nVidia GeForce FX5600 - Microstar

nVidia GeForce FX5600 - Microstar

Posle testova GeForce FX5800/Ultra, FX5200 i FX5200 Ultra, došao je red da vidimo šta to nVidia ima da ponudi u srednjoj klasi kartica. nV31 je video procesor koji se po kompleksnosti i performansama nalazi negde između FX5800 i FX5200 i naravno, nudi potpunu Direct X 9 kompatibilnost. Koliko je zapravo brz, videćete u testu koji sledi.

    Sadržaj

      Branko Maksimovic Uvod GeForce FX5800, mnogima poznat i kao nV30, nije bio zvezda čak ni za jednu
      noć, ali je poslužio kao osnova za nešto što je kasnije usledelo. Tu ovoga puta
      ne mislimo na FX 5900 modele koji su se već pojavili na našem tržištu, s početka
      stidljivo, kako je to i običaj. Pre svega, mislili smo na low end i srednju
      klasu kartica, ili kako neki još kažu – klasu od čije prodaje kompanija živi.
      Lepo je biti na prvom mestu, imati tehnološki i po performansama najbolju karticu,
      ali isto je tako umetnost napraviti brzu karticu po što nižoj ceni. Borba sa
      kompromisima, rekli bi smo. nV34 je proizišao iz nV30 GPU-a, i o tome smo više
      puta pisali (pogledajte naše GeForce FX 5200, FX 5200 roundup i FX 5200 Ultra
      testove za više informacija). Zapravo, nastao je tako što je FX-u 5800 oduzeto
      80% mišića, ali ne i pameti. Kompatibilnost sa Direct X 9 API-jem i Floating
      Point preciznost Shadera (V2.0) je zadržana, iako je fillrate i memory bandwidth
      moć značajno opala izbacivanjem dodatnih jedinica za procesiranje (pipeline-a
      i jedinica za teksturni menadžment). Kompresioni alati (Color Compression) i
      4×32-bit Light Speed Memory Architecture su zamenjeni mnogo prostijim 2×64-bit
      memorijskim kontrolerom (sličan ili isti kao onaj kod nV17 i nForce 2 IGP video
      rešenja) koji samo rudimentarno završava posao i pri tome ne traži veći broj
      tranzistora na die-u. FX5200 GPU ima i samo jedan Vertex Shader procesor, a
      keš i queue baferi između njega i navodno četiri pixel shader jedinice (sa po
      jednim TMU-om) četiri puta su manje nego kod nV30 procesora, i dva puta manje
      u poređenju sa nV31 (FX5600). Programabilnost same arhitekture, a tu mislimo
      na sposobnost FX GPU-ova da se ponašaju kao npr. 8×1 i 4×2 procesori u zavisnosti
      od “situacije”, najverovatnije nije zadržana kod FX-a 5200, o čemu nVidia nije
      dala ni nezvaničan stav, pa se na internetu može naći više mišljenja. Baš zbog
      toga, FX5200 je na putu da bude 2×2 GPU, odnosno u realnom radu sa više aplikacija
      se ponaša kao GPU sa dva pipeline-a koji imaju po dve TMU jedinice, nego kao
      4×1 GPU, kako je zvanično i dato u specifikacijama. Jednostavno, skoro je nemoguće
      poverovati da je FX5200 toliko sporiji od FX-a 5800, a da je među njima, kada
      je rendering sistem u pitanju, jedina razlika u jednoj jedinici za teksturni
      menadžment po pipeline-u i dve vertex jedinice manje (kod nV34). Gotovo nemoguće,
      čak i kada uzmemo u obzir razlike u frekvenciji, nedostatak kompresionih alata
      i boljeg memorijskog kontrolera i menadžment jedinica za memorijski propusni
      opseg (koje nV30 ima, a nV34 nema). Kao što je FX arhitektura malo apstraktnija za opisivanje u smislu da ima određen
      broj pipeline-a i TMU jedinica, tako je nVidia verovatno iz određenih marketinških
      razloga navela u specifikacijama ovako uopštene podatke. Ako na njima zasnujemo
      opis tehnologije u današnjem (i prethodnim testovima), sve možemo dati ponovo
      u tabeli, a zatim i u kratkom prikazu tehnologije nV31 GPU-a, koji će usledeti.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Sa GeForce 4 familijom kartica, nVidia je napravila najviše zabune, jer je
      MX serija bila po performansama inferiornija od GeForce 3 familije, a po tehničkim
      rešenjima bila na nivou GeForce 2 familije (izuzetak je Accuview jedinica, Dual
      TMDS i DVI rešenje, kao i interni Video TV enkoder). Ako posmatramo performanse,
      GeForce FX familija nudi upravo onoliko frejmova po sekundi koliko je i novca
      za nju dato, i to u svakom programu odnosno igri. Namerno kažemo “svakom” jer
      je poznato da se, iako je GeForce 4 imao MX seriju koja je samo DX7 kompatibilna,
      kao i DX8 kompatibilne Titanium modele, nVidia odlučila da ovoga puta čak i
      najjeftiniji FX5200 Lite modeli nose punu DX9 kompatibilnost. Kao što smo ranije
      videli, FX5200 Lite kartice su sporije (pogotovo one sa presporom memorijom
      od 6ns) i od starih DX7 kompatibilnih GeForce 4 MX modela, ali je tu kompatibilnost
      sa Direct X-om 9, što se da dobro iskoristiti u marketinške svrhe. Gledano iz
      ugla praktičnosti, bilo bi bolje da je FX5200 “samo” DX8 kartica, a da ima viši
      fillrate i veći memorijski propusni opseg. Kao i uvek, kritika stručnjaka i
      novinara će pokazati da nikada svi ne mogu biti zadovoljni, mada je jasno da
      je ovoga puta nVidia povukla nešto bolji potez nego u vreme predstavljanja GeForce
      4 familije.

      nV31 – takođe, deo nV30 nV31 je procesor izrađen u 0.13 mikrosnskom procesu proizvodnje, sastavljen od
      75 miliona tranzistora. Kao i nV30, podržava i DDRII memoriju, a memorijska magistrala
      je, prirodno, 128-bitna. Predviđen je da radi na dva modela – FX5600 i FX5600
      Ultra. Frekvencije rada jezgra i memorije možete naći u tabeli ispod kraja ovog
      pasusa. nV31 je jako sličan nV30 procesoru, pa je njegov rendering sistem samo
      prepolovljen. Postoje čak i sumnje da je (jedan broj) nV31 GPU-ova nastao od vafera
      na kojima su već napravljene nV30-ice. Nakon proizvodnje, svaki čip se testira
      u laboratoriji, pa ako se desi da pojedini pipeline-ovi ne rade kako treba ili
      je na tom delu čipa došlo do neke greške, sasvim je moguće da su oni fizički onesposobljeni,
      ali da se i dalje nalaze na samom die-u. Dakle, kod nV31 se ne mogu uključiti
      (kao kod Radeona 9500, recimo, čak iako je ova spekulacija tačna) dodatni “cevovodi”,
      jer ove kartice ne koriste istu memoriju, isti layout i isti bios. Spekulaciji
      ide u tvrdnju i podatak da je nVidia izbacila novi FX5600 Ultra čip koji radi
      na 400MHz i ima heat spreader na površini i daleko se manje greje. Momci sa jednog
      dalekoistočnog sajta su čak skidali ovaj spreader i ustanovili da je sam die manji
      na “novom” nV31 u odnosu na onaj stari. Verovatnija mogućnost je da se nV31 izrađuje
      (u ovom trenutku) kao poseban čip koji zaista ima 75 miliona tranzistora, za razliku
      od starih koji (možda) imaju i više ili su zapravo prerađeni nV30.

      Bench-House

      NVIDIA
      GeForce FX 5200 / 5200 Ultra

      NVIDIA
      GeForce FX 5600 / FX5600 Ultra v2.0

      NVIDIA
      GeForceFX Ti5800

      NVIDIA
      GeForceFX Ti5800 Ultra

      Proces
      Proizvodnje

      NV34 0.15
      Micron

      NV31 0.13 Micron

      NV30 0.13 Micron

      NV30 0.13 Micron

      Broj
      tranzistora

      47 Miliona

      75 Miliona

      125
      Miliona

      125
      Miliona

      Memorijska
      Magistrala

      64-bit* / 128-bit DDR

      128-bit DDR (DDR II podržan)

      128-bit
      DDR II

      128-bit
      DDR II

      Memorijski
      Propusni Opseg

      6.8 / 10.4 GB/s

      10.7 / 11.2 GB/s

      12.2
      GB/s

      15.2
      GB/s

      AGP
      Standard

      AGP
      3.0 4x/8x

      AGP
      3.0 4x/8x

      AGP
      3.0 4x/8x

      AGP
      3.0 4x/8x

      Podržane
      memorijske konfiguracije

      64MB / 128MB

      64MB / 128MB / 256MB

      128/256MB

      128/256MB

      Radni
      takt jezgra

      250 MHz / 325 MHz

      325 MHz / 400MHz

      400
      MHz

      500
      MHz

      Radni
      takt memorije

      200 MHz / 325 MHz
      (400 / 650 DDR)

      275 MHz / 400 MHz (700 / 800 DDR)

      400
      MHz (800 DDR)

      500
      MHz (1000 DDR)

      Tip
      memorije

      TSOP 4ns / BGA 3.x ns

      TSOP 3.x ns / BGA 2.x ns

      BGA
      2.x ns DDR II

      BGA
      2.0 ns (1.x ns?) DDR II

      Broj
      Pipeline-a

      2

      4*

      4*

      4*

      Broj
      teksturnih jedinica po pipeline-u

      2

      1*

      2*

      2*

      Vertex
      Shader jedinice

      1

      2

      3

      3

      Podržana
      verzija Vertex Shader-a

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      Podržana
      verzija Pixel Shader-a

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      2.0+

      Verzija
      Direct X API-ja

      9.0+

      9.0+

      9.0+

      9.0+

      Hardverski
      tip FSAA

      Ordered
      Grid MultiSampling / SuperSampling

      Ordered
      Grid MultiSampling / SuperSampling

      Ordered
      Grid MultiSampling / SuperSampling

      Ordered
      Grid MultiSampling / SuperSampling

      Tehnike
      optimizacije

      LMA
      / HSR / Z-buffer/ bez kompresionih
      tehnika

      LMA
      III / HSR / Z-buffer/Frame buffer compression

      LMA
      III / HSR / Z-buffer/Frame buffer compression

      LMA
      III / HSR / Z-buffer/Frame buffer compression

      Integrisani
      RAMDAC / DVD engine/ TV out encoder

      Integrated 2 x 350 MHz
      / HW MPEG IDCT, MC, DeInterlacing / nV34 internal (Third party encoder supported)

      Integrated 2 x 400 MHz
      / HW MPEG IDCT, MC, DeInterlacing / nV31 internal (Third party encoder supported)

      2
      x 400 MHz / HW MPEG IDCT, MC, DeInterlacing / nV30 internal encoder (Third party encoder supported)

      2
      x 400 MHz / HW MPEG IDCT, MC, DeInterlacing / nV30 internal encoder (Third party encoder supported)

      Interna
      RGBA paleta

      40-bitna
      (10-bita po boji)

      40-bitna
      (10-bita po boji)

      40-bitna
      (10-bita po boji)

      40-bitna
      (10-bita po boji)

      Ako vas zanima kakve Shader mogućnosti i kompresione tehnike ima nV31, odnosno
      FX5600 GPU, vratite se na naš test GeForce FX-a 5800 u kome je sve objašnjeno.
      Upravo tako, nV31 je dosta bliži nV30 procesoru, jer su zadržani alati za kompresiju
      boja i Z-buffer i Frame Buffer kompresije, fast clear tehnike i prefetch sistemi
      vezani za memorijski menadžment. nV31 je, dakle 4×1 GPU, koji je zadržao mogućnost
      nV30 GPU-a vezanu za programabilnost arhitekture, pa može da radi i kao 2×2 GPU.
      Ipak, sa sadašnjim trendom programiranja igara, daleko je bolje da GPU radi kao
      da ima 8×1 ili 4×1 nego kao 4×2 odnosno 2×2. iD Softver-ov Doom III je ovde izuzetak,
      dok su sa druge strane HalfLife 2, Stalker i Unreal 2 bazirani naslovi. Za razliku
      od nV34, koji ima jedan vertex shader procesor (poznat i kao geometry processing
      unit), nV31 je zadržao dva, koja rade paralelno (od tri koliko ih imaju nV30 i
      nV35). S toga će testovi koji sadrže veliki broj poligona raditi primetno bolje
      na nV31 karticama. Pored toga, nV31 ima i daleko bolji memorijski kontroler, i
      kao što smo pomenuli, zadržao je sve napredne tehnike koje su prvi put predstavljene
      kao deo GeForce FX5800 modela. Veličina keš memorije pri FPU jedinicama kao i
      baffer memorije različitih vrsta, duplo su veće kod nV31 GPU-a u odnosu na nV34,
      a duplo manje od onoga što ima nV30. Pored broja rendering pipeline-a, i ovo bitno
      utiče na broj “utrošenih” tranzistora na die-u. Sumirano, FX5600 može da renderuje maksimalno četiri piksela po kloku, bilo da
      su u pitanju četiri sa jednom teksturom ili dva sa po dve teksture po kloku (prevod
      na srpski je malo rogobatan – original iz nVidia pdf-a bi glasio “four single
      textured pixels or two dual textured pixels per clock”, – prim. aut.). Iako podržava
      sve što i FX5800 (koga nažalost nećemo “viđati” mnogo kao ni čuveni Voodoo 5),
      pa i DDRII memoriju, modele sa ovom memorijom verovatno niko neće proizvesti jer
      bi bili skupi, a nedovoljno brzi. Ono što je navedeno u tehničkim specifikacijama
      za nV31, insinuira i na to da su memorijski kontroler, Color i Z-compression algoritmi
      unapređeni u odnosu na one iz nV30, ali i da su oni kod nV35 unapređeni u odnosu
      na iste kod nV31. Šta je sve od toga realno, mogu da kažu samo performanse, međutim,
      nV30, nV31 i nV35 rade na različitim frekvencijama, imaju drugačije rendering
      sisteme i ne postoji način na koji bi smo ove fragmente arhitekture mogli uporediti.
      Jedinice zadužene za napredne filtere i primenu antialiasing-a, kao što znamo,
      zajedno su u okviru CineFX sistema. Iako je kvalitet prikaza antialiasinga veoma
      dobar, a performanse odlične, anisotropic je mogao biti i bolji, pa je jasno da
      je i ovo preuzeto od nV30 GPU-a. Maksimalni anisotropic izgleda veoma dobro, međutim
      nekada oduzima previše od performansi, pogotovo na kartici kakva je FX5600. Zbog
      toga je neophodno da i anisotropic 4x ili čak 2x (Quality) izgleda dobro, a tu
      je ATI sa R(v)3×0 u prednosti. Kada je DVI u pitanju, nV31 takođe ima DualTMDS transmitere na 400MHz, vezane
      za RAMDAC. Razlika u odnosu na nV30 je što su kod nV31 isti integrisani u samo
      jezgro.

      Microstar GeForce FX5600 VTDR128

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Prvi put predstavljamo GeForce FX5600 karticu, i po običaju, to je Microstar,
      najbliži saradnik nVidia korporacije. Ova kartica, kao i svi FX5600 ne-Ultra modeli,
      radi na 325MHz za jezgro, odnosno 550MHz za memoriju, što daje fillrate od 1.4
      milijarde teksela po sekundi i 11.2GB/s memorijskog transfera.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Na kutiji je naglašeno da je Microstar dobio nagrade od same nVidie kao najbolji
      partner, a tih nagrada već ima podosta. Tu su naravno i nagrade koje su dodelili
      razni sajtovi, kao što su Best buy ili Editor’s Choice. U kutiji se i ovoga puta
      dobija mnogo dobrih igara (isti pack kao i kod FX5200 TDR128 modela), MSI i DVD
      softver, zatim dobro uputstvo, konektor za VIVO sa IR risiverom za daljinski upravljač,
      S-Video kabal i daljinski upravljač.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Kao i kod prethodnog FX5200 TDR128 modela, MSI se odlučio da ponudi solidan daljinski
      upravljač, koji u sprezi sa MSI Media Centar II sistemom čini zanimljivu celinu.
      Kada se startuje sa samim operativnim sistemom (i time uzme solidnu količinu RAM
      memorije), pretvara vaš kompjuter u multimedijalni centar. Tako ćete pokretati
      osnovne i Windows aplikacije, puštati bilo kakve video ili muzičke fajlove (bez
      obzira na kodeke, koji rade i u MSI plejeru ako su instalirani), surfovati netom
      ili gledati poštom (znamo da zvuči kao sa reklame, ali zaista je tako, mada je
      malo zgodnije sesti za računar ako radite poslednje dve operacije koje smo nabrojali).
      Kao što smo i pomenuli, MSI Media Centar radi dobro, mada se tu može uložiti još
      malo truda da se softver vizuelno i funkcionalno, a i programerski ispegla.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Kartica je izrađena na referentnoj shemi za FX5600. Već smo pomenuli da je nVidia
      predvidela četiri osnovne sheme za FX5200 (jedna za Lite kartice sa 64-bit mem.
      bus, druga sa mem. modulima sa osnovne strane štampe (bez obzira na količinu),
      treća sa modulima sa obe strane štampe i četvrta za Ultra modele (sa dodatnim
      napajanjem od 12V). Pored toga, ViVo modeli imaju i dodatni enkoder, neki proizvođači
      koriste Dual BIOS-e ili drugačiji raspored konektora za monitor. Pojedine kompanije
      se odlučuju za posebne vrste hlađenja (pasivna, aktivna, kombo), za bolje ili
      lošije memorije od predviđenih (4, 5, 6ns), pa su kartice raznovrsnije nego ikad.
      FX5600 je predviđen sa dve sheme – 5600 i 5600Ultra.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Kao što se vidi na slici, FX5600 VTDR128 je na non Ultra shemi, pa nema dodatno
      napajanje. D-Sub je povezan na RGB filter koji je rešen na poznati način (trebalo
      bi da omogući veoma oštar prikaz), a tu je i S-Video konektor koji je sada mora
      da sprovede i informaciju o IR uređaju na samu ploču. Tu je i DVI, koji je apsolutno
      postao standard (kao i, rekli bi smo TFT monitori). Vidljiva su dva takt generator čipa, kao i SAA7108AE VIVO čip, pa je jasno otkuda
      i V u VTDR128 (FX5200 TDR128 nije VIVO kartica). S obzirom da se nV31 čip greje
      više nego nV34 (iako je izrađen u 0.13 mikronskom procesu), MSI je primenio nešto
      bolje hlađenje koje je nazvano Top Tech (ali nije Top Tech II kao na FX5200 modelu),
      i koje je nešto bučnije, ali navodno proizvodi samo 28dB buke. Isto hlađenje se
      nalazi i na poslednjoj seriji Ti4200 kartica koje su se nedavno pojavile kod nas.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      I ovaj model, sa oznakom MSI-8912 ver330, ima funkcije kao što su Dual BIOS i
      rade sa MSI Live Update softverom koji, već smo sigurni, znate čemu služi. Upravo
      zato je tu i odgovarajući BIOS čip. Ispod bakarnog hladnjaka, nalazi se TSOP memorija,
      koja može biti od Samsung-a ili Hynix-a. Njeno vreme je najverovatnije 3.6ns što
      je i u redu jer ona radi na 550MHz (namenjena za 556 MHz). sasvim je moguće, videćemo
      kasnije, i da je memorija sa vremenom pristupa od 3.3ns (najbrže koje se masovno
      proizvode u TSOP pakovanju, sve brže su obavezno BGA). Top Tech je jako teško
      skinuti (teže od hlađenja za FX5900 model, verovali ili ne), pa zato nismo sigurni
      u to koja je memorija u pitanju. Čak ni posle overkloking sesije nismo bili sigurni,
      jer ima dosta primeraka Microstar i Leadtek kartica koje su sa 4ns memorijom radile
      na 600 i više MHz. Ipak, verujemo da je najmanje 3.6 a najviše 3.3ns deklarisana
      memorija u pitanju. Sa druge strane štampe se nalaze drugih 64MB u 4 TSOP modula.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Utisci u radu Kao i svaka Microstar kartica u poslednjih godinu i po dana, ni FX5600 VTDR128
      nije razočarala kada je oštrina slike u pitanju. Zaista pruža oštru sliku na
      analognim monitorima zaključno sa 1600 x 1200 pri 85Hz, a retko ko drži višu
      od navedene. VIVO mogućnosti su već dobro poznate, a poslednji nVidijini WDM
      drajveri su već veoma dobro ispeglani, te Video in radi zaista savršeno. Brži
      sistemi mogu dekodovati full video kvalitet u PAL rezoluciji direktno u DiVX
      bez ikakvih problema.

      Test Setup Kartice smo testirali na test sistemu prikazanom u tabeli:

      Procesor

      AMD Athlon XP 2300 MHz (fsb. 210MHz)

      Matična ploča

      Abit NF7-S v2.0 – powered by Chieftec Dragon 400W

      Memorija

      2x 256MB PC3200 Corsair
      XMS LowLatency @ 6-2-2-2.0

      Hard Disk

      IBM DeskStar DTLA 120GXP
      “Death Star” 60 GB

      Video Karte

      Leadtek WinFast A340
      Ultra TD 128MB MyViVo 128 MB DDR – Detonatori 43.45 Microstar GeForce FX 5200 TDR128 128 MB DDR – Detonatori 43.45 Connect 3D ATi Radeon 9000 – 64 MB DDR- Catalyst 3.4 Microstar GeForce FX 5600 VTDR128 128MB DDR – Detonatori 43.45

      Monitor

      Samsung SyncMaster
      959NF

      Cooling

      Thermaltake TT7+

      DVD uređaj

      Pioneer 116 DVD-ROM

      CDRW uređaj

      Teac CD-W540E 1.0F

      Operativni sistem

      Windows XP Service
      Pack 1 Direct X 9 final

      Igre/Bench programi

      Quake 3 Arena v1.17 Unreal Tournament 2003 v2166 FutureMark 3DMark 03 Professional FutureMark 3DMark 2001 Second Edition (build 330) Nova Logic Comanche 4 Benchmark Demo CodeCreatures Benchmark Demo SpecORG ViewSPEC Perf 7.0

      3D Mark 03 performanse O ovom programu je već dosta pisano i pričano, a mi ćemo se uzdržati od komentara
      i dodati da smo testirali po defaultu, samo menjajući rezolucije. Komentarisanje
      same ispravnosti i objektivnosti ovog testa je nezahvalno, jer je već i objektivnost
      kada je oblast merenja performansi grafičkih akceleratora u pitanju, postala relativna
      kategorija.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Zanimljivo je videti kako FX5200 Ultra u nižim rezolucijama daje bolje rezultate.
      To ne bi preterano trebalo da čudi jer memorija kod nV34 Ultra modela radi na
      DDR 100MHz višoj frekvenciji (realno 50MHz). U višim modovima, jasno je da kompresioni
      alati, bolji memorijski kontroler i dodatna vertex jedinica kompenzuju nešto
      niži memorijski propusni opseg. 3D Mark 2001 SE Stari dobri 3D Mark 2001 nije nikada izazvao toliko sumnje u nVidiu, ATI ili sam
      FutureMark (nekadašnji MedOnion.com). I dalje referentan u istoj meri kada je
      merenje DX8.1 performansi u pitanju.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      U starijoj verziji 3DMark-a, dodatni geometry procesor u nV31 može sve da kompenzuje.
      Svakako, FX5600 ima intenzivnije vertex kalkulacije i bolji memorijski menadžment.
      I FX5200 Ultra se dobro drži u ovom testu, tu nema sumnje. CodeCreatures Test Jedan od najlepših i najzahtevnijih testova, jeste CodeCreatures Benchmark. Program
      koristi Shadere verzije 1.1 i 1.3, i odlično ukazuje na to kako se kartica snalazi
      sa teksturama veoma visoke rezolucije i velikom količinom poligona. Vizuelna atraktivnost
      i fotorealističnost su na visokom nivou. Default test se izvršava u tri rezolucije:
      1024×768, 1280×1024 i 1600×1200. Moguće je kreirati batch u kome je ćete izabrati
      sopstvene modove od rezolucija 640*480 do najvišeg grafičkog moda.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Comanche 4 Benchmark Nova Logic-ov Comanche 4, je još jedan u nizu D3D testova, ali dovoljno karakterističan
      da zasluži mesto koje trenutno uživa na test sajtovima. Novi Comanche koristi
      Direct3D 8.1. ali radi i sa starijim karticama. Pri testiranju, smo koristili
      apsolutni maksimum za geometriju, teksture, količinu efekata i granicu vidljivosti.
      Zvuk je bio isključen u samom programu, a rezultati zaokruživani na dva decimalna
      broja.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      CodeCreatures test pokazuje da FX5600 ipak pripada višoj klasi u odnosu na
      FX5200, pa i FX5200 Ultra. Unreal Tournament 2003 Direct 3D Unreal Tournament 2003 koristi moderniji engine koji za rendering terena koristi
      Pixel Shadere verzije 1.4 ili 1.1 (u slučaju nVidia kartica). Ovaj engine nove
      generacije karakteriše visok nivo detalja, velike teksture, multiteksturisanje,
      napredna vrsta particle efekata, veliki broj poligona po sceni i veoma kompleksna
      i verna fizika. Standardno je napisan za Microsoftov API, mada je u UT2003.ini
      konfiguracijskom fajlu moguća promena na OpenGL, koji daje gotovo istovetan prikaz,
      uz više performanse i nedostatak stencil buffer senki, dok su particle efekti
      realizovani uz pomoć sistemskog procesora. Naša setovanja su na apsolutnom maksimumu,
      zapravo smo koristili MaxQuality.ini iz Benchmark foldera same igre (koji je potrebno
      promeniti u UT2003.ini).

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Unreal Tournament se pokazao kao malo čudniji test. FX5600 je solidno brži u svim
      rezolucijama osim u poslednjoj, kada se izjednačio sa FX5200 Ultra. Ipak, ne treba
      da vas čudi što je FX5600 toliko blizak modelu FX5200 Ultra jer su u tom odnosu
      i cene.

      Unreal Tournament 2003 OpenGL Odlični UT2k3, ovoga puta komunicira sa drajverima video karte posredstvom OpenGL
      API-ja. Koristili smo build v.2166, a testirali uz maksimalan nivo detalja. Kao
      i tokom testiranja kroz OpenGL, mape koje smo koristili su flyby suntemple i botmatch
      suntemple, koja spada u jednu od najzahtevnijih.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Isto kao i u Direct3D-u, odnos performansi kartica u UT2003 testu je isti, što
      je dokaz da se radi o srodnoj arhitekturi. FX5600 nije mnogo brži od FX5200 Ultra
      u manje zahtevnim testovima, ali ako se setimo CodeCreatures testa, kao i činjenice
      da je memorija dosta sporija, jasno je da FX5600 ipak daje bolje performanse.
      Quake III Arena Kao što znamo, Q3 Arena je iskonski OpenGL benchmark. Za ovaj engine važi jedno
      pravilo i ono glasi više megahertza, viši fillrate = viši framerate, i to uz gotovo
      savršeno skaliranje. R300 je pametno projektovan GPU, pa se svih osam pipeline-a
      mogu zaposliti što karticama baziranim na ovom jezgru daje značajnu prednost nad
      konkurencijom. Verzija sa kojom testiramo je standardna 1.17 sa x86 optimizovanim
      .dll fajlovima. Max Quality Setting: Teksture na najvišem nivou Geometrija na najvišem nivou Primenjeni: r_subdivisions 1 i r_lodError 0 High Quality Sky Ejecting Bras uključen Sync Every frame isključen Lightmap lights Force Player Models isključen Dynamic Lights uključen Marks On Walls uključen Sound Quality low s3tc kompresija isključena

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Poznato je da Quake III ceni samo fillrate moć i memorijski bandwidth. Kako je
      jasno da on može da primeti samo onaj tzv. efektivni bandwidth, jasno je i kako
      je kartica koja ima nižu radnu frekvenciju memorije za 100MHz (učestanosti rada
      jezgra su iste), može da prestigne “bržu” u realnom radu. Svakako, u pitanju je
      napredni kompresioni i memorijski menadžment. SpecView Perf 7.0 SpecOPS-ov OpenGL test koji pred video kartu postavlja nešto drugačije zadatke
      nego što to čine poznate igre. Ovaj skup OpenGL programa testira specijalne funkcije
      neke 3D kartice, koje se koriste u profesionalnim i poluprofesionalnim 3D aplikacijama
      tipa CAD i 3D Modeling. Mi smo koristili smo poslednju aktuelnu verziju (7.0)
      koji se sastoji od šest celina. Kao što već znate, u pitanju je karakterističan
      i relevantan test. Za više informacija o svakom delu ovog programaskog test paketa,
      možete pogledati sajt proizvođača, ili neke od naših prethodnih testova.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      SpecView Perf je uvek bio čudan test, pa je i ovoga puta pokazano da ima slučajeva
      kada FX5200 Ultra (znamo zbog čega) može biti brža, a isto tako, situacija kada
      je FX5600 brža kartica (takođe, znamo zbog čega). Antialiasing

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Najzahtevniji mod (Antialiasing i Anisotropic)

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Pošto se radi o karticama koje imaju sličnu, da ne kažemo istu rendering arhitekturu,
      jasno je da i Antialiasing i Anisotropic oduzimaju od performansi isto i na nV31
      i na nV34. Takođe, kvalitet anisotropic filtera, kao i supersampling algoritama
      je kod obe kartice identičan. Preporučujemo da ipak koristite neke novije drajvere
      od onih koje smo mi koristili (da bi poređenje sa karticama koje su ranije testirane
      bilo adekvatno).

      Overclocking Microstar kartice su od Ti4200 serije postale ozbiljan takmac Leadteku kada je
      overkloking u pitanju. Znale su da i bez nekog posebnog, ogromnog hlađenja i prestignu
      pomenutu firmu. Ovoga puta, takođe smo bili prijatno iznenađeni, jer smo sa 325/550
      MHz dostigli čitavih 370MHz za core i 670MHz za memoriju, čime se non Ultra približio
      default frekvencijama Ultra modela, koji je bitno skuplji. I performanse se, kao
      i kod većine nVidia kartica, bitno poboljšavaju uz porast radnih učestanosti.
      Tabela dovoljno govori za sebe.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      …i na kraju U zaključku možemo reći da smo zadovoljni FX5600 karticom. Dostojan je naslednik
      Ti4200 modela sa 64MB memorije, od koga nije mnogo brži u situacijama kada nisu
      primenjeni Antialiasing i Anisotropic, ali je brži u scenariju kada su oni uključeni.
      Takođe, u DirectX 9 testovima, tj. u slučajevima kada su Pixel Shader programi
      intenzivni, FX5600 zna da bude bolji. Situacija je slična kao i u klasi FX5200
      (koji je nasledio MX440) – nV34 nije brži od nV17/nV18 u mnogo testova, ali kada
      su igre sa Shaderima u pitanju, nova kartica ima prednost. Tako je i sa 5600 i
      Ti4200 – u ovom trenutku, možda je i bolje odlučiti se za stari Titanium, pogotovo
      što mu je cena daleko privlačnija, jer je FX5600 i dalje novitet na tržištu. Ako
      posmatramo konkurenciju, koja je oličena u Radeonu 9500 i 9600 (oba non Pro),
      možemo reći da je nVidia u blagoj prednosti, međutim i da ATI ima keca u rukavu
      (koji se, za iskusnije korisnike naziva “patch”-ovanje u 9500 Pro). FX5600 je
      kartica koja će naći svoje mesto na tržištu, a stići će i modeli sa novom revizijom
      čipa, koji će svakako da se klokuju i do 450 MHz, pa će se onda pričati neka malo
      drugačija priča kada su performanse u pitanju.

      Testovi graficke kartice nVidia GeForce FX5600 - Microstar

      Microstar karticu na test ustupila firma Pakom
      Computers.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test