zemalja u razvoju, kakve su Kina, Rusija, Indija ili Brazil i dalje je najveća potražnja za desktop računarima, a znamo da IT tržišta u ovakvim zemljama imaju mnogo potencijala. Isto važi i za veliki broj zemalja u Istočnoj Evropi. I koncept ovih proizvoda će se svakako menjati: na primer, matične ploče će imati više integrisana rešenja. U razvijenim zemljama tu je i tržište za korisnike koji često rade upgrade , na koje nikako ne smemo zaboraviti. Kada su notebook računari u pitanju, iako postoji veliki broj odomaćenih brendova i kvalitetnih rešenja, smatramo da i za nas na tom tržištu ima mesta. Biti konkurentan na ovakvom tržištu znači ulagati u proizvodne kapacitete ali i u podršku i servis, pa je novajlijama jako teško da se uključe u trku. Pre skoro pet godina smo napravili i posebnu fabriku za manufakturu notebook računara. Poseban R&D tim radi na razvijanju i samostalnoj proizvodnji svih komponenti za notebook-ove, što je za MSI velika prednost.

      Benchmark: Iako MSI notebook-ova još uvek nema u Srbiji, imali smo prilike da u par navrata vaše uređaje predstavimo našim čitaocima. Možemo reći da smo vrlo zadovoljni karakteristikama, kvalitetom izrade, najavljenim cenama, možda samo taj neki vizuelni identitet nedostaje kako bi stali rame uz rame sa drugim proizvođačima koji na ovom tržištu uživaju veliku reputaciju… Gigabyte je već nekih godinu dana prisutan sa notebook računarima, ASUS je već daleko odmakao i beleži vrlo konkretne rezultate na našem tržištu… Koje su vaše prednosti a koje mane: stavimo s jedne strane proizvođače kakvi su Toshiba, Acer, HP, Fujitsu Siemens, SONY … sa druge strane proizvođači poput MSI-ja koji tek praktično ulaze na tržište. Šta je to što je povoljnije u vašoj ponudi, šta je to što će u toj tržišnoj utakmici biti vaša prednost, vaš adut…?

      Ted Hung: Istina je da smo na tržište Srbije i Crne Gore sa notebook računarima zakasnili, a to nas samo podseća i obavezuje da moramo da pružimo više od konkurencije. Prenosni računari zahtevaju adekvatan servis, a MSI upravo želi u tom segmentu da bude bolji od konkurencije: neophodno je uvek imati dovoljno “rezervnih delova”, a jako bitno je bilo naći i odgovarajuće kvalitetnu firmu koja će pružati servisne usluge. MSI Mega laptopovi svakako moraju da budu drugačiji, ali i da celokupna ponuda bude bogatija, kako bi se podmirile potrebe svake ciljne grupe. Nadamo se da ćemo uz povećan kvalitet ne samo notebook-ova, nego i prateće opreme, pokazati i dokazati da MSI brend notebook-ovi imaju sve što je potrebno da postanu popularni i prodavani na ovdašnjem tržištu.
       

       

       

      Benchmark: Već dve godine u SCG funkcioniše lokalno predstavništvo kompanije MSI, prvenstveno zaduženo za adekvatnu promociju vaše kompanije na našem tržištu. Da li takva predstavništva postoje i u drugim zemljama u regionu i kakva su iskustva? Planira li MSI još nešto konkretnije po tom pitanju? Jesu li u planu dalja unapređenja, povećanje broja ljudi, još snažnije aktivnosti ili smatrate da sadašnji lokalni predstavnik zadovoljava vaše aktuelne potrebe?

      Ted Hung: U Istočnoj Evropi imamo lokalne predstavnike u Srbiji i Poljskoj, a u budućnosti će ih biti više i u zemljama u regionu, posebno zbog toga što tržište notebook računara zahteva više pažnje. Smatramo i da je lokalno predstavništvo pružilo distributerima sve što je potrebno, ali smatramo da će uz rast proizvodnih programa, biti još više posla za MSI SCG ofis. Posebno je bitno ispitati kako i na koji način treba restrukturirati podršku koja stiže iz MSI-a, ka distributerima i krajnjim kupcima, na tržištu koje se konstantno menja i zbog čega su stalne promene neophodne.

      Benchmark: MSI je partner sa najdužim stažom na Benchmark sajtu: već četiri i po godine traje naša neprekidna saradnja i moramo priznati da smo sa vaše strane uvek imali bezrezervnu podršku a da su noviteti iz hardverske industrije skoro po pravilu bili predstavljeni upravo na primeru vaših proizvoda. MSI nam je skoro u svim situacijama prvi dostavljao ekskluzivu na test. Pre pola godine, sa radom je krenuo i novi sajt – Bench-Market. Naše aktivnosti se stalno šire, a naša i interesovanja naših čitalaca se stalno unapređuju…U saradnji sa vašim tadašnjim distributerom i shodno poslu koji ste tada obavljali, upravo ste vi tada doneli odluku da MSI krene sa promocijom na Benchmark sajtu. Znamo da vam naš jezik baš i nije poznat da bi ste se mogli i sami uveriti u ono što svakodnevno radimo, ali recite nam generalno – kako vidite ulogu online medija u promociji vaših proizvoda? Koliko često vi lično nova saznanja stičete iz informacija sa interneta, a koliko iz specijalizovanih časopisa?

      Ted Hung: Nema sumnje da su web-mediji danas veoma popularni. Vrlo lako i brzo se dolazi do najnovijih informacija, ali treba uzeti u obzir da je ciljna grupa drugačija i specifičnija nego kod drugih medija. Takođe, sve zavisi od rasprostranjenosti interneta na nekom tržištu, iako je jasno da ona konstantno raste. Sve više ljudi će koristiti informacije sa mreže, jer su one uvek najnovije i najdetaljnije. Pošto i sam ne govorim holandski najsjajnije, za mene je ključno da pronađem informacije koje su mi potrebne upravo na internetu.

      Benchmark: Za kraj, želeli bismo da Vam se zahvalimo za ovaj ekskluzivni intervju koji ste dali našoj redakciji tokom svog kratkog boravka u SCG i želeli bismo da vas pitamo imate li u ime MSI-a nešto da poručite našim čitaocima…

      Ted Hung: Pošto smo već pričali o planovima koje imamo za budući period, najbitnije za nas je da nastavimo sa povećanjem tržišnog udela. Upravo zbog toga ćemo sve ćešće posećivati zemlje u okruženju, kako bi naš HQ (MyStar) imao dobar feedback i mogao da napravi odgovarajuće korake (marketinške i prodajne aktivnosti). Sigurno će biti nečeg što je specifično za svako tržište, nešto na šta ćemo želeti da skrenemo pažnju; MSI će se još više posvetiti tržištu Srbije i Crne Gore, kako bi se izgradio bolji imidž našeg brenda za još mnogo novih proizvoda koji će se pojaviti.

      Zahvaljujemo se gospodinu Ted Hungu i lokalnom predstavništvu MSI-SCG . na odvojenom vremenu za obavljanje intervjua

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test