Kako izračunati fillrate i bandwidith

Kako izračunati fillrate i bandwidith

Teksturni i piksel "fillrate" predstavljaju izuzetno bitnu specifikaciju kod grafičke karte i u suštini mogu dosta da kažu o njenim performansama. Ukoliko nema dostupne informacije o pomenutim karakteristikama, sve možete veoma lako sami da izračunate, a sve što vam je potrebno jeste malo podataka u ugrađenom grafičkom procesoru.

    Sadržaj

      Malo matematike – Kako izračunati Teksturni I piksel “fillrate”
      Texture i Pixel Fillrate
      Do sada ste nailazili na ove informacije u tabelama nekih proizvođača, ali vas verovatno interesuje kako se do tih brojeva zapravo dolazi? Vrlo jednostavno i ne predstavlja apsolutno nikakav problem za prosečnog korisnika. Trebaće vam poznavanje svega par podataka. Njih naravno možete naći u tabelama sa specifikacijama kod gotovo svakog proizvođača grafičkih kartica. Uostalom tu su i drugi izvori, poput sajtova posvećenim grafičkim kartama. Za teksturni “fillrate” vam je neophodno poznavati broj Teksturnih jedinica, a zatim i takt GPU-a. Pretpostavljamo da i sami možete naslutiti da se ove dve cifre množe, a kao krajni rezultat dobijate informaciju o Teksturnom “fillrate-u” jednog GPU-a.
      gpuz_default_gtx770.gif
      Primer:
      Nvidia GeForce GTX 770 poseduje 128 teksturnih jedinica i radi na taktu od 1046 MHz, a računica izgleda ovako:
      128 x 1046 = 133.888M/Teksela = 133.9 G/Teksela
      To znači da je teksturni “fillrate” Nvidia GeForce GTX 770  jednak 133.9 G/Teksela.
      Piksel fillrate se izračunava neznatno drugačijom formulom, gde se jedina promena odnosi na broj ROP-ova koji u računici menjaju mesto teksturnih jedinice.Memorijski bandwidith
      Doći do memorijskog bandwidith-a jedne kartice je nešto kompleksnije, ali ne I komplikovanije u odnosu na teksturni I piksel “fillrate”. Prvo što morate znati jeste “širina” memorijske magistrale, zatim se taj broj deli sa osam (8 bita = 1 bajt). Nakon toga bitan je podatak o efektivnom taktu memorijskih čipova. Naravno sledeći korak je množenje te dve cifre I time dobijate efektivan memorjski protok.
      gpuz_default_280x.gif
      Primer:
      AMD Radeon R9 280X poseduje 384-bitnu memorijsku magistralu, dok mu memorijski čipovi rade na 1500 MHz, a to je efektivnih 6000 MHz za GDDR5 (Kod GDDR5 se efektivni takt dobija množenjem sa 4 umesto sa 2 kod običnog GDDR-a)
      384/8 x 6000 = 48 x 6000 = 288.000 MB/s = 288 GB/s
      Sve u svemu vrlo jednostavan koncept, a sada vam je verovatno i jasnije zašto uvek insistiramo na modelima sa “širokim” magistralama i brzim GDDR5 čipovima kod grafičkih karti.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      Polisa privatnosti

      Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

      Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.