Malo matematike – Kako izračunati Teksturni I piksel “fillrate”
Texture i Pixel Fillrate
Do sada ste nailazili na ove informacije u tabelama nekih proizvođača, ali vas verovatno interesuje kako se do tih brojeva zapravo dolazi? Vrlo jednostavno i ne predstavlja apsolutno nikakav problem za prosečnog korisnika. Trebaće vam poznavanje svega par podataka. Njih naravno možete naći u tabelama sa specifikacijama kod gotovo svakog proizvođača grafičkih kartica. Uostalom tu su i drugi izvori, poput sajtova posvećenim grafičkim kartama. Za teksturni “fillrate” vam je neophodno poznavati broj Teksturnih jedinica, a zatim i takt GPU-a. Pretpostavljamo da i sami možete naslutiti da se ove dve cifre množe, a kao krajni rezultat dobijate informaciju o Teksturnom “fillrate-u” jednog GPU-a.
Primer:
Nvidia GeForce GTX 770 poseduje 128 teksturnih jedinica i radi na taktu od 1046 MHz, a računica izgleda ovako:
128 x 1046 = 133.888M/Teksela = 133.9 G/Teksela
To znači da je teksturni “fillrate” Nvidia GeForce GTX 770 jednak 133.9 G/Teksela.
Piksel fillrate se izračunava neznatno drugačijom formulom, gde se jedina promena odnosi na broj ROP-ova koji u računici menjaju mesto teksturnih jedinice.Memorijski bandwidith
Doći do memorijskog bandwidith-a jedne kartice je nešto kompleksnije, ali ne I komplikovanije u odnosu na teksturni I piksel “fillrate”. Prvo što morate znati jeste “širina” memorijske magistrale, zatim se taj broj deli sa osam (8 bita = 1 bajt). Nakon toga bitan je podatak o efektivnom taktu memorijskih čipova. Naravno sledeći korak je množenje te dve cifre I time dobijate efektivan memorjski protok.
Primer:
AMD Radeon R9 280X poseduje 384-bitnu memorijsku magistralu, dok mu memorijski čipovi rade na 1500 MHz, a to je efektivnih 6000 MHz za GDDR5 (Kod GDDR5 se efektivni takt dobija množenjem sa 4 umesto sa 2 kod običnog GDDR-a)
384/8 x 6000 = 48 x 6000 = 288.000 MB/s = 288 GB/s
Sve u svemu vrlo jednostavan koncept, a sada vam je verovatno i jasnije zašto uvek insistiramo na modelima sa “širokim” magistralama i brzim GDDR5 čipovima kod grafičkih karti.
Kako izračunati fillrate i bandwidith
Teksturni i piksel "fillrate" predstavljaju izuzetno bitnu specifikaciju kod grafičke karte i u suštini mogu dosta da kažu o njenim performansama. Ukoliko nema dostupne informacije o pomenutim karakteristikama, sve možete veoma lako sami da izračunate, a sve što vam je potrebno jeste malo podataka u ugrađenom grafičkom procesoru.