MSI NX 8800GTS
Uvod
Do nedavno uzburkano tržište grafičkih kartica polako počinje da se smiruje.
Ljubitelji visokih 3D performansi su preko noći zaboravili na X1950 XTX i sada
žele bar GeForce 8800GTS , a oni kojima ni 600 dolara nije
prevelika cifra, daće je za neki od GeForce 8800GTX kartica,
iako čitava igračka konzola naredne generacije košta toliko. Prethodne božićne
sezone, mnogi igrači su se umesto upgrade -a PC-ja, odlučili da po
prvi put probaju i konzole, pa je Xbox360 imao dobru prodaju za vreme praznika.
Ove godine, dil bi mogao da pokvari PlayStation 3. Međutim, potražnja za G80
baziranim karticama je i dalje veća od ponude, a kao kontra-udar na najavljeni
Radeon nepoznatog imena (kodna oznaka R600), šuška se o GeForce 8850 GTX ,
ili 8800 Ultra modelu (ako se vratio sufiks „ GTS ”, verovatno
će i „Ultra”), koji bi osim višeg takta jezgra, mogao na sebi da ima GDDR4
memoriju. Da li NVIDIA o proizvodu iz konkurencije zna više nego mi, ostaće
tajna, ali je činjenica da se od novog najjačeg Radeona očekuje mnogo, tj.
bar da bude u rangu sa najbržim GeForce 8800GTX -om. Pred
proleće (u vreme sajma CeBit) naredne godine se očekuju i GeForce 8600,
8400 i 8200 akceleratori (G84 i G86), a mi se nadamo da će čak i u najnižoj
klasi, GeForce 8 zadržati DirectX 10 kompatibilnost, odnosno
da GeForce 8200 neće biti samo refabrikovani (ili preimenovani) GeForce 7300.
Osma generacija GeForce kartica je po našem mišljenju, jednako bitna
kao i prva, treća i šesta, bar ako na njih posmatramo sa aspekta razvoja 3D
grafike na PC platformi, a onda i razvoja igračke industrije. Prva GeForce kartica
nas je upoznala sa hardverskom transformacijom i osvetljenjem 3D scene „in
vivo” – što iz korena menja pravac kojim se razvijaju igre i druge 3D aplikacije.
Dve i po godine kasnije, pojavili su se prvi GPU-ovi sa programabilnim shader -ima,
koji su omogućili da programeri koriste specifične funkcije. U tom trenutku,
nova generacija GPU-ova više nije bila ta koja donosi novi set „efeakta” ili
mogućnosti, već je od tada usavršavana arhitektura na nivou shader jedinica
– koliko vektorskih ili skalarnih funckija određena ALU jedinica može da izvrši,
odnosno kako su realizovane keš memorije, baferi i na koji način se paralelizuje
ceo proces, odnosno kako podaci teku kroz pipeline . Međutim, do pojave DirectX 10
akceleratora kakav je G80, tok podataka je bio fiksan i određen samim shader programom,
koji je „izdirigovan” od strane centralnog procesora. Iako je dinamičko deljenje
(branching) ili zaokret (loops) bio moguć i kod šeste i sedme generacije GeForce akceleratora,
ove promene su unapred bile određene, dok se od ove generacije one po
potrebi mogu pojavljivati ili nestati iz pipeline -a. Zapravo, čitav pipeline više
nema klasičan tok, već podaci (mogu da) putuju iz stream procesora
ka TMU ili ROP jedinicama, po potrebi, iz oba pravca. Neki
podaci se čuvaju u privremenim registrima, te se već polu-obrađeni mogu ponovo
iskoristiti. To nas navodi na zaključak da, ako smo GeForce 3 nazvali
prvim programabilnim GPU-om, GeForce 8800 je svakako prvi pametni GPU.
A koliko će pametno raditi sa igrama, sada, više nego ikad, zavisi od programera.
Najbitnije novine DirectX 10 razvojnog interfejsa je što konačno
obezbeđuje podršku za “pametne” GPU-ove, koji će moći da modifikuju ili čak
kreiraju pakete podataka vezane za geometriju, osvetljenja, teksture i druge
efekte bez “intervencije” centralnog procesora. I ranije su se ove funkcije
izvršavale unutar GPU pajplajna, ali je uvek bilo neophodno da za svaku izmenu
stanja, podaci krenu od samog CPU-a. Tu je i podrška za arhitekturu unifikovanih
(unificiranih, objedinjenih) shader- a. Prethodne serije grafičkih
čipova imaju odvojene jedinice specijalizovane za izvršavanje vertex ili pixel shader kalkulacija.
Svaki GPU ima fiksan odnos broja pixel i vertex shader jedinica,
pa se različite aplikacije izvršavaju uz različite nivoe efikasnosti u zavisnosti
od toga kakav je odnos broja pixel i vertex kalkulacija
koje šalju na zahtev grafičkom čipu. Kod Unified Shader arhitekture,
svaki shader procesor u svakom trenutku može da radi na oba tipa shader programa,
tako da je kompletan GPU uvek maksimalno zaposlen. Da bi visoka efikasnost
bila moguća u svakom trenutku, brine se GigaThread tehnologija, koja
svakom Stream procesoru određuje koji će shader program
u određenom trenutku izvršavati. Prvi DirectX 10 čip obavezan je
da podrži i set instrukcija određen u Shader Model verzije 4.0, a
sam G80, kao što znamo, ima impresivne karakteristike – 128 stream procesora,
32 teksturne jedinice ( TMU ) i 24 raster operatora ( ROP ).
Memorijska magistrala je proširena na 384-bita, zbog čega je i ukupna količina
video RAM-a povećana na 768 MB. Iako je novi čip zbog razlike u arhitekturi
teško uporediti sa prethodnim, pomenućemo samo da G71 ima ukupno 32 shader jedinice
(24+8), 24 TMU i 16 ROP -a, uz 256-bitnu memorijsku magistralu.
No, za više o svemu tome, najbolje je da konsultujete naš prvi GeForce 8800GTX test.
U ovom tekstu ćemo se pozabaviti sa MSI NX8800GTS karticom.
DirectX 10 još uvek nije stigao, a Vistu će mnogi prihvatiti tek
nakon pojave prve „Servisne Intervencije”, ili bar prve sjajne DX10 igre
(Crysis je nažalost odložen, verovatno tek za 2008.) Iako mnogi možda smatraju
da je tek izlaskom GeForce 8800 kartica došlo vreme da
se pazari brz i povoljan GeForce 7 akcelerator, GeForce 8800 GTX pokazuje
koliko je fenomenalno brz i van DX10 arene. GeForce 8800GTX je
učinio da većina igrača ponovo poželi NVIDIA kartice, bar ako pričamo o onima
koji na celu priču ne gledaju sa „navijačke” strane. Radeon X1800 i X1900
serija kartica je pružala bolji kvalitet prikaza u odnosu na prethodne serije GeForce kartica,
što se lako videlo i bez pažljivijeg zagledanja. Jednostavno, algoritmi za anisotropic su
na R5xx čipovima značajno temeljnije filtrirali teksture, gotovo bez obzira
pod kojim se uglom nalazile. GeForce 8800 serija donosi
još bolji algoritam koji praktično i na default kvalitetu (ne mora
da se uključuje quality ) nudi anisotropic koji je apsolutno
nezavisan od položaja površine nekog 3D objekta. Uz to, tu je i bolji antialiasing algoritam,
te blending tekstura uz FP32 preciznost i druge fine stvarčice. GeForce 8800GTS možda
neće dostići popularnost jednog GeForce 6800 GT-a, koji
je, uz blagi overklok, mogao praktično da se „izjednači” sa modelom Ultra,
ali, kao što ćete imati prilike i sami da se uverite, predstavlja odličnu
kupovinu u cenovnom rangu od 449 dolara, koji je do sada bio rezervisan za GeForce 7950GX2.
GeForce 8800 GTS, rekapitulacija
Proizvodnja kompleksnog GPU-a kakav je G80 je ostavljena za TSMC-ov razrađeni
90-nm proces – u TSMC-u su naveli da je 700 M tranzistora neki maksimum za
90-nm proces, a šuška se da R600 ima i veći broj, pa će biti izrađen u 80 nanometara.
G80 se sastoji od 680 miliona tranzistora, što je impresivan podatak ako znamo
da je G71 imao tek 270 miliona osnovnih poluprovodničkih elemenata. Znamo da
je učestanost jezgra 575 MHz, dok Stream procesori rade na čak 1350
MHz. Delom onesposobljeni čipovi, ali i oni potpuno funkcionalni, ali sposobni
za niži radni takt, odvajaju se za slabiji GTS model, koji je predmet
i ovog testa. Aktuelna ponuda GeForce kartica je pojednostavljena,
a još jednom ćemo ponoviti od čega se sastoji. U vrhu ponude je GeForce 8800GTX sa
preporučenom cenom od 599 dolara ili 549 evra, zatim GeForce 8800GTS koji
je zacenjen na odličnih 449 evra, kao i end-of-life model 7950GX2.
Po ceni od 299 dolara ili 269 evra, i dalje će se prodavati GeForce 7950GT
( GeForce 7950GX2 će uskoro biti povučen iz prodaje), dok 7900 GS
zadržava cenu od 199 dolara ili 179 evra. Cena GeForce 7600GT se
spušta na 159 dolara ili 140 evra, dok će referentno izdanje GeForce 7600GS
kartica sa DDR2 memorijom biti moguće pazariti za 150 dolara, odnosno 125 evra.
Na kraju, GeForce 7300GT kartice bi, bez obzira na instaliranu memoriju,
trebalo da koštaju manje od 100 evra / dolara, dok GeForce 7300GS
dobija cenu od 60 evra. U ponudi ćemo verovatno još uvek moći da nađemo GeForce 7300
i 7300LE sa HyperMemory sistemom koje će koštati isto kao i GeForce 7300GS.
GeForce serije 7 će biti aktuelni u prvoj polovini naredne godine, dok ne izađu
i slabiji čipovi pogodni za kartice iz opesega cena od 80 do 400 evra.
Da ne bi opet ponavljali istu tabelu koju možete videti ovde ,
navešćemo samo razlike između već opisanog modela GeForce 8800GTX i GeForce 8800GTS koga
sada predstavljamo. GeForce 8800GTS u život „vraća” GTS sufiks
koji nismo videli još od kako je GeForce 2 poslat u penziju. Naravno,
tada je GTS bio skraćenica za Giga Texel Shader , a sada
samo označava „nešto što je slabije od GTX -a, ali jače od GT-a”.
Pa ipak, GeForce 8800 GTS je solidno slabija kartica od GTX -a
jer se ne radi samo o nižim radnim učestanostima kao što je to bio slučaj kod 6800 Ultra
i GT ili 7900GTX i 7900 GT kartica. Situacija je sličnija
onoj koja je važila za razliku između GeForce 7800GTX i 7800 GT
kartica, jer je 7800 GT imao 20 TMU i PS jedinica, dok je GTX imao
četiri od svake ove jedinice više. U GeForce 7900 „generaciji”
kartice sa jednim Quad Unit -om manje su nosile oznaku GS .
Ovoga puta, razlika je u nižem radnom taktu, koja kod GeForce 8800GTS modela
za čip iznosi 500 MHz ( GTX je podešen na 575 MHz), a 96 Stream procesora
( GTX ih ima 128) „kuca” na „svega” 1200 MHz, što procentualno nije
mnogo manje od 1350 MHz kod GTX -a. Broj teksturnih (texture mapping)
jedinica je manji – ima ih 24, dok je kog jačeg modela aktivno svih 32. No,
broj ROP unita je smanjen samo za 4, pa kod GTS -a „broji”
20 jedinica. Naravno, uz manji propusni opseg memorijske magistrale i bandwidth memorije
je sa 86, spao na 64 gigabajta po sekundi. Ostatak specifikacije je isti – DirectX 10
specifikacija, NVIO čip sa Dual link DVI HDCP konektorima i VIVO mogućnostima.
Pogledajmo onda po čemu se još GeForce 8800GTS razlikuje
od GTX -a.
Kartica na testu – MSI NX8800 GTS
Druga GeForce 8800 GTS kartica koju smo testirali,
stigla nam je iz kompanije MSI. Pošto ste više detalja o arhitekturi samog
grafičkog čipa mogli da pročitate u prethodnim testovima, u ovom ćemo se posvetiti
samoj MSI NX8800 GTS kartici i njenim performansama.
NVIDIA je najavila da će GeForce 8800GTX i GTS kartice
u ponudi svih launching AIB partnera biti dostupne u prodaji na dan
kada je njihova zvanična premijera (8. novembar 2006.). Kao što možemo videti
na slikama, GeForce 8800GTX se od GTS verzije
ne razlikuje samo po konfiguraciji G80 čipa i radnim frekvencijama, već i po
samom PCB-u. Dužina GeForce 8800GTX kartice je 26.7 cm,
a GTS je 42 milimetra kraći, pa je u „nivou” sa Radeon X1950 XTX
akceleratorom. MSI NX 8800GTS sa svojim dual-slot rashladnim sistemom
koji se prostire gotovo čitavom dužinom kartice, teži čitavih 700 grama. MSI
u paketu nudi bundle koji se sastoji od prepoznatljivog softvera za overkloking,
3D album i drajvera, a tu je i puna DVD verzija igre Heroes of Might and Magic
V. Naravno, komponentni i kompozitni kablovi su tu, kao i DVI->D-Sub adapteri.
Implementacija novog, kompleksnog GPU-a kakav je G80 je zahtevala dizajniranje
potpuno novog PCB-a, ali pošto je ovaj GPU u varijanti za 8800GTS nešto
skromniji po pitanju potrošnje i zagrevanja, odlučeno je da za njega ide drugačiji
dizajn PCB-a. Ovaj GPU ima ukupno 64-bitnih crossbar „puteva” ka memoriji,
ali je kod GTS -a aktivno 5, što ukupnu p ROP usnu moć magistrale
smanjuje sa 384 na 320 bita, a količina memorije je iz tog razloga smanjena
sa 768 na 640 MB (128 MB manje, odnosno dva čipa manje). MSI NX8800GTS ima
jedan konektor za eksterno napajanje koje se obavezno mora povezati, inače
će kartica zvučnim signalom (zbog koga je, pored samih 6-pinskih priključaka
za napajanje, smešten standardni speaker kakav viđamo na dial-up
modemima) upozoriti da ga priključite, i dok to ne učinite, radiće na znatno
nižem taktu uz konstantno upozorenje pri startovanju sistema i inicijalizaciji
drajvera. Da bi se pravilno napajala, MSI NX8800GTX kartica napajanje
od minimum 400 vati.
Manji FCBGA čip koji je smešten na poziciji na kojoj obično zatičemo dosta
manji video koder čip, ima oznaku NVIO-1-A3, a koji predstavlja skup TMDS transmitera
i eksterni RAMDAC. NVIO čip (IO stoji za Input/Output) je specijalizovan čip
koji ima ulogu dual TMDS transmitera i RAMDAC-a. Ove komponente moderne grafičke
kartice imaju zadatak da proslede signal (sliku) ka monitoru, odnosno nekom
drugom displeju. Ovaj čip obezbeđuje i podršku za HDCP, ali predstavlja i svojevrsni
compositing engine za SLI (otuda vodovi od ovog čipa ka dva SLI konektora koje
vidimo na PCB-u). I kako je ATI tek uvrstio svoj compositing engine unutar
GPU-a, NVIDIA ga je, zajedno sa TMDS, RAMDAC i HDCP komponentama odvojila u
zaseban procesor. To je verovatno bilo neophodno zbog toga što je G80 ionako
kompleksan GPU čiji Stream procesori rade na izuzetno visokom taktu,
što može da stvara interferenciju TMDS transmitera sa Stream jedinicama.
Dakle, NVIO je zadužen za analogne, komponennte, S-Video i digitalne Dual Link
DVI (sa HDCP-om) „izlaze” kao i za kompoziciju signala dve kartice u SLI režimu,
a u sebi ima i TMDS transmiter i RAMDAC.
Sam G80 GPU na sebi ima heat-spreader koji poboljšava prenos toplote sa površine
jezgra na rashladni sistem, a kakav viđamo i na modernim CPU-ovima kakvi su
Athlon 64 ili Intel Core 2 Duo. Oko GPU-a je, u tri reda pod uglovima od 90
stepeni, smešteno 10 memorijskih čipova. I na GeForce 8800GTS kartice,
partneri ugrađuju najbrže GDDR3 memorijske čipove – Samsung BJ1A sa latencijom
od 1.1 ns, koji mogu da rade na frekvencijama do 1800 MHz, ali uz oštrije tajminge
u odnosu na GDDR4, što znači da njihova propusna moć nije mnogo manja. Bez
obzira na niži radni takt memorije u odnosu na Radeon X1950 XTX, šira memorijska
magistrala je omogućila odličan propusni opseg od 64GB/s.
Dva SLI (MIO) konektora na MSI NX 8800GTX kartici smeštena su na
standardnoj poziciji i podsećaju na one kod ATI Radeon X1950 Pro kartica koje
su donele “prirodni” Crossfire. Dva SLI konektora su tu zbog brže, dvosmerne
komunikacije između kartica, odnosno mogućnosti kreiranja QuadSLI “niza”. Ova
druga je za sada manje verovatna, mada nije neizvesna, ako znamo koliko se
stvari brzo menjaju na tržištu grafičkih kartica. NX 8800GTX ima
dva Dual Link DVI konektora sa HDCP podrškom, kao i standardni 7-pinski S-Video
priključak na koji se vezuje YpbPr port razdelnik.
Rashladni sistem instaliran na GeForce 8800GTS kartice
(bar one referentne) je takođe dizajniran „od nule” i isti je kao i onaj koji
se koristi na jačim, GTX modelima. Novi kuler podseća na rešenje
primenjeno na GeForce 6800 Ultra karticama, ali je većih
dimenzija i redizajniran tako da se vruć vazduh izbacuje van kućišta. Baza
kulera je napravljena od velikog, fino obrađenog bakarnog profila, dok je ostatak
profila načinjen od legure aluminijuma. Mesto na kome kuler dodiruje memorijske
čipove i NVIO procesor su posebno obrađeni i premazani termalnom pastom. Unutar
tunela rashladnog isstema nalazi se niz tankih rebara pored kojih velikom brzinom
prolazi vazduh, koji prima toplotnu energiju i izbacuje je van kućišta, a za
bolju raspodelu toplotne energije, „brinu” se i četiri heat-pipe-a. Treba znati
da je kuler na GeForce 8800GTS-u manji (kraći) od kulera na 8800GTX-u, iako
su konstrukcijski oba rešenja ista.
Ventilator velikog promera troši 5.8W na najvišem broju obrtaja, ali ih, sva
sreća, nikada ne dostiže, što je dovoljan pokazatelj efikasnosti rashladnog
sistema. MSI NX8800GTS je u proseku od 8 do 14 stepeni hladniji od
jačeg modela. Termalna sonda je i ovde prisutna, pa bi drajveri svakako ubrzali
ventilator kako bi temperaturu GPU-a zadržao u granicama normale (niže od 110
stepeni). Na našem testu, ovaj kuler se pokazao kao prilično tih, po čemu je
sličan GeForce 7900GTX kartici, koja je jedna od najtiših
ikada testiranih na našem sajtu.
Test Setup
PCI Express kartice smo testirali na test sistemu
prikazanom u tabeli:
Procesor
Intel
Core 2 Duo E6600 @ 3004 MHz (333
x 9)
Matična ploča
MSI
975X Power Up Edition 2.1
Intel i975X
Memorija
2
x 1024 MB Kingmax Hardcore PC800 (4-4-4-12)
Hard Disk
Maxtor
Diamond Max 11 SATA II, 250 GB, 16MB
Western Digital Caviar ATA133 2000JB, 200 GB, 8MB
Video Karte
MSI NX7950 GX2 – 1024 MB GDDR3 – ForceWare 91.47
MSI RX1950 XTX WCE – 512 MB GDDR4 – Catalyst 6.9
NVIDIA GeForce 8800GTX – 768 MB GDDR3 – ForceWare 96.89 /97.02
MSI NX8800GTS – 640 MB GDDR3 – ForceWare 97.28
Monitor
Benq FP93GX (ustupio
Kimtec)
Samsung SyncMaster 244T – za widescreen HD
testove
Cooling,
Case, PSU
CoolerMaster
Hyper LZ, CoolerMaster WaveMaster, Enermax Coolergiant 500W Dual Rail
DVD uređaj
Pioneer DVR-108D
CDRW uređaj
Pioneer
DVR-111D
Operativni sistem
Windows
XP Service Pack 2 (optimized for performance)
Direct X 9.0c
Igre/Bench programi
FutureMark
– 3D Mark 05 Pro 1.2.0
FutureMark – 3D Mark 06
iD Software – Doom 3
iD Software / Raven – Quake 4
3DRealms – Prey
Company of Heroes
EA’s Battlefield 2142
SPECORG SpecVIEW Perf 8.1
Activision Call of Duty 2
Valve’s Half Life 2 Episode One
Valve’s Half Life 2: Lost Coast
Splinter Cell 3: Chaos Theory
Crytek FarCry v1.4
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Trackmania Nations
Need For Speed: Most Wanted
Need For Speed: Carbon
X3 Reunion Demo Benchmark
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher’s Bay
F.E.A.R 1.08
ATI kartice smo testirali sa Catalyst A.I podešenim na Standard. Ako je AF
bio uključen, to je podrazumevalo Quality setting, dok su Adaptive i Temporal anisotropic
filtering bili isključeni. Wait for vertical refresh odnosno Vertical Sync smo
isključili. Kod nVidia kartica, podrazumevani mip-map setting je Quality, trilinearne
optimizacije su uključene, anisotropic mip filter i sample optimizacije
isključene, a gamma correction pri antialiasingu uključen.
Test smo vršili sa Catalyst 6.9 drajverima, odnosno ForceWare 91.47 za NVIDIA
kartice. Nadamo se da će vam narednih 37 tabela pomoći da shvatite
kakve performanse pružaju nove NVIDIA grafičke kartice iz osme GeForce
generacije. MSI NX 8800GTS karticu smo testirali sa novijim ForceWare
drajverima, koji su poboljšali performanse u dve igre – Need For Speed Carbon
(pogotovo za GeForce serije 7), ali i ispravili bug koji GeForce 8800GTX i GTS ima
sa igrom Splinter Cell: Double Agent.
3DMark 05 Pro
Izdanje 3DMark benchmark programa iz 2005 godine, može da se izvršava samo
sa Direct X 9 kompatibilnim akceleratorima. Sva tri testa koriste Shader Model
verzije 2.0, 2.0a, 2.0b ili 3.0 – u zavisnosti od podrške koju GPU ima (Radeon
9700 do X800 modela podržavaju SM 2.0 i 2.0b, dok nVidia FX akceleratori podržavaju
verziju 2.0 i 2.0a, a GeForce 7800GTX, kao i GF serije 6, podržava SM 2.0, 2.0a
i 3.0). Sva tri game demoa su izuzetno zahtevni, karakteriše ih jezivo visok
broj poligona koji opterećuje VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje
neravnina, osvetljenja, emulacija HDR, particle efekti, dinamične i meke senke,
subface scattering, napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta), ali i
dosta postprocesing efekata. Najjače kartice danas isporučuju od 15 do 20 frejmova
u većini scena, a na najzahtevnijim delovima i manje!
Nema sumnje, GeForce 8800GTX postiže mnogo više nego DualGPU grafička
kartica – 7950GX2, a razlike su najveće u visokim rezolucijama. Razlika
u odnosu na R580 sa ultra-brzom GDDR4 memorijom je još veća. GeForce
8800GTS u solidnom zaostatku, ali uspešno savladava najjačeg Radeona…
3DMark 06 Pro
Novo izdanje 3DMark benchmarka može da se izvršava samo sa Direct X 9 kompatibilnim
akceleratorima. Tri prerađena testa iz prošlogodišnje verzije
koriste Shader Model verzije 2.0, dok najnoviji zahteva SM3.0 i 256 MB video
memorije Sva tri game demoa
su izuzetno zahtevni, karakteriše ih solidno visok broj poligona koji opterećuje
VS jedinicu, kompleksni shader programi (mapiranje neravnina, osvetljenja, emulacija
pravog HDR osvetljenja, particle efekti, dinamične i meke senke, subface scattering,
napredni fog efekti (emulacija volumetric efekta), ali i dosta postprocesing
efekata. Novi test – Deep Freeze je grafički najimpresivniji, a novi 3DMark
ima i napredni CPU test, koji simulira upotrebu A.I. rutina u igrama, kao i kalkulacije
vezane za samu fiziku.
I da, ovde se tek može videti sva moć G80 arhitekture. Čini se
da 3DMark06, iako je samo DirectX 9 test, ipak ume da iskoristi onih 700-ak miliona
tranzistora koje GeForce 8800GTX na sebi ima. Zbog intenzivnih Shader programa,
Gainward bliss 8800GTS je ovoga puta značajno brži i od dvostrukog
GeForce 7950GX2 akceleratora.
SpecORG SpecView Perf 8.1
Koristili smo poslednju aktuelnu verziju koji se sastoji od čak osam celina.
SpecviewPerf meri performanse sistema pod OpenGL API-jem tako što simulira osam
standardnih industrijskih aplikacija. 3Dsmax-03 je bayiran na SPECapc za 3dS
MAX u OpenGL okruženju. U sceni su tri modela sastavljena od po približno 1.5
miliona vertices-a, a testiranje se vrši uz nekoliko tipičnih tipova osvetljenja.
Catia-01 je bazirana na Dassault CATIA inžinjering aplikaciji u kojoj modeli
imaju do dva miliona osnovnih linija. Ensight-01 je simulacija CEI EnSight inžinjering
aplikacije koja se koristi za vizuelizaciju. U test su ubačeni displej-list i
fast preview modovi rada. Light-07 je baziran na Discreet-ovoj Lightscape aplikaciji
koja koristi realtime radiosity senčenje. Maya-01, kako joj i samo ime govori,
simulira radno okruženje paketa kompanije Alias – Maya 5, nezamenljivi alat filmadžija
u Holivudu. Proe-03 je baziran na SPECapc okruženju za Pro-Engineer 2001, koji
u sceni primenjuje dva modela u tri shade moda (senčeni, wireframe i hidden-line
removal). SW-01 simulira Solidworks 2004 aplikaciju, koju izdaje Dassault Systems
i konačno, test Ugs-04, baziran na SPECapc Unigraphics V17 aplikaciji (odnosno
simulaciji iste), u kojem je prikazan model motora sastavljen od preko četiri
miliona osnovnih linija.
Real Gaming testovi ~ Call of Duty 2
Iako su prethodne Call of Duty igre koristile više klasičan
Quake 3 Team Arena engine, Call of Duty 2 koristi novi Direct3D engine. Prosto je neverovatno koliko su detaljne displacement
(normal i bump), specular i color-map teksture u ovoj igri, dok su particle
efekti i dim nešto najbolje što smo do sada videli. Nažalost,
za uživanje u najvišim setovanjima, potrebno je imati najjaču
karticu – GeForce 7800 GTX ili Radeon X1800 XT. Mi smo, kao i uvek, testirali
sa svim podešavanjima na maksimumu. Opcija "optimize for SLI" ubrzava
igru i u SingleGPU modu (na Radeon i GeForce karticama), pa smo i nju uključili
prilikom testiranja. Nemojte da vas zavaraju niske cifre – ova prelepa igra
jednostavno traži moćan hardver, a ako je budete igrali uz najviši
nivo detalja, verujemo da ćete se složiti sa nama da je u pitanju
možda i najlepša igra do sada.
Zanimljivo je da GeForce 8800GTX omogućava da se ova izuzetno grafički
intenzivna igra igra u 1920 x 1200 piksela
uz maksimalan anisotropic i antialiasing override-ovan iz drajvera. Performanse
su nešto više ukoliko se AA i AF "poteraju" iz same igre,
u kom slučaju je, sigurni smo, moguće igrati ovu igru i na 30-inčnim
monitorima. Ono što važi za GeForce 8800GTX, važi i za GeForce
8800GTS koji jeste osetn sporiji, ali nudi viši kvalitet prikaza u odnosu
na GeForce 7950GX2.
Doom 3
Doom 3 testiramo sa ugrađenim Demo1 demo-om, na high podešavanjima (highest
je predviđen za kartice sa 512 MB memorije), što podrazumeva da je zvuk isključen,
svi detalji na maksimumu (sve senke, poligoni i najveće teksture), ali i da je
uključeno osmostruko anizotropno filtriranje. Dodat je i UltraHighQuality.pk4,
koji omogućava da objekti bacaju senku sami na sebe (tzv. self-shadow). Zvuk,
AI i fizika su isključeni automatski, samim pokretanjem timedemo komande.
Pogledajmo kakvi su rezultati u "opretećenim" modovima…
Razlika u odnosu na GeForce 7950 GX2 možda i nije velika, ali se treba podsetiti
da GX2 ima dva G71 GPU-a. Razlika u odnosu na GeForce 7900GTX je slična
razlici u odnosu na Radeon X1950 XTX, koji u ovoj igri nije brži od GeForce
7900GTX-a, iako inače jeste.
Quake 4
Definitivno jedna od najboljih igara 2006. godine – "duhovni" naslednik
fenomenalnog Quake-a 2. Iako ne može da "prikazuje" velike otvorene
nivoe, Doom 3 engine itekako pokazuje koliko detalja sa lakoćom može
da prikaže
u jednoj sceni. Apsolutno je neverovatno sa kolikom je pažnjom tim dizajnera
i programera u "Raven"-u pristupio pri izradi ove igre, koja je, moramo
reći, uz Call of Duty 2, najatraktivnija do sada. Za ljubitelje pravog hardcore
uzbuđenja – obavezno štivo je Quake 4 i to nekoliko puta! Kao i uvek,
testirali smo sa najzahtevnijim "setup"-om, osim što smo "zadržali" kompresiju
color i specular tekstura – što znači da nije "aktiviran" Ultra
Quality, već High Quality mod (UQ je namenjen za kartice sa 512 MB memorije).
Quake 4 se "ponaša" slično igri Doom 3, ali izgleda kao
da je još bolje optimizovan, pa su i rezultati nešto viši
– GeForce 8800GTX ostvaruje impresivnih 128 frejmova po sekundi u proseku, što
znači da ga uz 4xAA i 16xAF možemo voziti i u 2650 x 1600 piksela,
bez ikakvih problema.
Prey
Jedna od najzanimljivijih i najinventivnijih "pucačina", koja stiže
od kreatora "čuvenog" Duke Nukema, igra Prey zadržava sve
osobine klasičnog First Person Shootera, u koji uvodi elemente izmene gravitacije,
letenja u Descent stilu, a tu su i delovi koji traže da uključite "vijuge"
kako bi pronašli ostatak puta. Izrađena oko modifikovanog Doom III
engine-a (kome je dodata "Portal" tehnologija), Prey je vizuelno izuzetno atraktivan,
a igra je, iako dobro optmizovana, vrlo "stresna" za nove grafičke
kartice.
Kao i uvek, testirali smo sa najzahtevnijim "setup"-om, osim što
smo "zadržali" kompresiju color i specular tekstura – što
znači da nije "aktiviran" Ultra Quality (koji se uključuje
iz konzole),
već High
Quality mod.
Prey radi nešto sporije od Doom-a, ali je to i razumljivo ako
znamo koliko je veliki nivo u kome se naš timedemo odvija. Zapravo, skoro
90 frejmova uz znatno viši kvalitet prikaza tekstura (pogotovo uz angle-independant
anisotropic) u odnosu na GX2 karticu izgleda impresivno bolje – ovoga puta nije
sve u "frejmrejtu". Prey se nešto intenzivnije oslanja na standardne
TMU i ROP jedinice nego na pixel shader-e, pa je GeForce 7950GX2 ovde brži
od 8800GTS-a, jer ukupno ima 48 TMU i 32 ROP jedinice (8800GTS ima 24 TMU i 20
ROP-a).
The Chronicles of Riddick
Ova odlična igra po istoimenom filmu, napisana je za OpenGL API, a mi smo
testirali sa najvišim setovanjima (i u PS3.0 modu), dostupnim iz same igre.
I ovoga puta, i dalje… GeForce značajno bolji u "Riddick"-u.
GeForce 8800GTX uopšte ne oseća povećanje rezolucije. Ali
pogledajmo kako se situacija menja kada se aktiviraju anisotropic i antialiasing…
Pa, kada se aktiviraju AA i AF, dešava se da je GeForce 8800GTX brži
tačno tri puta od najbržeg Radeona, što se, ruku na srce,
ipak dešava samo u ovoj igri. GeForce 8800GTS i dalje dosta sporiji
od svog "velikog brata"…
Splinter Cell Chaos Theory
Ova igra koristi najnoviju dostupnu verziju Unreal engine-a (tzv. U2.5)
i u mnogo većoj meri se oslanja na upotrebu shadera. Karakteriše je veliki
broj poligona, ali i funkcije kao što su HDR, paralax mapping, klasican
bump mapping i veliki broj normal tekstura (tu su i stancil efekti, dosta
post processing filtera itd.). Testirali smo na najvišim mogućim setovanjima,
kao i uvek. HDR je, za razliku od SM3.0 moda na GeForce karticama bio iskljucen.
Uskoro ćemo
ovu igru zameniti sa novim nastavkom ove sjajne igre – Double Agent, koja
koristi noviji build Unreal Engine-a 2.5!
Ova igra je od nas odavno dobila "etiketu" da je najsličnija
3DMark05 benchmark programu, odnosno rezultatima koje kartice u njemu ostvaruju.
Odlični
rezultati za GeForce 8800GTS, mada je i 7950GX2 iznenadio, baš zbog toga što
Splinter Cell 3 sjajno sarađuje sa AFR SLI modom.
X3: Reunion
X3 Reunion je igra koja vam omogućava da iskusite život u svemiru,
u dalekoj budućnosti. Možete graditi, trgovati, boriti se ili biti
samo istraživač. Naravno, igra ne bi bila toliko zanimljiva da
nije grafičkih dostignuća koji se mogu opisati samo superlativima.
Iako nema nekih do sada neviđenih tehnologija, modelima brodova su bogato
dizajnirani, raznovrsni i po tipu, i po veličini i po ulozi koju imaju,
sa velikim brojem poligona (često preko pola miliona po sceni) , opskrbljeni
fantastičnim
color i displacement (bump) teksturama. Okolina (sam svemir, planete, asteroidi,
magline…), kao da je još impresivniji, pa vas ova igra uvlači
u priču i svet i samim gledanjem rolling demoa. Da bi imali predstavu
koliko je ova igra zaista lepa, za vas smo "okačili" nekoliko
hi-res (1920 x 1200, 4xAA, 4xAF) shot-ova na sledećem linku.
Ah, pravo je uživanje gledati kompleksnu i privlačnu grafiku X3 univerzuma
na GeForce 8800GTX karticama. Ne gledajte samo prosečan frame-rate: treba
znati da je broj padova ispod 30 frejmova kod Radeona X1950 XTX i GeForce 7950GX2
kartica daleko veći nego kod 8800GTX-a, kod kojih ih praktično i nema.
Company of Heroes
Prva real-time strategija u našem test-suite-u, Company
of Heroes, koristi next-gen engine kakav viđamo u modernim
PC igrama i na konzolama poslednje generacije. Ovaj engine podr žava
sve nove fancy efekte kao što su High Dynamic Range i dinamičko osvetljenje, per-pixel senke,
a displacement (normal) mapping je vidljiv na mnogim objektima. Kao
i obično, u igri smo uključili sve moguće efekte, što se po frame-rate-u
i vidi:
NVIDIA preporučuje da se testiranje vrši i u ovoj igri i to u što
većim rezolucijama (1600 x 1200 i višim). Primetićemo da i u "običnih" 1600
x 1200 piksela, GeForce 8800GTX ostvaruje popriličnu prednost u odnosu na
kartice prethodne generacije. Razlika se smanjuje u višim rezolucijama
kada se uključi AA i AF pre svega zbog naprednog AF algoritma kod G80 čipa
(bar ako je verovati samim dizajnerima ove igre). GeForce 8800GTS neobično
sporiji u odnosu na 7950GX2, pa i najbržeg Radeona!
Battlefield 2142
Umesto igre Battlefield 2, koristili smo novi Battlefield 2142 sa 1.10 zakrpom.
Ova igra je bazirana na istoj mašini kao i Battlefield 2, ali uz nekoliko dodataka
u koje spadaju detaljnije teksture, povremeni normal mapping, parallax mapping,
dinamičke senke, post processing efekti (blur, depth of field, bloom i sl.).
Igru smo testirali na najvišim setovanjima na jednoj od zahtevnijih mapa. Pogledajmo
rezultate:
U odnosu na 12 x 10 mod, prosečan framerate GeForce 8800GTX kartice u 19
x 12 modu pada za svega 13 frejmova, dok kod Radeona X1950 XTX pada za više
od 30, a kod GX2 kartice za više od 20 frejmova po sekundi. GeForce 8800GTS
se takođe dobro drži…
Far Cry v1.4
Igra koja je po mnogima redefinisala žanr, odnosno pooštrila kriterijume
kada su vizuelni aspekt, ali i gameplay u pitanju. CryTek-ov engine je demonstracija
mogućnosti Direct X 9 API-ja u praksi – tu je ogroman broj poligona i efekata
koji se izvršavaju u Shader jedinicama, celih 128 MB video memorije je po nivou
rezervisano i zajedno sve izgleda jednostavno fenomenalno. Fotorealistična grafika
i do sada najbolja fizika i dizajn nivoa su atributi ove fenomenalne igre. Tu
su i shaderi za Normal mapping, napredne enviroinment fizike, promenljiva geometrija
terena, dinamičke senke i osvetljenja, motion capture animacije… Testirali smo
sa Very high i Ultra high podešavanjima (gde je moguće), uz pomoć već snimljenog
i opšte prihvaćenog demoa. GeForce 6 i 7 serija kartica koristi Shader Model
3.0, ali smo HDR, naravno, iskljucili kako bi poredjenje sa konkurentom bilo
fer. Ovu igru ćemo "izbaciti" kada se na našem testu pojavi
prva prava DirectX 10 igra – dugo očekivani Crysis.
Visoke "cifre" koje GeForce 8800GTX postiže u FarCry-u nas ohrabruju
da će ova kartica biti dovoljno dobra za igranje Crysis-a u 19 x 12 modu.
Deluje logično, zar ne? Ipak, nešto nam govori da će GeForce
8800GTS biti značajno sporiji od GTX-a…
Half Life 2: Lost Coast
Novo, dopunjeno izdanje igre Half Life 2 u showcase demo verziji koji
donosi teksture više rezolucije, objekte sa više poligona i HDR
"rendering". Engine nije toliko napredan kao onaj kod igre FarCry
ili čak Doom 3, ali je moćan, fleksibilan (skalabilan) i odlično optimizovan,
te svakako pokazuje kakve će performanse kartice dati u igrama koje očekujemo.
Testirali smo sa najvišim kvalitetom (highest), samo su Anisotropic i Antialiasing
bili isključeni.
Čak i u prosečnom engine-u kakav je Source 1.1b u verziji
u kojoj se koristi u Half Life 2 igrama (tu ne uključujemo Episode 2, koja
bi trebalo da donese nešto napredniju varijantu ovog engine-a), GeForce
8800GTX pokazuje koliko može.
Half Life 2: Episode One
Episode One je prva epizoda koja se nastavlja tamo gde se originalni HL2 završava.
Baziran na istom build-u Source engine-a kao i Lost Coast, donosi pregršt
akcije, pa je i naš demo značajno zahtevniji od originala… Podešavanja
su ista kao i kod originalnog Half Life 2 – sve je na maksimumu.
F.E.A.R 1.08
Ova fantastična, grafički impresivna i veoma
zahtevna horror igra je dobila zasluženo mesto u našem test
batch-u. Testirali smo u "ugrađenom" walkpath demou, koji
ispisuje prosečan broj frejmova. Naravno, sve moguće opcije vezane
za grafiku, fiziku i zvuk smo stavili na maksimum – sve osim mekih senki,
koje ne rade sa antialiasingom.
Prosto je neverovatno koliko FEAR ume da optereti grafičku karticu, pogotovo
ako mu se uključe i meke senke – frame rate je tada i za 30 do 40% niži.
GeForce 8800 GTX, očekivano, u ubedljivom vođstvu…
The Elder Scrolls IV: Oblivion
O ovoj igri zaista ne treba mnogo pisati, jer je u pitanju ne samo najbolja
RPG igra iz prvog lica i dostojni naslednik prethodnih igara TES serijala,
već i grafički revolucionaran naslov. Oslonjen na poslednju verziju Gamebryo
engine-a (koji koriste i mnoge druge igre – Sid Meier’s Pirates!,
Civilization IV, Dark Age of Camelot itd.), Oblivion je sposoban da prikaže
ogromna prostranstva prepunu bogatom florom i faunom uz nezapamćeno visok nivo
detalja. Igra podržava i Havok engine za kalkulaciju fizike (nažalost,
za sada samo od strane CPU-a). Zbog tehnike na koju su Bethesdi ponosni, SpeedTree,
koja svaki put drugačije generiše raspored drveća i manjih stena, benchmark-ovanje
u ovoj igri je pomalo nekonzistentno, te zahteva veći broj ponavljanja. Mi
smo se odlučili za merenje performansi unutar veoma guste šume, u kojoj prolazimo
između dva Eyelid-a (podzemne prostorije drevne civilizacije) na konju,
sve posmatrajući iz prvog lica (postoji i mogućnost igranja iz trećeg lica).
Svaka od tri vožnje je merena Fraps-om, zabeleženi su srednji rezultati, a
onda je dat prosek. Naravno, koristili smo najviši nivo detalja koji je moguće
postići iz same igre (bez self-shadows, koje nisu lepo rešeni), uključujući
i HDR+AA, gde je to moguće (na Radeon-u uz Chuck patch, GeForce 8800 – legalno).
GeForce 8800GTX otklanja sve nedostatke igranja Oblivion-a
na GeForce 7 karticama! Sada imamo dovoljno snage i da u config-u
podesimo da se učitava još 4 udaljenije ćelije, gustinu trave ćemo
opet povećati, a sprajtovi se umesto 3D drveća nigde (čak ni na
3 kilometra od nas) neće pojavljivati. Iako nude isti prosečan framerate,
igranje Obliviona na GX2 kartici je bar 3x lošije iskustvo nego igranje
na MSI NX8800GTS kartici.
TrackMania Nations
Ova besplatna online-only igra je nastala na fleksibilnoj "mašini"
komercijalne igre TrackMania Sunrise. Predstavlja takmičenje manjih automobila
na stazama koje kreiraju sami igrači u jednostavnom editoru. Iako sve deluje
pitko i jednostavno, igra je grafički vrlo kompleksna, animacije objekata
kao što su zastave, trava i sl.su sjajne,
a teksture detaljne, zajedno sa shader-ima za refleksiju okoline i sunca. Za
pravilno benchmarkovanje potrebno je postaviti sve opcije na maksimum (forsirati
Post Processing, Motion Blur i Dynamic Color, Shader Model 3.0, a kompleksne
senke i geometriju postaviti na maksimum. Filtering tekstura se postavlja na
trilinear, a antialiasing na "none", te se oni "biraju" iz panela grafičkih
drajvera. U suprotnom (ako ih izaberete u samoj igri), igra forsira najniži
LOD tekstura, dok su teksture okoline (sve osim staze) prebačene na bilinear
filtering, pa sve radi dosta brže, ali izgleda daleko lošije. Koristili
smo standardni benchmark loop inkorporiran u samu igru.
Možda vam se učini da kod vas, na vašoj NVIDIA kartici ugrađeni
test daje znatno više rezultate. Ali, zanemarite podešavanja anisotropic-a
i antialiasing-a iz same igre! Aktivirajte ih u drajverima i ponovo odradite
test. Sada vidite razliku! Čisto informativno, GeForce 8800GTX ostvaruje
267 fps-a u 1600 x 1200 kada su AF16x i AA4x uključeni iz same igre! U tom
slučaju, antialiasing je jednostavniji (nije 4x nego kao da je 1.5x, anisotropic
više podseća na malo lepši trilinear, a okolna trava se gotovo
i ne filtrira!).
Need For Speed: Most Wanted
Naša druga "bonus" igra. Performanse su merene
FRAPS-om, standardna vožnja u kojoj se pomalo menjaju uslovi (atmosferski
i saobraćajni), pa rezultati nisu u promil verodostojni, tj. sve ume malo
da odskače. Ipak, ovo omogućava da vidimo performanse koje kartice
postižu u igri. Sve in-game opcije su uključene na ON ili maksimum,
uključujući
i AA i AF!
Naravno, GeForce 8800GTX i ovde pokazuje svu svoju snagu…
A za sve ljubitelje Need For Speed serijala, evo i rezultata
iz novog nastavka ove popularne franšize – Carbon. Igra
je znatno grafički poboljšana
(mnogima se doduše ne sviđa motion blur), ali su teksture detaljnije,
broj objekata koji su animirani znatno veći, AI NPC-ova je detaljniji, a
broj poligona je bar dvostruko viši. Tu su i neki lepi noviteti kao što
je DOF, HDR i paralax mapping… Pogledajmo rezultate iz verzije 1.3..
Kao što vidimo, NFSC je sa moćnim 7950GX2 neigriv već u 1280
x 1024 jer je sporiji i od običnog 7900GT-a (NFSC ne vidi drugi GPU na kartici).
Radeon X1950 XTX se odlično snalazi sve do 1600 x 1200 piksela, ali tek
sa GeForce 8800GTX-om je pravo uživanje igrati se na 24-inčnom monitoru.
CSAA
Kao što možete videti u grafikonima ispod, pad performansi
je u slučaju 16x coverage sampling antialiasing-a daleko veći nego što
to NVIDIA navodi. Između 4xAA i 16x AA zaista nema velike razlike u performansama,
ali 16xAA ne daje iste rezultate kao 16x Quality AA (u grafikonu je Quality CSAA
označen sa CAA, iako oba 16xAA metoda koriste Coverage Sampling). Činjenica
je, ipak, da 16x AA ne izgleda toliko bolje od 4x multisampling-a, koliko je
to slučaj sa 16x QualityAA. U svakom slučaju, za "filmski" kvalitet
umekšavanja ivica ćemo, po svemu sudeći, još pričekati.
Vidimo da CSAA procentualno mnogo više utiče na GeForce 8800GTS nego
na GTX, pa su i Prey i FEAR u najvišim rezolucijama, uz 16x Quality Antialiasing
već neigrivi…
Overclocking
Podsetićemo vas još jednom koliko je “nezgodno”
overklokovati G80 kartice, kod kojih jedan deo GPU-a radi na 120% višoj frekvenciji
i njegov “klok” se ne može precizno kontrolisati. ROP , TMU i
memorijski kontroler G80 čipa u GTS verziji radi na 513 MHz, dok Stream ing
procesori rade na 1.21 GHz. Frekvencija čipa koju možemo da menjamo je ova prva,
dok se ostatak čipa ubrzava procentualno. To znači da ako G80 ubrzamo na 620
MHz – Stream ing Unit-e ćemo ubrzati na 1460 MHz! Naš primerak NX8800GTS
kartice se „klokovao” do 620 MHz, dok smo memoriju uspeli da doteramo do 1900
MHz, ali ne mnogo više od toga, što je manje nego kod GTX primerka
i što može da znači da je i radni napon memorije niži. NVIDIA je obećala i posebnu
verziju nTune aplikacije koja će omogućiti da se posebno ubrzaju Stream ing
procesori, a posebno ostatak grafičkog čipa. Temperatura se kretala od 74 stepena
kada je kartica u 2D modu, do 87 stepeni kada je pod opterećenjem, a i do 96
stepeni pod opterećenjem kada je ubrzana… Pogledajmo tabele:
Zaključak
GeForce 8800GTX je dovoljno jaka da “izgura” sve aktuelne igre u rezoluciji
od 2560 x 1600 piksela, uz podrazumevani maksimum detalja, dok su performanse
u modu 1900 x 1200 sa maksimalnim AA i AF filterima uvek iznad 50 fps. Da li
je i GeForce 8800GTS dobra kupovina kao i njegov jači brat?
Sa novim drajverima, GeForce 8800GTS je jednako brz ili brži od GeForce 7950GX2
kartica, od kojih je jeftiniji, ali i nudi viši kvalitet slike (tu pre svega
mislimo na AF). NX8800GTS je, kao i prethodna Gainward Bliss 8800GTS
kartica koju smo testirali, usled manjeg broja TMU i ROP jedinica
i Stream procesora, dosta manje imun na visoke AA i AF modove, pa
je pad performansi u CSAA 8x ili 16x veći. Ako se držite standardnih režima
– do 4x antialiasing i 16x anisotropic, imaćete sjajne performanse i ako ste
vlasnik monitora od 24 inča. MSI NX8800GTS je referentna G80 kartica, a njena
najbolja osobina je što ima tendenciju da bude najpovoljniji GeForce 8800GTS
na našem tržištu, pa će i odnos cene i performansi biti veoma dobar. Kao zamena
za GeForce 7950GX2, GeForce 8800GTS je svakako
sigurnija varijanta – ne morate da brinete da li je ova neobična SLI varijanta
kompatibilna sa vašom pločom niti da li drajver ima SLI profil za igru koju
želite da igrate. MSI NX 8800GTS će stati u svako kućište, a za njega
nije potrebno napajanje od 550, već svega 400W. U radu je tih, podržava PureVideo
HD i HDCP i ima podršku za Video in. Prolećno osveženje modela će doneti i
80-nm verziju G80 čipa kao i modele iz srednje klase, koji bi trebalo da pruže
performanse ravne sadašnjim GeForce 7900 GS i 7950GT modelima,
ali sa DirectX 10 specifikacijom. Međutim, ako vam je GeForce 8800GTX
“izvan dometa”, te za grafičku karticu želite da izdvojite do 500 evra, MSI
NX8800GTS bi trebalo da bude vaš primarni izbor.
Zahvaljujemo se kompaniji Pakom, koja nam je ustupila MSI karticu
za potrebe testiranja!
Benq FP93GX TFT-LCD monitor za potrebe test konfiguracije ustupio Kimtec.